Strona 9 z 9

: 07 mar 2014, 22:39
autor: krzysztoforek
Kościerzyna :)

: 21 gru 2015, 10:49
autor: Bernard
w Kościerzynie stoi Pt47-171

: 21 gru 2015, 20:02
autor: krzysztoforek
Ostatnim zachowanym parowozem w lok. Olsztyn była właśnie Pt47-100, stąd moje przypuszczenie, że jest to ona.Mam zdjęcie ( 27.01.1993 r ) na którym występuje z tendrem 34D47-24.Niestety zdjęcia nie są dobrej jakości,ale mam to w zapiskach.

: 22 gru 2015, 11:42
autor: Bernard
Pt47 z Kościerzyny ma fałszywe oznaczenie 100, nadane w skansenie. Parowóz ma tender z oznaczeniem 33D48-8.

: 22 gru 2015, 16:54
autor: cobok
Bernard pisze:Pt47 z Kościerzyny ma fałszywe oznaczenie 100, nadane w skansenie.
Przepraszam ,ale to nieprawda. Proszę skontaktować się z ludźmi, którzy opiekowali się tzw. skansenem w Elblągu. Wytłumaczą wszystko ze szczegółami. Najdrobniejszymi. Będzie miał Pan wówczas wspaniałą okazję do opisania na niniejszym forum, jak to było naprawdę i dlaczego.

: 22 gru 2015, 23:45
autor: Bernard
Nie mam zamiaru się z Panem sprzeczać. Jeżeli ma Pan pełną wiedzę, proszę o wyjaśnienie - od tego chyba jest to forum. Sprawa numeracji tej maszyny dosyć mnie zdziwiła swego czasu i były to wiadomości od osób w temacie. Dużo później się okazało, że nie tylko ja miałem wątpliwości:
http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=pt47-171
A sama analiza detali parowozu (np. kotła) Pt47-100 i 171 ukazuje zasadnicze różnice i zachowany egz z Kościerzyny zbieżny elementami z numerem 171.
Ponadto na tym forum i w tym wątku nie jestem jedyną osobą, która sygnalizowała rozdźwięk numeracyjny tego parowozu :smile:

: 23 gru 2015, 23:26
autor: Bernard
No i Pt47-100 miała stokera, czego nie można powiedzieć o Pt47-171. W Kościerzynie stoi bezsprzecznie maszyna bez stokera.

: 26 gru 2015, 21:10
autor: krzysztoforek
A to już jest argument, dzięki wątpliwości rozwiane.