: 07 lut 2006, 11:54
Cześć!
Tololoko zalety:
-Przestrzenne wózki frezowane cyfrowo
-otwierane drzwi w wagonie
-przedsionek wyposażony w elementy dodatkowe takie jak: piec, hamulec, lampa pod sufitem
-delikatne stopnie wejściowe
-przestrzenne czoło wagonu z delikatnymi przejściami i harmoniami
-dobre odwzorowanie ryfli na pudle
-perfekcyjne odwzorowanie instalacji pod wagonem
-możliwość zamówienia jednego z pośród 45 modeli w różnym oznakowaniu, epoce, klasie i stacji macierzystej (w tym także kremowo-niebieska doczepa do SN80):
Gdynia (tylko klasa 1)
Łódź
Warszawa
Nasielsk
Radom
Poznań
Leszno
Wrocław
Katowice
Gliwice
Bielsko-Biała
Kraków
Sucha Beskidzka.
Wagony można kupić w wersji z harmoniami i przejściem "areodynamicznym", lub po modernizacji z płaską ścianą i wałkami gumowymi UIC.
WADY:
-potwornie długi czas czekania na zamówiony model
-poszczególne modele są czasem "nierówne" w jakości wykonania, przez to, że każdy składany jest ręcznie.
-cieżko chodzący krótki sprzęg (trzeba oliwić)
-zdażają się modele z odciskami palców na szybach (każde okno montowane jest oddzielnie)
EFC zalety:
-ładnie odtworzone ściany boczne
-dobre odwzorowanie wnętrza przedziału pasażerskiego (choć w jednym kolorze kremowym)
-pewnie działający krótki sprzęg
-delikanie odtworzona ściana czołowa
-ażurowe stopnie wejściowe
-krystalicznie przezroczyste imitacje szyb w oknach
-ładnie odtworzona prądnica na wózku
model dostępny jest w malowaniu ze stacji:
Łódź
Szczecin (tylko niebiesko kremowe doczepy do SN61)
Chojnice (tylko seledynowo-zielone doczepy do SN61)
Ełk
Obydwa modele EFC i Tololoko posiadają wysokiej klasy oznakowanie i malowanie.
EFC WADY:
-model jest do przesady deliktny (cały z blachy fototrawionej, która lekko się poddaje przy podnoszeniu). Dlatego są skłonności do odprysków lakieru.
-Poręcze i uchwyty na harmonie są trochę płaskie (jest to ograniczenie techniki fototrawienia)
-zdażają się niedokładności przy składaniu pudła
-zbyt płaskie ryfle na pudle
-zbyt płaskie wózki
Moje osobiste zdanie jest takie:
-Do eksloatacji na makiecie lepszy jest model Tololoko.
-Do ekspozycji w gablocie lepszy jest model EFC.
Tololoko zalety:
-Przestrzenne wózki frezowane cyfrowo
-otwierane drzwi w wagonie
-przedsionek wyposażony w elementy dodatkowe takie jak: piec, hamulec, lampa pod sufitem
-delikatne stopnie wejściowe
-przestrzenne czoło wagonu z delikatnymi przejściami i harmoniami
-dobre odwzorowanie ryfli na pudle
-perfekcyjne odwzorowanie instalacji pod wagonem
-możliwość zamówienia jednego z pośród 45 modeli w różnym oznakowaniu, epoce, klasie i stacji macierzystej (w tym także kremowo-niebieska doczepa do SN80):
Gdynia (tylko klasa 1)
Łódź
Warszawa
Nasielsk
Radom
Poznań
Leszno
Wrocław
Katowice
Gliwice
Bielsko-Biała
Kraków
Sucha Beskidzka.
Wagony można kupić w wersji z harmoniami i przejściem "areodynamicznym", lub po modernizacji z płaską ścianą i wałkami gumowymi UIC.
WADY:
-potwornie długi czas czekania na zamówiony model
-poszczególne modele są czasem "nierówne" w jakości wykonania, przez to, że każdy składany jest ręcznie.
-cieżko chodzący krótki sprzęg (trzeba oliwić)
-zdażają się modele z odciskami palców na szybach (każde okno montowane jest oddzielnie)
EFC zalety:
-ładnie odtworzone ściany boczne
-dobre odwzorowanie wnętrza przedziału pasażerskiego (choć w jednym kolorze kremowym)
-pewnie działający krótki sprzęg
-delikanie odtworzona ściana czołowa
-ażurowe stopnie wejściowe
-krystalicznie przezroczyste imitacje szyb w oknach
-ładnie odtworzona prądnica na wózku
model dostępny jest w malowaniu ze stacji:
Łódź
Szczecin (tylko niebiesko kremowe doczepy do SN61)
Chojnice (tylko seledynowo-zielone doczepy do SN61)
Ełk
Obydwa modele EFC i Tololoko posiadają wysokiej klasy oznakowanie i malowanie.
EFC WADY:
-model jest do przesady deliktny (cały z blachy fototrawionej, która lekko się poddaje przy podnoszeniu). Dlatego są skłonności do odprysków lakieru.
-Poręcze i uchwyty na harmonie są trochę płaskie (jest to ograniczenie techniki fototrawienia)
-zdażają się niedokładności przy składaniu pudła
-zbyt płaskie ryfle na pudle
-zbyt płaskie wózki
Moje osobiste zdanie jest takie:
-Do eksloatacji na makiecie lepszy jest model Tololoko.
-Do ekspozycji w gablocie lepszy jest model EFC.