Woj Warm-Maz podpisało umowe
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Woj Warm-Maz podpisało umowe
Podlaskie i Warmińsko – Mazurskie to kolejne województwa, które podpisały umowy na wykonanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2006 r.
Obecnie spółka „PKP Przewozy Regionalne” zawarła kontrakty z 7 regionami w kraju: świętokrzyskie (grudzień 2005); zachodniopomorskie, lubelskie (styczeń 2006); lubuskie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko – mazurskie (luty 2006).
Województwo Warmińsko - Mazurskie
Samorząd przeznaczy 20 mln 402 tys. zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 94 pociągów.
Województwo Podlaskie
Samorząd przeznaczy 8 mln zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 55 pociągów.
Nie ukrywam że czekałem na ta wiadomośc.Ciekaw jestem naal co z Nadzalewową.Czy pójdzie ta jedna para na tej linii do kasacji czy tez nie
Obecnie spółka „PKP Przewozy Regionalne” zawarła kontrakty z 7 regionami w kraju: świętokrzyskie (grudzień 2005); zachodniopomorskie, lubelskie (styczeń 2006); lubuskie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko – mazurskie (luty 2006).
Województwo Warmińsko - Mazurskie
Samorząd przeznaczy 20 mln 402 tys. zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 94 pociągów.
Województwo Podlaskie
Samorząd przeznaczy 8 mln zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 55 pociągów.
Nie ukrywam że czekałem na ta wiadomośc.Ciekaw jestem naal co z Nadzalewową.Czy pójdzie ta jedna para na tej linii do kasacji czy tez nie
Pociągi zagrożone likwidacją*
• Białystok-Ełk - odjazd o godz. 10.07, 15.55, 16.55, 18.33, 20,
• Braniewo-Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 18.06,
• Braniewo-Elbląg - odjazd o godz. 16.15,
• Brodnica-Działdowo odjazd o godz. 5.29, 15.02,
• Działdowo-Olsztyn Gł. odjazd o godz. 19,
• Działdowo-Iława Gł. odjazd o godz. 9.15, 18.25,
• Działdowo-Brodnica - odjazd o godz. 5.39, 14,
• Działdowo-Laskowice - odjazd o godz. 9.06, 16.41,
• Elbląg-Braniewo - odjazd o godz. 14.39,
• Elbląg-Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.30, 9.25, 14.30, 17.43,
• Elbląg - Malbork - odjazd o godz. 7.03, 16.34,
• Elbląg - Tczew - odjazd o godz. 10.30, 13.29, 18.53, 20.38,
• Elbląg/Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 14.36/17.08,
• Ełk - Białystok - odjazd o godz. 5.42, 7.40, 12.15, 14.33, 16.10, 17.12, 19.43,
• Ełk - Korsze - odjazd o godz. 14,48, Ełk - Olecko - odjazd o godz. 19.32,
• Ełk - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 19.28,
• Gdynia Gł. - Elbląg - odjazd o godz. 5.43, 9.35, 13.44, 16.42, 20.26,
• Gdynia Gł. - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.35, 5.34, 17.24
• Iława Gł. - Toruń Gł. - odjazd o godz. 5.23, 10.25,
• Iława Gł. - Malbork - odjazd o godz. 5.20, 8.13, 10.20/10.43, 17.03, 18.50,
• Iława Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 5.28, 20.42,
• Korsze - Ełk - odjazd o godz. 5.30,
• Laskowice - Działdowo - odjazd o godz. 15.09,
• Malbork- Iława Gł. - odjazd o godz. 4.13, 5.50, 13.27, 17.44
• Malbork-Elbląg - odjazd o godz. 13.05, 14.06, 20.05,
• Olecko-Ełk - odjazd o godz. 20.06,
• Olsztyn Gł. - Braniewo - odjazd o godz. 20.54,
• Olsztyn Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 6.42,
• Olsztyn Gł. - Ełk odjazd o godz. 21.00,
• Olsztyn Gł. - Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.38, 18.49, 19.18,
• Olsztyn Gł. - Iława Gł. odjazd o godz. 7.41,
• Olsztyn Gł. - Orneta - odjazd o godz. 10.02,
• Olsztyn Gł. - Szczytno - odjazd o godz. 12.08, 20.58,
• Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 8.50,
• Orneta - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 11.15,
• Szczytno - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.12, 17.25,
• Toruń Gł. - Iława Gł. - odjazd o godz. 14.41,
• Tczew - Iława Gł. - odjazd o godz. 7.40,
• Tczew - Elbląg - odjazd o godz. 9.07, 12.05,
• Toruń Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 8.43,
• Warszawa Zach. - Olsztyn Gł./Elbląg - odjazd o godz. 5.48.
