Jak to miło zobaczyć taką jednoznaczna i kategoryczna dyrektywę... Bo w skali 1:12 czy 1:20 to juz jakiś zboczony potworek a nie model?Darek pisze:Model muzealny wykonuje się w skali 1:10
typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Nie kwestionuję innych skal ale inne skale są dla modelarzy, kolekcjonerów , kolejkowiczów i co tam sobie chceszStellwerk pisze:Jak to miło zobaczyć taką jednoznaczna i kategoryczna dyrektywę... Bo w skali 1:12 czy 1:20 to juz jakiś zboczony potworek a nie model?Darek pisze:Model muzealny wykonuje się w skali 1:10
Spróbuj wykonać model dla niemieckiego muzeum w skali 1:22,5 to cię wyśmieją i odeślą do kolekcjonerów.
To nie moja dyrektywa a utarty od wielu lat zwyczaj przestrzegany przez szanujące się muzea.
Jeszcze jedno -taki model MUSI! być wykonany z materiałów podobnych do oryginału a więc stali mosiądzu i drewna na ten przykład.
ps. modele ofertowe naszych parowozów wystawiane na targach międzynarodowych(np Pm36,Pt31) były również wykonane z wyzej wymienionych materiałów jak i w skali 1:10, ale polacy jak to polacy zaniżyli w nich(przynajmniej w Pm36) liczbę nitów o połowę i nie wygląda to za ciekawie, u takich niemców jest to niedopuszczalne!, jeśli parowóz ma 3600 nitów to model MUSI ! mieć taką samą ilość-nic dodać nic ująć.
Pozdrawiam
tu proponuję zajrzeć :
http://forum.atlasrr.com/FORUM/topic.as ... C_ID=37449&
w kilku ostatnich wpisach jest trochę fotek na ten przykład
W pełni podzielam stanowisko mego przedmówcy ! Dodam więcej - laicyzacja i podstawowy brak wiedzy na te tematy jest tak żenujący, że czasami ręce opadają. Dziś już naprawdę niewielu w tym kraju wierzy, że parowóz może być napędzany prawdziwą parą ! Ludzi otacza tandeta i wszelkiego typu stylizowania.
W czasach gdy prowadziłem kolejkę w Cichowie, mniej więcej co 10 człowiek zainteresowany techniką (o zwykłych pasażerach nie mówię) po zbliżeniu się do buchającego parą Atlantica pytał mnie - a gdzie pan schował akumulatory. Pytam - a po co akumulatory ? No, chyba nie chce mi pan powiedzieć, że ten parowóz napędzany jest prawdziwą parą - padała odpowiedź ! Albo podkładam właśnie węgiel do paleniska - jakiś gość przygląda się chwilkę po czym pyta - a jaki napęd ma ta lokomotywa ?
Kiedyś przyjechał jakiś człowiek - rozejrzał się po terenie i pyta: a co tu kiedyś tą kolejką transportowano ? Ja mówię - nic, ta kolejka została wybudowana kilka lat temu. No nie, w to nie uwierzę - widzę, że tu kiedyś był jakiś majątek, więc co wożono tą kolejką ? Z trudem się powstrzymałem, o mały włos odpowiedziałbym temu panu - tą kolejką transportowano kiedyś barany i dziś okazjonalnie też to robimy !!!
W czasach gdy prowadziłem kolejkę w Cichowie, mniej więcej co 10 człowiek zainteresowany techniką (o zwykłych pasażerach nie mówię) po zbliżeniu się do buchającego parą Atlantica pytał mnie - a gdzie pan schował akumulatory. Pytam - a po co akumulatory ? No, chyba nie chce mi pan powiedzieć, że ten parowóz napędzany jest prawdziwą parą - padała odpowiedź ! Albo podkładam właśnie węgiel do paleniska - jakiś gość przygląda się chwilkę po czym pyta - a jaki napęd ma ta lokomotywa ?
