Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: kuba_mk, Sebastian Marszał, bastard, ksiezyc

Stoker
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 2020-07-13, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: Stoker »

Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku

Poniżej przedstawiam fotorelację z objazdu samochodem odcinka linii nr 208 między Brodnicą a Lidzbarkiem. Objazd został wykonany w sobotę 6 lipca 2019 roku drogami jak najbardziej zbliżonymi do przebiegu toru.
Niestety w ostatnim czasie na linii zaczęło się „ostre zarastanie”. Poza trawą w skrajni toru pojawia się coraz więcej drzewek i zarośli. Na szczęście linia jest regularnie dwa razy w roku objeżdżana drezyną zarówno po stronie IZ Olsztyn jak i IZ Bydgoszcz.

BRODNICA

Dawny czterokierunkowy węzeł najlepsze czasy ma niestety już poza sobą. Poza Arrivą wykorzystującą kilka razy dziennie jedną krawędź peronową zaglądają tu w zasadzie tylko „przelotowe” towary podążające z Jabłonowa w stronę Rypina i Sierpca. Innego ruchu w praktyce nie ma.
Budynek stacyjny od strony peronów:

DSC_9149.jpg

Peron 3 – jedyny wykorzystywany przez pociągi osobowe:
DSC_9150.jpg

Budynek stacyjny od strony podjazdu
DSC_9154.jpg

BRODNICA – TAMA BRODZKA

Na pierwszym przejeździe przy ul. Świerkowej w Brodnicy pojawiła się całkiem spora plantacja choinek.
Widok w kierunku Brodnicy:

DSC_9156.jpg

Widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9157.jpg

Przejazd przy ul. Żmijewskiej także w Brodnicy:
DSC_9159.jpg

Widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9160.jpg

Widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9161.jpg

TAMA BRODZKA

Skrajnia toru linii 208 porasta całkiem spora ściana krzaków.
Widok z peronów w kierunku Brodnicy:

DSC_9163.jpg

Widok z peronów w kierunku Lidzbarka:
DSC_9165.jpg

Budynek stacyjny w Tamie Brodzkiej od strony torów:
DSC_9171.jpg

TAMA BRODZKA – RADOSZKI

Odcinek Tama Brodzka – Radoszki przeprowadzony jest przez teren typowo leśny. Na pierwszym odcinku liczącym ok. 5 km droga leśna przecina tory 7 razy.

I przejazd – widok w kierunku Brodnicy. W tym miejscu stał kiedyś semafor wjazdowy do Tamy:
DSC_9185.jpg

I przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9187.jpg

Most na Drwęcy – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9191.jpg

Widok w kierunku Lidzbarka spod mostu na Drwęcy:
DSC_9192.jpg

II przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9194.jpg

II przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9196.jpg


III przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9198.jpg

III przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9199.jpg


IV przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9200.jpg

IV przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9201.jpg

Malowniczy krajobraz z drogą i kapliczką przy dojeździe do przejazdu V:
DSC_9203.jpg

V przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9204.jpg


V przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9206.jpg

VI przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9209.jpg

VI przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9211.jpg

VII przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9213.jpg

VII przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9214.jpg

Kolejne dwa przejazdy odpuściłem gdyż nie były po drodze.
Kolejny przejazd znajdował się na wysokości miejscowości Długi Most. Widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9215.jpg

Widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9216.jpg

RADOSZKI

Radoszki to stacja z chyba kompletnie zachowaną infrastrukturą techniczną.
Mostek przed stacją w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9221.jpg

Przejazd na ul. Łąkowej w Bartniczce – widoczny semafor wjazdowy – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9228.jpg

Mostek na Brynicy przed pierwszym rozjazdem w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9237.jpg

Semafory wyjazdowe w kierunku Brodnicy:
DSC_9240.jpg


Widok ogólny na stację w Radoszkach – w kierunku Lidzbarka:
DSC_9245.jpg

Budynek stacyjny stacji Radoszki – w środku świecą się nawet jakieś powtarzacze od przejazdów z SSP w kierunku Gutowa:
DSC_9247.jpg

Widok na perony stacji Radoszki w kierunku Brodnicy:
DSC_9259.jpg


Przejazd na drodze Bartniczka – Radoszki – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9262.jpg