* podajemy godziny odjazdów ze stacji początkowych
Chcą nawet zlikwidować pociagi które nie jezdzą Olsztyn-Orneta(10.02) i Orneta -Olsztyn(11.15)
• Białystok-Ełk - odjazd o godz. 10.07, 15.55, 16.55, 18.33, 20,
• Braniewo-Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 18.06,
• Braniewo-Elbląg - odjazd o godz. 16.15,
• Brodnica-Działdowo odjazd o godz. 5.29, 15.02,
• Działdowo-Olsztyn Gł. odjazd o godz. 19,
• Działdowo-Iława Gł. odjazd o godz. 9.15, 18.25,
• Działdowo-Brodnica - odjazd o godz. 5.39, 14,
• Działdowo-Laskowice - odjazd o godz. 9.06, 16.41,
• Elbląg-Braniewo - odjazd o godz. 14.39,
• Elbląg-Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.30, 9.25, 14.30, 17.43,
• Elbląg - Malbork - odjazd o godz. 7.03, 16.34,
• Elbląg - Tczew - odjazd o godz. 10.30, 13.29, 18.53, 20.38,
• Elbląg/Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 14.36/17.08,
• Ełk - Białystok - odjazd o godz. 5.42, 7.40, 12.15, 14.33, 16.10, 17.12, 19.43,
• Ełk - Korsze - odjazd o godz. 14,48, Ełk - Olecko - odjazd o godz. 19.32,
• Ełk - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 19.28,
• Gdynia Gł. - Elbląg - odjazd o godz. 5.43, 9.35, 13.44, 16.42, 20.26,
• Gdynia Gł. - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.35, 5.34, 17.24
• Iława Gł. - Toruń Gł. - odjazd o godz. 5.23, 10.25,
• Iława Gł. - Malbork - odjazd o godz. 5.20, 8.13, 10.20/10.43, 17.03, 18.50,
• Iława Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 5.28, 20.42,
• Korsze - Ełk - odjazd o godz. 5.30,
• Laskowice - Działdowo - odjazd o godz. 15.09,
• Malbork- Iława Gł. - odjazd o godz. 4.13, 5.50, 13.27, 17.44
• Malbork-Elbląg - odjazd o godz. 13.05, 14.06, 20.05,
• Olecko-Ełk - odjazd o godz. 20.06,
• Olsztyn Gł. - Braniewo - odjazd o godz. 20.54,
• Olsztyn Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 6.42,
• Olsztyn Gł. - Ełk odjazd o godz. 21.00,
• Olsztyn Gł. - Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.38, 18.49, 19.18,
• Olsztyn Gł. - Iława Gł. odjazd o godz. 7.41,
• Olsztyn Gł. - Orneta - odjazd o godz. 10.02,
• Olsztyn Gł. - Szczytno - odjazd o godz. 12.08, 20.58,
• Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 8.50,
• Orneta - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 11.15,
• Szczytno - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.12, 17.25,
• Toruń Gł. - Iława Gł. - odjazd o godz. 14.41,
• Tczew - Iława Gł. - odjazd o godz. 7.40,
• Tczew - Elbląg - odjazd o godz. 9.07, 12.05,
• Toruń Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 8.43,
• Warszawa Zach. - Olsztyn Gł./Elbląg - odjazd o godz. 5.48.
