Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Jawa350 pisze:Jednak mi wraz z koleżanką MadameRouge udało się tam pojechać i nakręcić podczas jazdy kilka filmików.
No właśnie wydawało mi się, że znajoma twarz. To Ty byłeś w mundurze, tak?
Co do linii nr 35 - w ciągu jednego tygodnia na chwilę odżyły w ruchu pasażerskim oba jej końce: odcinki Ostrołęka - Grabowo oraz Wielbark - Szczytno. Gorzej jednak ze środkiem. Krótka wizyta w Zabielu Wielkim potwierdziła dramatyczny stan infrastruktury. Cały czas liczę jednak na to, że pójdzie ku lepszemu.
@Jawa350 - jak u Was wygląda sytuacja? Podjęliście już jakieś konkretne działania?
Pozdrawiam serdecznie!
Adam Dąbrowski
Załączniki
Pociąg specjalny relacji Szczytno - Wielbark (15.06.2011)
Trzeci i ostatni podczas DTK pociąg specjalny relacji Grabowo - Ostrołęka zmierza ku stacji docelowej... (19.06.2011)
Powiem tylko tyle że sprawy się toczą do przodu, angażuje się też Ostrołęka, współpraca z muzeum zapowiada się obiecująco, a na odcinku Grabowo - Jastrząbka trzy tygodnie temu pojechała drezyna (przejazd na naszą prośbę Bractwa Drezynowego "Drezyniarze.pl" z pracownikami PLK-i Małkinia i z nami) bez problemu dojechaliśmy, kradzieży nie ma a krzaki i samosiewy są nieznaczne (prawie się nie zatrzymywaliśmy). Naprawdę więcej szczegułów zdradzić nie mogę, dowiecie się wszystkiego w odpowiednim czasie. Zamiast pytać lepiej trzymajcie kciuki.
Pozdrawiam
Witam
Szczerze żeby nie te zdjęcia to bym normalnie nie uwierzył. Jeżdżę dwa razy w tygodniu koło tego odcinka ale nie widziałem żeby chociaż trawa się położyła. Ale gratulacje że coś działacie w kierunku ożywienia tej linii. Odnosnie ubytków w torowisku podobno zaczynają się za Jastrząbką w kierunku Olszewki.
Pozdrawiam i życzę jak największych sukcesów.
Wiecie coś na temat kursów towarowych do Wielbarka? Bardzo pilnie obserwuję tą trasę oraz obydwa dworce, ale żadnego pociągu na tej trasie od czasu przejazdu szynobusa nie widziałem, jedynie jakaś drezyna raz na jakiś czas przejedzie. Podobno otwarcie tej linii miało odciążyć drogi, a tym czasem jeździ jeszcze więcej ciężarówek z drewnem do Wielbarka. Może ktoś wie co się dzieje, że towarowe nie kursują na wskrzeszonej-nieużywanej linii?
Pozdrawiam!
Hubi pisze:Wiecie coś na temat kursów towarowych do Wielbarka? Bardzo pilnie obserwuję tą trasę oraz obydwa dworce, ale żadnego pociągu na tej trasie od czasu przejazdu szynobusa nie widziałem, jedynie jakaś drezyna raz na jakiś czas przejedzie. Podobno otwarcie tej linii miało odciążyć drogi, a tym czasem jeździ jeszcze więcej ciężarówek z drewnem do Wielbarka. Może ktoś wie co się dzieje, że towarowe nie kursują na wskrzeszonej-nieużywanej linii?
Pozdrawiam!
Według informacji, które udało mi się uzyskać z różnych źródeł, żaden z przewoźników nie wystąpił jak dotąd do PLK o przyznanie trasy i nie ma oficjalnych wieści co do daty przejazdu pierwszego pociągu towarowego. Kilka razy przewinął się termin jesienny, ale to dość ogólna prognoza. Być może sprawa utknęła gdzieś między Swedwoodem a przewoźnikiem? Jeśli będę wiedział coś więcej, na pewno napiszę, o to samo proszę też inne zainteresowane osoby.
A na marginesie, ile razy widziałeś w Wielbarku drezynę od czasu przejazdu SA106?
Drezynę widziałem na obrzeżach Szczytna, jak pędziła w stronę Wielbarka. Raz widziałem pojedyńczo jadącą WM15A, widziałem też dwie spęte WM15A wypełnioną pracownikami PKP w pomarańczowych kamizelkach i ze trzy razy chyba WMB10. Czasem też na torowisku kręcą się pracownicy PKP, ale nie wiem w jakim celu.
W dniach od 28 września do 17 grudnia zaplanowane jest całodobowe zamknięcie toru na odcinku linii nr 219 Olsztyn Główny - Szczytno i na odcinku linii nr 35 Szymany - Szczytno. Zamknięcie związane jest z rozpoczęciem modernizacji ww. linii w ramach programu RPO WiM 2007 - 2013 (dojazd do lotniska w Szymanach). W związku z powyższym wydaje się mało prawdopodobne, abyśmy jeszcze w tym roku zobaczyli pociągi towarowe do Swedwoodu. Wprawdzie rozważany był "awaryjny" wariant dojazdu do Wielbarka od strony Nidzicy, ale póki co zarówno PLK, jak i Swedwood, nie podjęły żadnych działań zmierzających do wdrożenia go w życie. Można przypuszczać, że powrót pociągów na okoliczne szlaki nastąpi dopiero po zakończeniu modernizacji, no, chyba że w ostatniej chwili jednak ruszy się coś z 225-ką.