-mój egzemplarz właśnie jedzie z Poznania
-kiedyś na innym forum sporzadziłem taką liste pytań ,które mnie nurtują , -ciekaw jestem , na które z nich i jaka znajdę odpowiedż
cytuję ten wpis
, 19 Września 2013
1. skład ekipy MK w USA w tej sprawie..
2. no dobra nic nie wiemy o tym jak zapłacono Amerykanom za lokomotywy ale również nic nie wiadomo jak zapłacono Norwegom za transport
dygresja < pierwotna wizja dekpoda dla PKP
fotokopia z "Przegladu mechanicznego " z tamtych lat
3. - w którym lub których portach były ładowane na statek ,statki oczywiście mam na mysli lokomotywy z ALco i Limy, -Baldwin miał swój dok w Edystonne
4. ile było kursów z naszymi trumanami znając pojemność M/S "Ch S" 30 sztuk kompletów wychodzi ,że trzy ale.. jeszcze dziesięć sztuk
5.kilka lub kilkanaście sztuk trumanów pojawiło się już w grudniu 1947 roku -pytanie czy płynęły w dziewiczym rejsie M/S "Ch S" czy w ładowni innego statku
6. czy w Gdyni byli przedstawiciele wytwórni podczas montażu trumanówi jazd instruktażowych
7.czy wiadomo "coś" więcej o zegarkach szwajcarskich , które to otrzymali w pracy tylko maszyniści pracujący na trumanach na początku eksploatacji
8.jakie to części zamienne i materiały eksploatacyjne dostarczyły wytwórnie - na przykład smary jakich firm
9.parowozy do Bydgoszczy i Karsznic jechały "pod parą " czy "na zimno", razem czy pojedynczo
10. czy w ówczesnej sytuacji politycznej i totalnej militaryzacji naszych kolei byli przedstawiciele wytwórni również w parowozowniach bydgoskiej i karsznickiej
11.czy był okres tak zwanej gwarancji na wyrób
12. czy cztery bunkry do obrządzania miały jakiś związek z zakupem Ty246
12. truman o jakim numerze jako pierwszy zapoczątkował nowa erę na naszych kolejach i gdzie to było
13 . nic nikt jak do tej pory jeszcze nie wspomniał o urządzeniu rejestrującym prędkość trumana jakiej było firmy i jak wyglądało , gdzie było zamontowane
14. kiedy po raz pierwszy zamontowano podwyższenia burt węglowych na tendrach
15. dlaczego nie wszystkie miały zamontowane dodatkowe odmulacze na bokach stojaka
16. kto zaprojektował ostateczną konstrukcję Ty246