Woj Warm-Maz podpisało umowe

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

kaim
Pospieszny
Posty: 175
Rejestracja: 09 sie 2005, 11:13
Lokalizacja: Braniewo

Woj Warm-Maz podpisało umowe

Post autor: kaim »

Podlaskie i Warmińsko – Mazurskie to kolejne województwa, które podpisały umowy na wykonanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2006 r.

Obecnie spółka „PKP Przewozy Regionalne” zawarła kontrakty z 7 regionami w kraju: świętokrzyskie (grudzień 2005); zachodniopomorskie, lubelskie (styczeń 2006); lubuskie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko – mazurskie (luty 2006).

Województwo Warmińsko - Mazurskie
Samorząd przeznaczy 20 mln 402 tys. zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 94 pociągów.

Województwo Podlaskie
Samorząd przeznaczy 8 mln zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 55 pociągów.

Nie ukrywam że czekałem na ta wiadomośc.Ciekaw jestem naal co z Nadzalewową.Czy pójdzie ta jedna para na tej linii do kasacji czy tez nie :?: :?:
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Zgodnie z tym co napisała dziś gazeta do likwidacji ma iść prawie drugie tyle pociągów co dofinansowano.
kaim
Pospieszny
Posty: 175
Rejestracja: 09 sie 2005, 11:13
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: kaim »

Pociągi zagrożone likwidacją*

• Białystok-Ełk - odjazd o godz. 10.07, 15.55, 16.55, 18.33, 20,
• Braniewo-Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 18.06,
• Braniewo-Elbląg - odjazd o godz. 16.15,
• Brodnica-Działdowo odjazd o godz. 5.29, 15.02,
• Działdowo-Olsztyn Gł. odjazd o godz. 19,
• Działdowo-Iława Gł. odjazd o godz. 9.15, 18.25,
• Działdowo-Brodnica - odjazd o godz. 5.39, 14,
• Działdowo-Laskowice - odjazd o godz. 9.06, 16.41,
• Elbląg-Braniewo - odjazd o godz. 14.39,
• Elbląg-Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.30, 9.25, 14.30, 17.43,
• Elbląg - Malbork - odjazd o godz. 7.03, 16.34,
• Elbląg - Tczew - odjazd o godz. 10.30, 13.29, 18.53, 20.38,
• Elbląg/Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 14.36/17.08,
• Ełk - Białystok - odjazd o godz. 5.42, 7.40, 12.15, 14.33, 16.10, 17.12, 19.43,
• Ełk - Korsze - odjazd o godz. 14,48, Ełk - Olecko - odjazd o godz. 19.32,
• Ełk - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 19.28,
• Gdynia Gł. - Elbląg - odjazd o godz. 5.43, 9.35, 13.44, 16.42, 20.26,
• Gdynia Gł. - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.35, 5.34, 17.24
• Iława Gł. - Toruń Gł. - odjazd o godz. 5.23, 10.25,
• Iława Gł. - Malbork - odjazd o godz. 5.20, 8.13, 10.20/10.43, 17.03, 18.50,
• Iława Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 5.28, 20.42,
• Korsze - Ełk - odjazd o godz. 5.30,
• Laskowice - Działdowo - odjazd o godz. 15.09,
• Malbork- Iława Gł. - odjazd o godz. 4.13, 5.50, 13.27, 17.44
• Malbork-Elbląg - odjazd o godz. 13.05, 14.06, 20.05,
• Olecko-Ełk - odjazd o godz. 20.06,
• Olsztyn Gł. - Braniewo - odjazd o godz. 20.54,
• Olsztyn Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 6.42,
• Olsztyn Gł. - Ełk odjazd o godz. 21.00,
• Olsztyn Gł. - Gdynia Gł. - odjazd o godz. 8.38, 18.49, 19.18,
• Olsztyn Gł. - Iława Gł. odjazd o godz. 7.41,
• Olsztyn Gł. - Orneta - odjazd o godz. 10.02,
• Olsztyn Gł. - Szczytno - odjazd o godz. 12.08, 20.58,
• Olsztyn Gł. - Warszawa Zach. - odjazd o godz. 8.50,
• Orneta - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 11.15,
• Szczytno - Olsztyn Gł. - odjazd o godz. 13.12, 17.25,
• Toruń Gł. - Iława Gł. - odjazd o godz. 14.41,
• Tczew - Iława Gł. - odjazd o godz. 7.40,
• Tczew - Elbląg - odjazd o godz. 9.07, 12.05,
• Toruń Gł. - Działdowo - odjazd o godz. 8.43,
• Warszawa Zach. - Olsztyn Gł./Elbląg - odjazd o godz. 5.48.
* podajemy godziny odjazdów ze stacji początkowych


Chcą nawet zlikwidować pociagi które nie jezdzą Olsztyn-Orneta(10.02) i Orneta -Olsztyn(11.15)
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Gazeta Wyborcza pisze:Jaki deficyt przynoszą pociągi? Np. połączenie Olsztyn - Pisz (odjazd o
godz. 14.52) to 537 tys. zł deficytu rocznie (jeździ nim 201 osób dziennie).
Pociąg Ełk - Olsztyn (odjazd o godz. o 8.32) to 838 tys. deficytu rocznie.
Według PKP żaden z 84 pociągów zagrożonych likwidacją nie jest dochodowy
:cry: :cry:

Na szczęście mimo wszystko pociągu do Pisza nie ma nia liście do likwidacji...

i jeszcze cytat z pmk
Grzegorz Kapusta pisze: Policzmy z grubsza:
- dostęp do infry wg kalkulacji PLK to 489 zł (~500)
- niech ta stonka spali 200l paliwa za ~700 zł
- niech koszty obsługi (konduktor + mechanicy) za pół dniówki wyniosą ~200

- niestety nie znam kosztu amortyzacji SU42+Bh+Bh

Czyli koszty razem ok. 1500 zł. Bilet Olsztyn - Pisz kosztuje 15,90, niech
każdy pasażer średnio zapłaci 10 zł, da to przychód ~2000 zł. Mamy więc
500 zł _zysku_, które nawet można zaliczyć w poczet niedokładności
moich obliczeń. Czyli pociąg wychodzi na zero. A co z 537 tys. zł?
To daje prawie 1500 zł dziennie! Może CZT ma razję pisząc o kosmicznych
kosztach PKP PR?
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

Chcą zlikwidować WSZYSTKIE kursy na linii Działdowo - Brodnica??? Przecież dwie pary nie są "G". Ktoś wie o co się tutaj rozchodzi? Mam nadzieję, że to nie jest oficjalna lista
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Kuba, lista nie jest jeszcze oficjalna. Jest cały miesiąc na ewentualne zmiany. Z tego, co czytałem, samorząd warmińsko-mazurski postawił się jednak bardzo twardo, wręcz okoniem. Może być kiepsko.

Nadzalewówka to raczej bye, bye... :cry: :cry: :cry:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
kaim
Pospieszny
Posty: 175
Rejestracja: 09 sie 2005, 11:13
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: kaim »

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Pawel_RN pisze: i jeszcze cytat z pmk
Grzegorz Kapusta pisze: Policzmy z grubsza:
- dostęp do infry wg kalkulacji PLK to 489 zł (~500)
- niech ta stonka spali 200l paliwa za ~700 zł
- niech koszty obsługi (konduktor + mechanicy) za pół dniówki wyniosą ~200

- niestety nie znam kosztu amortyzacji SU42+Bh+Bh

Czyli koszty razem ok. 1500 zł. Bilet Olsztyn - Pisz kosztuje 15,90, niech
każdy pasażer średnio zapłaci 10 zł, da to przychód ~2000 zł. Mamy więc
500 zł _zysku_, które nawet można zaliczyć w poczet niedokładności
moich obliczeń. Czyli pociąg wychodzi na zero. A co z 537 tys. zł?
To daje prawie 1500 zł dziennie! Może CZT ma razję pisząc o kosmicznych
kosztach PKP PR?
A wynajem lokomotywy i składu? A mycie i utrzymanie bieżące składu wagonowego? A Stawka za przejazd dla PLK?

Nie ma co się podniecać takimi wydumkami z pmk.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Woj Warm-Maz podpisało umowe

Post autor: Radek »

kaim pisze:Podlaskie i Warmińsko – Mazurskie to kolejne województwa, które podpisały umowy na wykonanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2006 r.

Województwo Warmińsko - Mazurskie
Samorząd przeznaczy 20 mln 402 tys. zł na funkcjonowanie kolei w regionie. Spółce „PKP Przewozy Regionalne” zlecił prowadzenie 94 pociągów.
Skoro województwo stać na sfinansowanie tylko 94 pociągów regionalnych, to jaki jest sens utrzymywania całego "Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych"? Na niecałe 100 pociągów nie potrzeba aż tyle administracji, a może za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze udało by się uruchomić 95 pociąg?:-)
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Jestem ciekawy jak sytuacja wypadnie w woj. Pomorskim.

Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że:

Kościerzyna-Wierzchucin
Czersk-Laskowice
Kwidzyn-Grudziądz
Koscierzyna-Chojnice
Są do zamkniecia.

bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na:

Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice

Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

Bezpłatne przejazdy dla kolejarzy pod znakiem zapytania

Prawie 250 mln zł rocznie kosztować będą bezpłatne przejazdy pociągami pracowników PKP i ich rodzin. W kilku województwach samorządowcy podnieśli bunt i nie zamierzają więcej płacić.
Podróż pociągiem na Warmii i Mazurach może być już w kwietniu nie lada atrakcją. Kolejarze chcą bowiem zatrzymać 87 pociągów, bo Andrzej Ryński, marszałek województwa, nie chce dalej płacić za ich bezpłatne przejazdy.
- Wydajemy w tym celu blisko 766 tys. zł rocznie. Nie stać nas na to – wyjaśnia Janusz Cichoń z zarządu województwa. Podobnie jest na Opolszczyźnie. Tu na kolejarskie bilety samorząd województwa wydaje rocznie prawie 1,9 mln zł. – Jeśli mamy płacić, to tylko za przejazdy pasażerów – zapowiada Violetta Ruszczewska z Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. Zbuntowanych w całej Polsce jest aż siedem samorządów
wojewódzkich.

więcej na stronie rynku kolejowego.
http://70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?b=kolej
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Ostatnio słyszałem,że Andrzej Ryński-MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA warmińsko-mazurskiego ma zamiar podpisać umowę w sprawie prowadzenia przewozów pasażerskich w regionie z jedną z pomorskich firm.Problem w tym,że nie wiem za bardzo o jaką firmę tu chodzi,ale można wnioskować,że będzie to SKM.Takie rozwiązanie byłoby zastosowane,jeżeli samorząd województwa nie zrzekł się pieniędzy na prowadzenie przewozów!Pozdrawiam! :lol:
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Sebastian pisze:Problem w tym,że nie wiem za bardzo o jaką firmę tu chodzi,ale można wnioskować,że będzie to SKM.
Tak, chodzi o trójmiejską SKM. :)

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Z wykazu wynika, że zagrożonych jest sporo połączeń do innych województw: wszystkie połączenia Działdowo - Brodnica, wszytkie osobówki na trasie Ełk - Białystok, pięć pociągów Iława - Malbork, dwa pociągi Iława - Jabłonowo Pom. Natomiast na trasie Elbląg - Malbork mają pozostać, oprócz 5 pociągów SKM, tylko osobowe przyjeżdżające do Elbląga o: 5:41, 16:30 i 17:31 oraz odjeżdżające o: 4:49, 6:05 i 15:30. Czyżby samorząd chciał stworzyć możliwość dla dalszej ekspansji SKM do Elbląga i Iławy?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

nie długo się okaże że plany budowy wiaduktu nad torami w Ostródzie będą nie potrzebne, bo nie będzie trzeba opuszczać szlabanów i nie będzie korków. Oby nie !! !!
ODPOWIEDZ