Pociągiem z Kętrzyna do Węgorzewa
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Pociągiem z Kętrzyna do Węgorzewa
Poniżej fotoreportaż z sobotniego przejazdu pociągiem turystycznym z Kętrzyna do Węgorzewa.
- Załączniki
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Dla mnie - DRAMATBernard pisze:Naprawdę pięknie to wygląda...
NIE MA LUDZI
A tutaj na tym forum często pojawiają się wątki o reaktywacji jakichś zadupnych linii. Widać wyraźnie, że w TYM KRAJU ludzi nie interesuje przemieszczania się koleją turystyczną. Wolą grilla i piwo na tzw. działce rekreacyjnej, czyli przy budzie zbitej z desek wśród chwastów i niewyrośniętej marchewki w foliowym namiocie. Taki to kraj - niestety.
L.L.
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Jednak linii kolejowej z Kętrzyna do Węgorzewa z pewnością nie można zaliczyć do jakichś zadupnych. W trasie tej drzemie prawdziwy potencjał w postaci nietuzinkowych atrakcji zlokalizowanych przy, lub też w bliskim sąsiedztwie, szlaku: Gierłoż, Mamerki, Radzieje, Kanał Mazurski wraz śluzami, Sztynort. I to wszystko na zaledwie 33 kilometrowym odcinku.
Dzięki temu właśnie potencjałowi kolej turystyczna może odnieść tutaj sukces. Oczywiście nie bez szeregu działań promocyjnych (póki co, na kętrzyńskim dworcu doszukałem się jedynie kartki formatu A4 z rozkładem jazdy informującej o ruchu turystycznym). Domyślam się jednak, iż w tym roku było dość trudne do zaplanowania i zrealizowania (patrz inauguracja ruchu dopiero 20 lipca, czyli de facto w połowie sezonu letniego).
Dzięki temu właśnie potencjałowi kolej turystyczna może odnieść tutaj sukces. Oczywiście nie bez szeregu działań promocyjnych (póki co, na kętrzyńskim dworcu doszukałem się jedynie kartki formatu A4 z rozkładem jazdy informującej o ruchu turystycznym). Domyślam się jednak, iż w tym roku było dość trudne do zaplanowania i zrealizowania (patrz inauguracja ruchu dopiero 20 lipca, czyli de facto w połowie sezonu letniego).
Ostatnio zmieniony 05 sie 2008, 19:11 przez Paweł Wagner, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Pierniczyta.Łukasz Malbork pisze:...że jest to kwestia nie braku zainteresowania, lecz braku odpowiedniego marketingu.
Zobaczcie jak spada frekwencja turystów w Giżycku, Mikołajkach itp.
Za te same pieniądze co tam można pojechać np. do Tunezji, a tam pogoda jest zawsze wyśmienita. Dla coraz bogatszych polskich moczydupków liczy się tylko plaża i piwo, a wy gadacie jakby tu mieli turyści rodem ze Szwajcarii przybywać. Kiedyś bywali Niemcy - emocjonalnie związani z tym terenem. Obecnie większość z nich już nie żyje, a młodzi Niemcy wolą Antyle lub inne cudaczne kraje.
L.L.
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
To, że statystyczny urlopowicz (jeśli już zdecyduje się na wypoczynek właśnie na Mazurach, a nie w przywołanej do tablicy Tunezji) woli krążyć między barem, a plażą, nie znaczy, iż wszyscy preferują taką właśnie formę wypoczynku. Wystarczy spojrzeć na pojawiające się jak grzyby po deszczu nowe obiekty agroturystyczne, których podstawę oferty stanowi aktywny wypoczynek, ściślej - jego organizacja przez zawiadujących obiektami. I tutaj właśnie widzę szansę dla kolei turystycznej. Może ona być doskonałym uzupełnieniem wycieczek rowerowych czy rejsów statkami, słowem - nie lada atrakcją dla osób, które z urlopu pragną "wywieźć" coś więcej niż opaleniznę na plecach. A takich właśnie wczasowiczów naprawdę nie brakuje (nie trafiła mi się w tym roku jeszcze ani jedna rowerowa ekskursija, podczas której nie spotkałbym co najmniej kilku większych grup turystów na rowerach).
Nikt nie spodziewa się, że kursujące między Kętrzynem, a Węgorzewem pociągi zainteresują moczydupków, nie mówiąc już turystach pielgrzymujących specjalnie ze Szwajcarii, aby zobaczyć przypominający ciężarówkę pociąg.
Nikt nie spodziewa się, że kursujące między Kętrzynem, a Węgorzewem pociągi zainteresują moczydupków, nie mówiąc już turystach pielgrzymujących specjalnie ze Szwajcarii, aby zobaczyć przypominający ciężarówkę pociąg.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=72
tu KK opisał historię wagonów 94A
wycofuję się niniejszym z tezy o ogrzewaniu niskonapięciowym....
Ale dobrze pamiętałem, że wagony 94A były eksploatowane zawsze parami jako zespół (dokłądnie były to (94Aa i 94Ab)
tu KK opisał historię wagonów 94A
wycofuję się niniejszym z tezy o ogrzewaniu niskonapięciowym....
Ale dobrze pamiętałem, że wagony 94A były eksploatowane zawsze parami jako zespół (dokłądnie były to (94Aa i 94Ab)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt: