Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Niedawno między Ryjewem a Sztumską Wsią w km 114.1 rozebrano nieczynny ceglany wiadukt drogowy. Sąsiedni w km 113.1 jeszcze stoi, ale pewnie i za niego się zabiorą, bo również jest nieczynny. Doprowadzić do ruiny i rozebrać, tylko to w tym kraju potrafią.
Załączniki
IMG_4779 Ryjewo-Sztum km 114.1 (27.08.2011).jpg
IMG_4783 Ryjewo-Sztum km 114.1 (27.08.2011).jpg
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

nowmir pisze:Doprowadzić do ruiny i rozebrać, tylko to w tym kraju potrafią.
Nie znasz przyczyny to nie p..., znaczy - nie pisz głupot.
L.L.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

A jaka jest przyczyna ?
geordi
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2011, 00:00
Lokalizacja: Malbork

Post autor: geordi »

czyzby dlugo oczekiwana inwentaryzacja przed zrobieniem dokumentacji rewitalizacyjnej? :)
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

ArTuR pisze:A jaka jest przyczyna ?
Wiadukty drogowe (nad torami), jak zapewne wszystkim użytkownikom tego Forum wiadomo, są obiektami, których właścicielem, zarządcą i użytkownikem są zarządcy dróg. Mówi o tym np. Ustawa o drogach publicznych, wskazując, że istnienie wiaduktu drogowego bez drogi na nim pozbawione jest sensu (tzw. "oczywista oczywistośc").
Przez przedmiotowy wiadukt biegła droga leśna, tzw. dukt. Wiadukt był w coraz gorszym stanie technicznym. Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wykonał kontrolę tego obiektu. Wobec braku właściciela obiektu, stwierdzonego w czasie przeprowadzonego postępowania administracyjnego (zarówno miejscowa gmina, jak i nadleśnictwo stwierdziły, że żadna droga będąca w ich zarządzie nie przebiega przez ów obiekt) PWINB wydał decyzję nakazującą rozbiórkę. Nakaz ten polecono zrealizowac właścicielowi terenu (gruntu), na którym stoi obiekt, czyli dla PKP S.A. (nie mylic z PKP PLK S.A.), który ów nakaz wypełnił.
L.L.
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Przetarg na rozbiórkę wiaduktu drogowego w km 114.064 ogłoszony przez Nadleśnictwo Kwidzyn, które to prawdopodobnie było właścicielem obiektu i drogi.
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/px_dg~rdl ... aduktu.pdf
Leszek Lewiński pisze:zarówno miejscowa gmina, jak i nadleśnictwo stwierdziły, że żadna droga będąca w ich zarządzie nie przebiega przez ów obiekt
Najlepiej pozbyć się problemu. Niech właściciel gruntu się martwi.

Dodam jeszcze, że wszystkie wiadukty na drogach leśnych w powiecie kwidzyńskim są nieczynne (na linii 207 obiekt w km 113.1, oraz na linii 218 obiekty w km 38.3 i 39.8). Ponieważ mimo zakazu nadal były używane, wymyślono ciekawe zabezpieczenia w postaci szlabanów ze ściętych drzew (Ryjewo obiekt w km 114.064) oraz płytkich wykopów i wałów ziemnych.
Załączniki
IMG_4784 Ryjewo-Sztum - wiadukt w km 114.064 (10.11.2008).jpg
Ostatnio zmieniony 30 sie 2011, 22:38 przez nowmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Modernizacja stacji Ryjewo.
Załączniki
Ryjewo - semafor wjazdowy od strony Kwidzyna 17.06.2012.jpg
Ryjewo - semafory wyjazdowe w kierunku Kwidzyna 17.06.2012.jpg
Ryjewo - semafory wyjazdowe w kierunku Malborka 17.06.2012.jpg
Ryjewo - semafor wjazdowy od strony Malborka 17.06.2012.jpg
Ryjewo - tarcza ostrzegawcza od strony Malborka 17.06.2012.jpg
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Powiedziałbym raczej: przebudowa urządzeń sterowania ruchem na stacji Ryjewo, a właściwie - likwidacja pięciu "kapciowych" na tej stacyjce.
L.L.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Może troszkę zbaczam z tematu ale taka sama sytuacja miała miejsce w listopadzie 2011r na linii 208 stacja Mełno tam również zamontowano semafory świetlne które jednak do dziś nie zostały uruchomione ,ciekawe z jakiej przyczyny???
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