Kolejowy budynek mieszkalny przy drodze Bartniczka – Radoszki:
DSC_9263.jpg

Semafory wyjazdowe w kierunku Lidzbarka. Tor szlakowy porośnięty dość mocno z prawej strony ścianą krzaków:
DSC_9266.jpg

Kształtowa tarcza manewrowa – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9269.jpg

Kolejowy budynek mieszkalny przy torze linii 208. Widać że mieszkańcy dbają także o fragment toru na wysokości posesji:
DSC_9271.jpg

Semafor wjazdowy do Radoszek od strony Lidzbarka – tu roślinność atakuje dość mocno:
DSC_9277.jpg

RADOSZKI – GUTOWO:

Widok z pierwszego przejazdu za Radoszkami w kierunku Lidzbarka:
DSC_9285.jpg

Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna. Sygnalizatory wyglądają na świeżo malowane:
DSC_9287.jpg

Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9293.jpg

Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9290.jpg

Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok z dawnej budki dróżnika:
DSC_9296.jpg

GUTOWO POMORSKIE:

Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na drodze nr 544:
DSC_9299.jpg

Tablica z nazwą przystanku w Gutowie:
DSC_9302.jpg

Widok z peronu w Gutowie w kierunku Brodnicy. Przystanek jest dość mocno zarośnięty:
DSC_9304.jpg

GUTOWO – KLONOWO:

Tor ok. 1 km za przystankiem w Gutowie – gdzieś tu przebiega granica województwa kujawsko – pomorskiego i warmińsko – mazurskiego a także granica Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy i Olsztynie. Widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9321.jpg

Wiadukt nad torem w połowie drogi między Gutowem a Klonowem – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9312.jpg

Widok z wiaduktu w kierunku Brodnicy:
DSC_9315.jpg

Widok z wiaduktu w kierunku Lidzbarka:
DSC_9316.jpg

KLONOWO k./LIDZBARKA:

Ktoś niestety zeszpecił budynek stacyjny w czasach PRL przebudową:
DSC_9338.jpg

Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
DSC_9330.jpg

Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
DSC_9343.jpg

Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na stacji Klonowo:
DSC_9344.jpg

KLONOWO – LIDZBARK

Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9345.jpg

Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka. Widać założoną, nową płytę betonową:
DSC_9346.jpg

Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
DSC_9347.jpg

Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka:
DSC_9348.jpg

LIDZBARK

Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku Brodnicy. To miejsce także przechodziło remont niedawno:
DSC_9350.jpg

Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
DSC_9349.jpg

Wiadukt na ul. Zieluńskiej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
DSC_9351.jpg

Widok z wiaduktu w stronę Brodnicy:
DSC_9353.jpg

Widok z wiaduktu w stronę stacji Lidzbark:
DSC_9352.jpg

Peron przystanku Lidzbark Miasto – rok wcześniej gościł ti SA106. Od tego czasu zdążył trochę już zarosnąć:
DSC_9359.jpg

Budynek mieszczący dawnej pomieszczenie dróżnika i kasę przy przystanku Lidzbark Miasto. Obecnie posiada nowego gospodarza:
DSC_9366.jpg
Ostatnio zmieniony 2020-07-28, 18:27 przez Stoker, łącznie zmieniany 2 razy.

Stoker
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 2020-07-13, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku

Post autor: Stoker »

Być może za miesiąc zamieszczę 2 część tym razem z odcinka Lidzbark - Działdowo + uzupełnienie do Lidzbark - Brodnica :-)

Paweł

Referee
Pospieszny
Posty: 197
Rejestracja: 2007-07-03, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Re: Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku

Post autor: Referee »

Tymczasem w Brodnicy mówi się o remoncie linii do Sierpca: https://brodnica.naszemiasto.pl/mamy-od ... c1-7747733, miała by być remontowana w następnej perspektywie UE: 2021-2027.

Stoker
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 2020-07-13, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: Stoker »

Brodnica – Lidzbark – Działdowo - 27 lipca 2020 roku

Dzisiaj kontynuacja ostatniej wycieczki z lipca 2019 roku. Tym razem uzupełnimy o nowe miejsca odcinek Brodnica – Lidzbark oraz zwiedzimy dalszą część trasy między Lidzbarkiem a Działdowem.

