[pr] Lipusz - Bytów - zamykamy chociaż przewozy rosną ...
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Czyli na razie sprawa rozbija się o odpowiedzialność za bezpieczeństwo ruchu na tej linii.
Skoro likwidacja jest aż taka droga, rodzi tyle problemów z inżynierią, jest nieopłacalna (złom zbyt tani) to zapewne PLK postawiła jakieś warunki zainteresowanym użytkownikom. A my ich nie znamy...
Ogromnie mnie to dziwi, LOTOS śmigał ostatnio do Ugoszczy jak salony (sądząc po fotkach w necie), Osława niby zainteresowana dalszymi przewozami, a linia się zwija.
(Wszystkich aspektów tego powyższego nie znam, jestem tylko... muzykiem z zawodu... )
Skoro likwidacja jest aż taka droga, rodzi tyle problemów z inżynierią, jest nieopłacalna (złom zbyt tani) to zapewne PLK postawiła jakieś warunki zainteresowanym użytkownikom. A my ich nie znamy...
Ogromnie mnie to dziwi, LOTOS śmigał ostatnio do Ugoszczy jak salony (sądząc po fotkach w necie), Osława niby zainteresowana dalszymi przewozami, a linia się zwija.
(Wszystkich aspektów tego powyższego nie znam, jestem tylko... muzykiem z zawodu... )
Kolins
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Bezpieczeństwo to sprawa niejako wtórna.Kolins pisze:Czyli na razie sprawa rozbija się o odpowiedzialność za bezpieczeństwo ruchu na tej linii.
Wyeksploatowanie nawierzchni doprowadziło do sytuacji, że prowadzenie ruchu pociągów bez dokonania kapitalnego remontu nawierzchni (jej wymiany) stało się po prostu niemożlwe. Remont taki jest nieopłacalny przy tak mizernych przewozach (max. 1 para pociągów na dobę).
Owszem, bo to tajemnica handlowa zarządcy infrastruktury (PLK), przewożników (PKP Cargo i Lotos Kolej) oraz użytkowników bocznic (Prefabet i Naftobazy).Kolins pisze: PLK postawiła jakieś warunki zainteresowanym użytkownikom. A my ich nie znamy...
Mogę tylko powiedzieć, że dotyczy ona zaniechania roszczeń w przypadku dalszej eksploatacji linii i powstania wypadku związanego ze stanem infrastruktury.
Słowo "śmigał" nie jest chyba najlepsze. Turlał się z prędkością 20 km/h raz na 2 doby. Wwiózł i wywiózł co miał i więcej - tymczasem - nie przewiduje.Kolins pisze:...LOTOS śmigał ostatnio do Ugoszczy ...
Dla Prefabetu 30 tys. ton w roku to potężna masa towarowa. Dla linii kolejowej jest to ŻADNE obciążenie. Już kilka razy pisałem, że tyle właśnie masy przejeżdża niejednokrotnie np. przez Pruszcz Gdański w ciągu jednej doby. Zatem wykadanie milionów (których nota bene nikt nie ma) dla utrzymania tego "rachitycznego" przewozu ładunków do Prefabetu jest zupełnie nieuzasadnione, zwłaszcza w sytuacji, gdy są problemy ze znacznie bardziej obciążonymi ruchem (także pasażerskim - gdzie bezpieczeństwo stawia się na pierwszy miejscu) torami i liniami kolejowymi.Kolins pisze:Osława niby zainteresowana dalszymi przewozami, a linia się zwija.
Dlatego staram się tutaj wyjaśniać jak jest naprawdę.Kolins pisze:Wszystkich aspektów tego powyższego nie znam...
L.L.
Dzień dobry
Mam takie pytanie.
Jak to jest ?? Czy coś się zmieniło w tej sprawie ??
Chodzi mi o to, że wczoraj sfotografowałem ładowny skład do Ugoszczy do nafto-bazy
Czy w związku z tym zaistniały szanse przedłużenia żywotności linii do Bytowa ?
PS
A prędkość pociągu faktycznie nie za ciekawa Wczoraj to pieszo udało mi się pogonić pociąg
pozdrawiam Lechu
Mam takie pytanie.
Jak to jest ?? Czy coś się zmieniło w tej sprawie ??
Chodzi mi o to, że wczoraj sfotografowałem ładowny skład do Ugoszczy do nafto-bazy
Czy w związku z tym zaistniały szanse przedłużenia żywotności linii do Bytowa ?
PS
A prędkość pociągu faktycznie nie za ciekawa Wczoraj to pieszo udało mi się pogonić pociąg
pozdrawiam Lechu
Leszek Ochmański
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Nie lubię odpowiadać pytaniem na pytanie, ale w tym przypadku (w celu zmuszenia pytającego do dokładnego przeczytania całego wątku, a zwłaszcza mych wypowiedzi) muszę:Lechu pisze: Czy coś się zmieniło w tej sprawie ??