gryff pisze:Może troszkę zbaczam z tematu ale taka sama sytuacja miała miejsce w listopadzie 2011r na linii 208 stacja Mełno tam również zamontowano semafory świetlne które jednak do dziś nie zostały uruchomione ,ciekawe z jakiej przyczyny???
No, jednak nie do końca taka sama - za Mełno zabrano się w sumie 5 lat temu, gdy wymieniono wjazd od Jabłonowa, potem od Grudziądza. Fakt - z wyjazdowymi długo tam trwa już zabawa. Z kolei w Grupie od ubiegłego roku są już w ziemi kable pod nową sygnalizację i na tym - póki co - poprzestano.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

maczy pisze: No, jednak nie do końca taka sama...
Przede wszystkim inny Zakład Linii Kolejowych.
L.L.
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

gryff pisze:Może troszkę zbaczam z tematu ale taka sama sytuacja miała miejsce w listopadzie 2011r na linii 208 stacja Mełno tam również zamontowano semafory świetlne które jednak do dziś nie zostały uruchomione ,ciekawe z jakiej przyczyny???
Przebudowa chyba wciąż trwa. Widziałem niedawno, jak montowali elektryczny napęd zwrotnicowy.
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Leszek Lewiński pisze:
Łukasz Jamroz pisze:Przejazd na DK55 między Grzępą a Gościszewem - tutaj SSP jest, tyle że częściej niesprawne niż działające poprawnie - szkoda komentować...
Sorry, ale to zdanie jest oszczerstwem skierowanym w stronę mej firmy.
Rzeczywiście, przez ponad miesiąc urządzenia ssp były wyłączone, ale to ze względu na ich wymianę. Zainstalowałem tam obecnie najlepsze dostępne urządzenia czołowej firmy, wydając ponad 120 tys. zł. Od czasu modernizacji ilość usterek wynosi ZERO.
A jaka była przyczyna tej modernizacji? Ano taka, że na tym przejeździe NOTORYCZNIE dochodziło do złamań rogatek (praktycznie raz w tygodniu). Sprawcy pozostawali z reguły nieuchwytni, a do czasu wymiany (naprawy) drągów przejazd pozbawiony był sygnalizacji (trwało to przeciętnie ok. 2-6 godzin). Teraz powinno być nieco inaczej, choć nie sądzę, aby ilość połamanych rogatek zmalała. Natomiast z pewnością wzrośnie wykrywalność. Myślę, że osiągnie 99%.
Wtedy dałem się przekonać, natomiast teraz nic mnie nie przekona, że to nie kto inny jak nieudolna PLKa odpowiada za narażanie życia kierowców.

http://malbork.naszemiasto.pl/artykul/g ... 6dc3,1,3,4

Co to znaczy że nie jest to łatwe zlokalizowanie usterki? PLKowcy nie nadajecie się zwyczajnie do tego! W normalnych warunkach poleciałyby zwolnienia, a po prawdzie odpowiedzialne osoby powinny odpowiadać karnie za narażanie życia kierowców swoją nieudolnością.

Jeszcze co do przejazdu na DK55 w Goraju - pan Leszek Lewiński zapewniał o tym że usterki wynikają z wyłamywania rogatek - otóż w sierpniu jechałem do Kwidzyna, SSP działało (albo nie działało i było nieoznakowane, a ja miałem kupę szczęścia), po niecałych dwóch godzinach stał już znak STOP i rogatka uszkodzona - szlabany były nietknięte. Kolega regularnie jeżdżący na tej trasie twierdzi że to nic nowego! Więc wychodzi zwyczajna nieudolność PLKi - umie brać kasę, ale nie nadaje się kompletnie do niczego więcej!
ODPOWIEDZ