Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Dworzec w Szczytnie przechodzi remont elewacji. Zostanie odsłonięta czerwona cegła. Ostatnio gdy jechałem pociągiem do Szczytna, widać było już zaawansowane prace, widoczny był nawet stary napis z niemieckojęzyczną nazwą stacji (Ortelsburg). Może news nieco stary, ale z tym remontem faktycznie dzieje się
Otwarto oferty w przetargu na linie do Olsztyna
Zarządca infrastruktury otworzył oferty w przetargu na projekty kluczowych linii na Warmii i Mazurach przeznaczonych do modernizacji w przyszłej perspektywie unijnej.
Postępowanie na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektów:,, Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” oraz,, Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk" wszczęto w drugiej połowie lutego. Ważne linie kolejowe dla Warmii i Mazur mają zostać zmodernizowane w perspektywie unijnej na lata 2014–2020.
W przetargu złożono dwanaście ofert – osiem na część A zamówienia i cztery na część B. W kosztorysie zmieściła się jedynie oferta firmy Getinsa Polska na część A zamówienia. Jej wartość wyniosła 1 198 829 zł przy kosztorysie opiewającym na 1 476 000 zł. W części B najtańsza oferta, złożona przez Schuessler-Plan Inżynierzy, przekroczyła kosztorys o ponad 50 proc. (wyniosła 1875 750 zł przy kosztorysie 1 230 000 złotych).
Prace na linii 219 na odcinku Ełk – Szczytno mają być warte 198 mln zł, a prace na linii 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn – 138,1 mln zł. Środki mają pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe, korzystając ze środków UE na lata 2014 -20, planują wydać 970 mln zł na inwestycje kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim. Pozostałe projekty dotyczą: elektryfikacji linii kolejowej Ełk – Korsze za 400 mln zł ze środków POIiŚ oraz rewitalizacji linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. W kontrakcie terytorialnym zapisano też projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 353 na odcinku Iława – Korsze, ale nie ma jeszcze dla niego finansowania.
Fajnie, że będą coś robić. Co do dworca w Szczytnie widziałem na stronach PKP SA projekt jak ma dworzec wyglądać, okazale. Obecna ruina zmieni się znacznie.
Od przyszłego rozkładu 2015/16 znika pociąg Ełk-Pisz-Olsztyn wyjeżdżający z Ełku o 8:50.
Pisałem petycje,ale to nic nie dało,a szkoda bo sporo ludzi z Pisza czy Rucianego-Nidy jeździ nim do Olsztyna pozałatwiać swoje sprawy i wraca do domu wieczorem.Nie wiem skąd w PRach ten pomysł,odpisali mi że to wypadkowa propozycji nadesłanych przez podróżnych w ankietach przeprowadzonych wiosną.Domyślam się że to studenci i uczniowie,którym pociąg potrzebny jest w piątki i niedziele po południu,natomiast ludzie w moim wieku i starsi takich ankiet nie pisali bo i skąd mieli wiedzieć.
Zdarza mi się wyskoczyć do Olsztyna tym pociągiem czy to samemu w interesach ,czy z rodziną w weekend żeby liznąć trochę cywilizacji,za każdym razem frekwencja z Pisza całkiem przyzwoita,a tak od grudnia zostanie samochód,bo nie mam zamiaru zrywać się o piątej rano i koczować na stacji w Olsztynie w oczekiwaniu otwarcia sklepów.
Oczywiście ludzie nic o nadchodzących zmianach nie wiedzą,jak zwykle zostaną postawieni przed faktem dokonanym.
W załączniku rozkład jazdy 2015/16
1. Zamknięto kładkę na stacji Ruciane Nida.
2. Otwarto LCS Szczytno. W związku z tym zamknięto posterunki w Pasymiu i Marcinkowie.
3. Zmiana nazw stacji od 13.03.2016: Ruciane Nida na Ruciane-Nida i Ruciane Nida Zachód na Ruciane-Nida Zachód.
CM pisze:A nieszczęsna Biała k/Piszu wiecznie żywa?
Nie wiem czy przypadkiem coś zaczęli w tym temacie działać.
Też słyszałem, że mieli zacząć coś z tym robić, ale info niepotwierdzone. Obecnie przystanek i ładownia, a co dalej? Zabili dechami część dla personelu. Byliście tam może ostatnio?
Referee pisze:
1. Zamknięto kładkę na stacji Ruciane Nida.
Dlaczego? Jak byłem tam w lato to była w całkiem znośnym stanie.
To utrudni znacznie komunikacje pieszą pomiędzy głównym deptakiem a kąpieliskiem miejskim przy ulicy Słowiańskiej i w ogóle tą okolicą z drugiej strony stacji. Przejazdem trzeba iść naokoło. Chyba że zamknięcie jest spowodowane jakimś remontem i do wakacji otworzą
Referee pisze:3. Zmiana nazw stacji od 13.03.2016: Ruciane Nida na Ruciane-Nida i Ruciane Nida Zachód na Ruciane-Nida Zachód.
Kubiak Tomasz - sprawa zamkniętej kładki kolejowej. Jakie są plany w sprawie dalszego funkcjonowania kładki?
Odpowiedzi udzielił Burmistrz MiG P. R. Feliński - jesteśmy umówieni i czekamy na rozmowy w tej sprawie z PKP w Gdańsku.
Słyszałem od jednej osoby że na odcinku Szczytno-Ełk przewidzianej do modernizacji w ramach RPO mają być przywrócone do czynności technicznych stacje: Ruciane-Nida, Pisz, Drygały.