* podajemy godziny odjazdów ze stacji początkowych
Chcą nawet zlikwidować pociagi które nie jezdzą Olsztyn-Orneta(10.02) i Orneta -Olsztyn(11.15)
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Gazeta Wyborcza pisze:Jaki deficyt przynoszą pociągi? Np. połączenie Olsztyn - Pisz (odjazd o
godz. 14.52) to 537 tys. zł deficytu rocznie (jeździ nim 201 osób dziennie).
Pociąg Ełk - Olsztyn (odjazd o godz. o 8.32) to 838 tys. deficytu rocznie.
Według PKP żaden z 84 pociągów zagrożonych likwidacją nie jest dochodowy
Na szczęście mimo wszystko pociągu do Pisza nie ma nia liście do likwidacji...
i jeszcze cytat z pmk
Grzegorz Kapusta pisze: Policzmy z grubsza:
- dostęp do infry wg kalkulacji PLK to 489 zł (~500)
- niech ta stonka spali 200l paliwa za ~700 zł
- niech koszty obsługi (konduktor + mechanicy) za pół dniówki wyniosą ~200
zł
- niestety nie znam kosztu amortyzacji SU42+Bh+Bh
Czyli koszty razem ok. 1500 zł. Bilet Olsztyn - Pisz kosztuje 15,90, niech
każdy pasażer średnio zapłaci 10 zł, da to przychód ~2000 zł. Mamy więc
500 zł _zysku_, które nawet można zaliczyć w poczet niedokładności
moich obliczeń. Czyli pociąg wychodzi na zero. A co z 537 tys. zł?
To daje prawie 1500 zł dziennie! Może CZT ma razję pisząc o kosmicznych
kosztach PKP PR?
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
A wynajem lokomotywy i składu? A mycie i utrzymanie bieżące składu wagonowego? A Stawka za przejazd dla PLK?Pawel_RN pisze: i jeszcze cytat z pmk
Grzegorz Kapusta pisze: Policzmy z grubsza:
- dostęp do infry wg kalkulacji PLK to 489 zł (~500)
- niech ta stonka spali 200l paliwa za ~700 zł
- niech koszty obsługi (konduktor + mechanicy) za pół dniówki wyniosą ~200
zł
- niestety nie znam kosztu amortyzacji SU42+Bh+Bh
Czyli koszty razem ok. 1500 zł. Bilet Olsztyn - Pisz kosztuje 15,90, niech
każdy pasażer średnio zapłaci 10 zł, da to przychód ~2000 zł. Mamy więc
500 zł _zysku_, które nawet można zaliczyć w poczet niedokładności
moich obliczeń. Czyli pociąg wychodzi na zero. A co z 537 tys. zł?
To daje prawie 1500 zł dziennie! Może CZT ma razję pisząc o kosmicznych
kosztach PKP PR?
Nie ma co się podniecać takimi wydumkami z pmk.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Re: Woj Warm-Maz podpisało umowe
Skoro województwo stać na sfinansowanie tylko 94 pociągów regionalnych, to jaki jest sens utrzymywania całego "Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych"? Na niecałe 100 pociągów nie potrzeba aż tyle administracji, a może za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze udało by się uruchomić 95 pociąg?:-)kaim pisze:Podlaskie i Warmińsko – Mazurskie to kolejne województwa, które podpisały umowy na wykonanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2006 r.
Województwo Warmińsko - Mazurskie
Samorząd przeznaczy 20 mln 402 tys. zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 94 pociągów.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Jestem ciekawy jak sytuacja wypadnie w woj. Pomorskim.
Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że:
Kościerzyna-Wierzchucin
Czersk-Laskowice
Kwidzyn-Grudziądz
Koscierzyna-Chojnice
Są do zamkniecia.
bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na:
Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice
Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie.
Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że:
Kościerzyna-Wierzchucin
Czersk-Laskowice
Kwidzyn-Grudziądz
Koscierzyna-Chojnice
Są do zamkniecia.
bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na:
Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice
Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bezpłatne przejazdy dla kolejarzy pod znakiem zapytania
Prawie 250 mln zł rocznie kosztować będą bezpłatne przejazdy pociągami pracowników PKP i ich rodzin. W kilku województwach samorządowcy podnieśli bunt i nie zamierzają więcej płacić.
Podróż pociągiem na Warmii i Mazurach może być już w kwietniu nie lada atrakcją. Kolejarze chcą bowiem zatrzymać 87 pociągów, bo Andrzej Ryński, marszałek województwa, nie chce dalej płacić za ich bezpłatne przejazdy.
- Wydajemy w tym celu blisko 766 tys. zł rocznie. Nie stać nas na to – wyjaśnia Janusz Cichoń z zarządu województwa. Podobnie jest na Opolszczyźnie. Tu na kolejarskie bilety samorząd województwa wydaje rocznie prawie 1,9 mln zł. – Jeśli mamy płacić, to tylko za przejazdy pasażerów – zapowiada Violetta Ruszczewska z Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. Zbuntowanych w całej Polsce jest aż siedem samorządów
wojewódzkich.
więcej na stronie rynku kolejowego.
http://70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?b=kolej
Prawie 250 mln zł rocznie kosztować będą bezpłatne przejazdy pociągami pracowników PKP i ich rodzin. W kilku województwach samorządowcy podnieśli bunt i nie zamierzają więcej płacić.
Podróż pociągiem na Warmii i Mazurach może być już w kwietniu nie lada atrakcją. Kolejarze chcą bowiem zatrzymać 87 pociągów, bo Andrzej Ryński, marszałek województwa, nie chce dalej płacić za ich bezpłatne przejazdy.
- Wydajemy w tym celu blisko 766 tys. zł rocznie. Nie stać nas na to – wyjaśnia Janusz Cichoń z zarządu województwa. Podobnie jest na Opolszczyźnie. Tu na kolejarskie bilety samorząd województwa wydaje rocznie prawie 1,9 mln zł. – Jeśli mamy płacić, to tylko za przejazdy pasażerów – zapowiada Violetta Ruszczewska z Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. Zbuntowanych w całej Polsce jest aż siedem samorządów
wojewódzkich.
więcej na stronie rynku kolejowego.
http://70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?b=kolej
Ostatnio słyszałem,że Andrzej Ryński-MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA warmińsko-mazurskiego ma zamiar podpisać umowę w sprawie prowadzenia przewozów pasażerskich w regionie z jedną z pomorskich firm.Problem w tym,że nie wiem za bardzo o jaką firmę tu chodzi,ale można wnioskować,że będzie to SKM.Takie rozwiązanie byłoby zastosowane,jeżeli samorząd województwa nie zrzekł się pieniędzy na prowadzenie przewozów!Pozdrawiam!
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Z wykazu wynika, że zagrożonych jest sporo połączeń do innych województw: wszystkie połączenia Działdowo - Brodnica, wszytkie osobówki na trasie Ełk - Białystok, pięć pociągów Iława - Malbork, dwa pociągi Iława - Jabłonowo Pom. Natomiast na trasie Elbląg - Malbork mają pozostać, oprócz 5 pociągów SKM, tylko osobowe przyjeżdżające do Elbląga o: 5:41, 16:30 i 17:31 oraz odjeżdżające o: 4:49, 6:05 i 15:30. Czyżby samorząd chciał stworzyć możliwość dla dalszej ekspansji SKM do Elbląga i Iławy?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...