Kiedyś przyjechał jakiś człowiek - rozejrzał się po terenie i pyta: a co tu kiedyś tą kolejką transportowano ? Ja mówię - nic, ta kolejka została wybudowana kilka lat temu. No nie, w to nie uwierzę - widzę, że tu kiedyś był jakiś majątek, więc co wożono tą kolejką ? Z trudem się powstrzymałem, o mały włos odpowiedziałbym temu panu - tą kolejką transportowano kiedyś barany i dziś okazjonalnie też to robimy !!!
Co ma do laicyzacja do parowozów???Hamburger pisze:laicyzacja i podstawowy brak wiedzy na te tematy jest tak żenujący, że czasami ręce opadają. Dziś już naprawdę niewielu w tym kraju wierzy, że parowóz może być napędzany prawdziwą parą
A nie przyszło Ci do głowy, że muzea, zabytkowe kolejki czy pociągi itp są m.in. po to by ludzi czegoś nauczyć, a nie po to by ich wyzywac od baranów??
Proszę czytać z tzw. rozumieniem !
Do muzeum idzie się z jakąś wstępną wiedzą. Pracując np. w muzeum kolejnictwa trudno jest odpowiadać zwiedzającym na pytania typu "dlaczego koło jest okrągłe". Jeśli to się zdarzy raz dziennie, można wybaczyć. Ale po dwudziestu tego typu delikwentach, powoli przestaje to być zabawne !
Rozumiem, że kolega był tym jegomościem, który pytał mnie wówczas do czego służyła ta kolejka wcześniej ?
Do muzeum idzie się z jakąś wstępną wiedzą. Pracując np. w muzeum kolejnictwa trudno jest odpowiadać zwiedzającym na pytania typu "dlaczego koło jest okrągłe". Jeśli to się zdarzy raz dziennie, można wybaczyć. Ale po dwudziestu tego typu delikwentach, powoli przestaje to być zabawne !
Rozumiem, że kolega był tym jegomościem, który pytał mnie wówczas do czego służyła ta kolejka wcześniej ?
Tak, tak, koniecznie ze wstępną wiedzą.... Najlepiej tym baranom co chcą wejśc do muzeum zrobić egzamin, i jak nie wiedzą co znaczy 1-4-1 to won do rzeżni....
Jak ktoś nie radzi sobie z ciągłym odpowiadaniem na te same naiwne pytania to nie powinien sie podejmowac roboty w której jest na to narazony (typu przewodnik po muzeum czy nauczyciel)
Nie, nie jestem tym jegomościem. Ale czy możesz ujawnić gdzie teraz z właściwym sobie wdziękiem popularyzujesz wiedzę o kolejach ? Pytam, by to miejsce omijać szerokim łukiem.
Aha, a co z ta laicyzacją?
Jak ktoś nie radzi sobie z ciągłym odpowiadaniem na te same naiwne pytania to nie powinien sie podejmowac roboty w której jest na to narazony (typu przewodnik po muzeum czy nauczyciel)
Nie, nie jestem tym jegomościem. Ale czy możesz ujawnić gdzie teraz z właściwym sobie wdziękiem popularyzujesz wiedzę o kolejach ? Pytam, by to miejsce omijać szerokim łukiem.
Aha, a co z ta laicyzacją?
Apropo modeli ,- to kopie (PRZEPRASZAM ZA JAKOŚĆ ) zdjęć wyciętych kiedyś dawno temu przeze mnie z "Płomyczka" z początku lat siedemdziesiątych i pytanie gdzie owe modele się znajdowały /znajdują , jestem pewny ,że te modele nie są w Muz Kol w Warszawie -tylko gdzie ? hm ..
może są w Technikum Kolejowym warszawskim, sali tradycji (jeżeli takowa jest) w Ministerstwie Komunikacji , może w Dyrekcji Generalnej PKP- wie Ktoś może coś na ten temat?
może są w Technikum Kolejowym warszawskim, sali tradycji (jeżeli takowa jest) w Ministerstwie Komunikacji , może w Dyrekcji Generalnej PKP- wie Ktoś może coś na ten temat?
http://www.youtube.com/watch?v=CWc8qiVzmk4 (może nie wszyscy widzieli)