TAMA BRODZKA – RADOSZKI

Pominięty ostatnio przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Brodnicy
01.JPG

Przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Lidzbarka
02.JPG

W tym miejscu w lewo odchodziła bocznica na „Długi Most” mniej więcej w śladzie dzisiejszej drogi leśnej.
03.JPG

Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku linii 208
04.JPG

Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku końca bocznicy
05.JPG

Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
06.JPG

Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
07.JPG

Kolejny przejazd na linii 208 między odgałęzieniem do „Długiego Mostu” i Radoszkami – widok w kierunku Brodnicy.
08.JPG

To samo miejsce co powyżej – widok w kierunku Lidzbarka.
09.JPG

Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
10.JPG

Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
11.JPG

LIDZBARK MIASTO - LIDZBARK


Most na Welu w Lidzbarku.
12.jpg

Wiadukt nad ul. Przemysłową w Lidzbarku.
13.jpg

LIDZBARK – PŁOŚNICA


Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark (widok w kierunku Lidzbarka).
14.JPG

Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark.
15.JPG

Tarcza ostrzegawcza do semafora wjazdowego stacji Lidzbark – widok w kierunku Działdowa.
16.JPG

PŁOŚNICA


Budynek mieszkalny na stacji Płośnica.
17.JPG

PRIOMA


Widok ogólny na przystanek Prioma.
18.JPG

PRIOMA – PIERŁAWKI


Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Działdowa.
19.jpg

Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Lidzbarka.
20.JPG

Widok z przejazdu koło wsi Prioma w kierunku Działdowa.
21.JPG


PIERŁAWKI


Widok ogólny na przystanek Pierławki.
22.jpg

Budynek mieszkalny przy przystanku Pierławki.
23.JPG

Wnętrze budynku mieszkalnego przy przystanku Pierławki. W środku straszy !! :D - w momencie wykonywania tego zdjęcia na piętrze słychać było kroki na drewnianej podłodze. Ale w tych okolicach to standard :twisted: :twisted: :twisted:
http://www.infoilawa.pl/aktualnosci/ite ... kiej-wideo
24.JPG


PIERŁAWKI – DZIAŁDOWO


Semafor wjazdowy na posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku Lidzbarka
25.JPG

Posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku stacji Działdowo.
26.JPG

PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-06, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: PaweŁ56104 »

Witaj
Ja też raz do roku objazd robię tego szlaku

Ale muszę Cię zmartwić ponieważ ostatnia drezyna jadąca z Brodnicy do Radoszek była na początku 2019 roku
A do Gutowa Pom. Na końcu 2018 roku
Olsztyn pewnie podobnie
Bydgoski zakład nie ma już ochoty na robienie objazdow tego szlaku.....
Czekamy na kolejną kradzież bez uzupełnienia ubytków :oops:

PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-06, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: PaweŁ56104 »

I na szóstym zdjęciu z 2020 roku od Brodnicy
Nie mam już krzyża świętego Andrzeja z dnia wczorajszego stwierdzam brak :x

Stoker
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 2020-07-13, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: Stoker »

Z roku na rok widać coraz większy rozrost trawy i krzaków. We wrześniu 2019 roku całość udało mi się przejechać drezyną spalinową (zdjęcia w dziale: https://wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1516). Trasa była w miarę przejezdna (poza zasypanymi przejazdami i krzakami w skrajni). Ale myślę, że za 2-3 lata byłby z tym dużo większy problem.

W sumie to dziwne że dwóch gości z Poznania i Wrocławia dyskutuje o szczegółach linii kolejowej położonej daleko od nich.
Może ktoś miejscowy się odezwie :D :D :D :D !

Paweł

PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-06, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: PaweŁ56104 »

Tak jestem z Wrocławia , ale pochodzę z tych okolic
To jest mój ulubiony węzeł i pilnuje tej linii jak oka w głowie ;-)
Zawsze jak tu jestem raz do roku to muszę objechac dokładnie teren i przeprowadzić rekonesans

Patrząc na ta linię to mie już krew zalewa ....
Skończy się tak z tą linia jak z Iława - Tama Brodzka czy Chełmża/ Kowalewo Pom. - Brodnica

Samorządy dwóch województw mają ta linię w czterech literach gminą również na tym nie zależy uważają że autobusow jest sporo i plus każdy mam auto więc po to zlikwidowali by tego tego nie przywracać ;-(

ODPOWIEDZ