typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Ostrzegam, że zgaduję: "Steam Beneath the Red Star". Oparte jest to wyłacznie na opisie tej książki: Author: Ron Ziel & Nils Huxtable. Includes the Soviet Union, Hungary, Poland, East Germany, Czechoslovakia, Yugoslavia, Albania, Bulgaria, Rumania, North Korea, Vietnam, China and Cuba. Shows a variety of unusual steam locomotives and includes 88 color and 368 B&W photos
Źródło
Źródło
fotos jest z filmu "Szlak wielkiej elektryfikacji" parowozownia w Karsznicach i dwa typy przybyłe zza oceanu,-ciekawostka-na tylnej ścianie tendra Teerki na jego górnej krawędzi po obu stronach widać uchwyty dorobione - ja myślę ,że już podczas wojennej tułaczki przez Wyspiarzy , -sporadycznie ten detal występował na tendrach tej serii kilka razy widziałem to w realu bardzo podobne do tych na tendrach Tr202,-tu jeszcze jeden przykład tendra Teerki z takimi uchwytami( Oleśnica 1970r.foto Tadeusz Płóciennik z "Parowozik" nr2/94)
- myślę ,że te maszyny S160 na tendrach których były zamontowane takie uchwyty mogły stacjonować w jakimś jednym miejscu na Wyspach , gdzie "to" dodano do ich tendrów, bo większość tych tendrów takiego czegoś nie posiadała , a te maszyny w większości "przyszły"na kontynent via GB z różnych przecież lokalizacji i koncentracji,-wie Ktoś coś może na ten temat?
-i jeszcze link do wątku kolegi Darka z forum Martel-a( może nie wszyscy wiedzą)
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=11761
-kolega Dariusz z Szikago na forum Martel-a zamieścił takie coś ( może nie wszyscy to widzieli)
i opatrzył takim tekstem :cyt."zdjęcie przedstawia parowóz Consolidation wysyłany do Związku Sowieckiego. Zdjęcie zrobione podczas wojny przez fotografa Northern Pacific. Stąd wniosek, że parowóz musiał być transportowany na zachodnie wybrzeże a stamtąd statkiem do Władywostoku albo do Iranu i dalej koleją do ZSRR. "
i opatrzył takim tekstem :cyt."zdjęcie przedstawia parowóz Consolidation wysyłany do Związku Sowieckiego. Zdjęcie zrobione podczas wojny przez fotografa Northern Pacific. Stąd wniosek, że parowóz musiał być transportowany na zachodnie wybrzeże a stamtąd statkiem do Władywostoku albo do Iranu i dalej koleją do ZSRR. "
fotokopia z broszury pt."Preserved Steam Locomotives of Poland" S.R.Mazurek numeru "87" zdjęcie wykonane w Bydgoszczy, foto niepodpisane , ja myślę ,że autorem foto jest Bingley Hall (?)
i dwie fotokopie numeru "27" , pierwsza fotografia wykonana w Malborku w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Ty246-27 z kotłem Limy)
z Rail Clasic foto również niepodpisane , według mnie autorem jest Ron Ziel(?)
i druga fotografia wykonana w Bydgoszczy autorstwa Bernd'a V.Mitzlaff'a ze zbiorów A.Susickiego fotokopia wykonana z "Koleje małe i duże"nr2/XI/2000
i dwie fotokopie numeru "27" , pierwsza fotografia wykonana w Malborku w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Ty246-27 z kotłem Limy)
z Rail Clasic foto również niepodpisane , według mnie autorem jest Ron Ziel(?)
i druga fotografia wykonana w Bydgoszczy autorstwa Bernd'a V.Mitzlaff'a ze zbiorów A.Susickiego fotokopia wykonana z "Koleje małe i duże"nr2/XI/2000