A czy minął już 31.12.2006 ???
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 11:22 przez Leszek Lewiński, łącznie zmieniany 1 raz.
L.L.
Po prostu jestem zdziwiony - bo szykuje się kolejny ładowny do Ugoszczy - Chyba że załadują nafto-bazę do pełna i później paliwo będą sprzedawać okolicznym stacjom paliwLeszek Lewiński pisze:Nie lubię odpowiadać pytaniem na pytanie, ale w tym przypadku (w celu zmuszenia do dokładnego przeczytania całego wątku, a zwłaszcza mych wypowiedzi) muszę:Lechu pisze: Czy coś się zmieniło w tej sprawie ??
A czy minął już 31.12.2006 ???
Dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość, oraz przepraszam za mozolnie ( wręcz " namolnie ") kręcony
przeze mnie temat
z Pozdrowieniami Lechu
Leszek Ochmański
Witam!Lechu pisze:
Po prostu jestem zdziwiony - bo szykuje się kolejny ładowny do Ugoszczy - Chyba że załadują nafto-bazę do pełna i później paliwo będą sprzedawać okolicznym stacjom paliw
Lechu, czy mógłbyś popstrykać składy jeźdzące do Ugoszczy? Jakie tam kursują (kursowały?)lokomotywy?
Może udałoby się Tobie "złapać kolejowy kilimat z Bytowa" kiedy jeszcze też coś tam dojeżdża.
W samym Bytowie kolei nie "szanowano", bo niemożna było dojechać wszędzie pociągiem (pewnie dlatego, że m.in. odbudowano trasy do Lęborka po 1945 r.). Dlatego też Bytów pozostawał na uboczu tras turystycznych, mimo swych niewątpliwych walorów.
Pokochali tam ludzie PKS, bo tylko autobusem można było gdzieś dojechać
Pozdrawiam
ruszyła maszyna po szynach ospale
Niestety nie. Oprócz Ganzowej imprezy to nic po zatym. Jakoś nigdy nie mogłem się zebrać aby się tam wybrać. Teraz będę żałował na wieki. Koledzy fociści na pewno mają, więc apel do nich.Anrep pisze: Czy masz może jakieś fotki tego co tam teraz jeździ?
Anrep pisze:Pozdrowiania dla Kolejowych Kaszub
Dzięki i również Pozdrawiam, życzą przy okazji Do Siego Roku.
Janek
Pozdrawiam
Minął już 31.12.2006, czekamy na informacje w sprawie linii, mam nadzieje ze już jutro będzie wiadomo coś więcej. I takie mam pytania: Czy linia Lipusz- Bytow zostaje zdegradowana do roli bocznicy, czy pojedzie nią jeszcze jakikolwiek planowy towar /lub który był ostatni? I jak to będzie z Lipuszem, zostaje dyżurny ruchu, czy niestety degradacja do p.o ?Leszek Lewiński pisze: Nie lubię odpowiadać pytaniem na pytanie, ale w tym przypadku (w celu zmuszenia pytającego do dokładnego przeczytania całego wątku, a zwłaszcza mych wypowiedzi) muszę:
A czy minął już 31.12.2006 ???
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!!
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Ponieważ w niniejszym wątku faktycznie wszystko zostało już przez Pana Leszka bardzo dokładnie wytłumaczone, nie ma sensu w chwili obecnej prowadzić dalej tej jałowej dyskusji, ponieważ niczego to nie zmieni. Nikt z nas nie cieszy się z podobnego obrotu sprawy, ale cóż, w polskich realiach nader często okazuje się, że kasy brakuje na wszystko. Proponuję mieć jednak nadzieję, że w przyszłości zmiany pójdą ku lepszemu.
Na dzień dzisiejszy zamykam wątek, ale otworzę go w każdej chwili, gdy tylko pojawią się jakieś nowe KONKRETY dotyczące linii z Lipusza do Bytowa. Mam nadzieję, że jest to dyplomatyczne i sprawiedliwe posunięcie "Administracji" (eh, co za oficjalne słowo... ) Forum. Ewentualne obiekcje proszę zgłaszać do mnie na PW.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2007!!!
PS: Uwaga do Nowych Użytkowników. Prosiłbym przed wysyłaniem postów w danym wątku o DOKŁADNE zapoznanie się z jego treścią.
Na dzień dzisiejszy zamykam wątek, ale otworzę go w każdej chwili, gdy tylko pojawią się jakieś nowe KONKRETY dotyczące linii z Lipusza do Bytowa. Mam nadzieję, że jest to dyplomatyczne i sprawiedliwe posunięcie "Administracji" (eh, co za oficjalne słowo... ) Forum. Ewentualne obiekcje proszę zgłaszać do mnie na PW.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2007!!!
PS: Uwaga do Nowych Użytkowników. Prosiłbym przed wysyłaniem postów w danym wątku o DOKŁADNE zapoznanie się z jego treścią.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski