Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Adam Dąbrowski »

Warmianin pisze: 15 maja 2023, 22:09PKP w 2020 roku mówiło raczej o połączeniu Górowo - (Reszel?) - Kętrzyn i to ma większy sens bo od Górowa niemalże prosto można poprowadzić linię do Kętrzyna a przedłużenie tego objazdu do Kolna (domyślam się, że chodzi tu o to, że niedawno wybudowano tam przystanek kolejowy) zmniejszy i tak, moim zdaniem, dość skromny zaoszczędzony czas dzięki ominięciu Korsz
@Warmianin, takie rzeczy należy rozstrzygać już w szczegółowych analizach wielokryterialnych.
Warmianin pisze: 15 maja 2023, 22:09Za najlepszy przykład uważam właśnie podaną przez ciebie nową, teoretyczna linię Bartoszyce-Lidzbark Warmiński-Dobre Miasto-Olsztyn (przynajmniej ja tak bym to widział) która powinna być na pierwszym miejscu do wykonania jeśli PKP zdecydowałoby się na budowanie nowych linii w naszym województwie.
To jedno z potencjalnych rozwiązań, ale nie powinno być przyjmowane arbitralnie bez sprawdzenia alternatyw, np. Bartoszyce - Lidzbark Warmiński - Jeziorany - Barczewo - Olsztyn. I tutaj znowu kłania się analiza wielokryterialna.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Warmianin
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2023, 13:53

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Warmianin »

Ma ktoś może informacje jak postępują prace na linii Giżycko-Ełk? Zetknąłem się z komentarzem w którym opisywano, że na tym odcinku nie położono jeszcze ani kawałka toru a sama robota jest rozgrzebana i niewiele się dzieje. Mówi się, że mają skończyć pracę w 2024 roku ale skoro nie położono jeszcze torów to czarno to widzę. No i ciekawe czy te 160km/h na linii będzie do osiągnięcia, na większości trasy będzie pewnie coś koło 120km/h co i tak będzie na plus.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Radek »

Na razie wiadomo, ze jest finamsowanie dla kolejnego etapu Rail Baltica Bialystok - Elk.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
wzorpolowy

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: wzorpolowy »

Wiadomo kiedy będzie zakończona modernizacja?
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Radek »

Korsze - Ketrzyn - Gizycko dopiero sie zacznie:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/je ... 14226.html
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: pawel_zielony »

Radek pisze: 16 mar 2022, 19:32 Oczywiście po remoncie Białystok - Ełk i dobudowie tam drugiego toru, odcinek Ełk - Korsze z 1 torem będzie pewnym wąskim gardłem, ale przy obecnym ruchu przepustowość może tak szybko się nie wyczerpie.
Planowane są cztery APO, więc z przepustowością nie będzie tak źle. Dziwi tylko brak zaprojektowania APO na szlaku Kętrzyn-Tołkiny.
Marcin Banach pisze: 21 lut 2023, 23:50 Region nie wyludnia się z powodu braku transportu, choć jego brak faktycznie utrudnia codzienne funkcjonowanie. Natomiast megalomańskie projekty typu lekka kolej aglomeracyjna na słodkiej prowincji - z założenia należy oprotestować, wygwizdać, wybuczeć. W tych relacjach wystarczającą byłaby linia mikrobusowa kursująca w trakcie 2 godzinnym, skomunikowana i powiązana taryfowo z koleją w Węgorzewie, Giżycku, czy Olecku. Na trasie Kętrzyn - Węgorzewo czy Kętrzyn - Bartoszyce wystarczyłby SA106 okresowo wzmocniony wagonem 120A.
linie Węgorzewo-Gołdap i Węgorzewo-Kruklanki-Olecko powinny być odbudowane już w latach 40.-50. Jednym z powodów stagnacji tych terenów jest właśnie brak odpowiedniej komunikacji ze światem - zarówno pasażerskiej, jak i towarowej. Mamy już trzecią dekadę XXI wieku i to powinien być standard. Budowa tych linii, jak i proponowanej w jednym z opracowań drogi ekspresowej Budzisko-Gołdap-Węgorzewo-Barciany-Sępopol-Bartoszyce-Braniewo zamiast S16 Mrągowo-Ełk, dałyby impuls rozwojowy terenom, które w 1945 roku utraciły swoje, wtedy naturalne powiązania z Królewcem.
Adam Dąbrowski pisze: 20 lut 2023, 19:32
pawel_zielony pisze: 20 lut 2023, 14:15Przy realizacji przebudowy odcinka Olsztyn-Elbląg (projekt Stworzenie nowego szybkiego ciągu pomiędzy Olsztynem - Elblągiem i Trójmiastem, z uwzględnieniem obsługi Elbląga Zdroju) priorytetem powinno być "wyprostowanie" linii, jak na poniższej mapie:

Screenshot_9.png

A profil podłużny sprawdzony?
W jednym z dokumentów z tego roku widziałem wariant takiego skrótu z ominięciem Morąga - chyba tak będą projektować nową linię Olsztyn Gutkowo-Bogaczewo
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Adam Dąbrowski »

pawel_zielony pisze: 13 lip 2023, 15:35W jednym z dokumentów z tego roku widziałem wariant takiego skrótu z ominięciem Morąga - chyba tak będą projektować nową linię Olsztyn Gutkowo-Bogaczewo
@Pawle, zapewne masz na myśli dokument PKP PLK S.A. pn. "Zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku".

Dostępny jest on tutaj:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... _WCAG_.pdf

Zamierzenie inwestycyjne, które masz na myśli, nosi nazwę "Stworzenie nowego szybkiego ciągu pomiędzy Olsztynem - Elblągiem i Trójmiastem, z uwzględnieniem obsługi Elbląga Zdroju" (nr 108). W dokumencie jest też mapa, dostępna również tutaj:

https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... -_mapa.pdf

Linia prosta jak w mordę strzelił... :wink:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Warmianin
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2023, 13:53

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Warmianin »

Elektryfikacja odcinka Giżycko-Korsze może rozpocząć się w tym roku. To oznacza, że cała niezelektryfikowana część odcinka Olsztyn-Korsze-Ełk będzie zamknięta i najprawdopodobniej pożegnamy na tej trasie SA133 które będą zapewne przerzucone na Braniewo a EN57 będą obsługiwać wszystkie 6 par połączeń do Korsz a dalej ZKA. Możliwe, że właśnie dlatego tak szybko chcą zamknąć ten odcinek zanim nie skończyła się pierwsza część modernizacji właśnie z powodu braku taboru spalinowego do obsługi nowych połączeń.

https://polskieradio24.pl/42/259/artyku ... cko-korsze
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Radek »

Gizycko - Elk chyba juz powinno byc po malu oddawane, w koncu trwa juz 1,5 roku, a np. Pieniezno - Braniewo 18 km ma byc tor zrobiony w 3 miesiace. Wtedy szynobusy pojada chyba Olsztyn - Szczytno - Elk - Gizycko, bo Bialystok - Elk tez do remontu.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Warmianin
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2023, 13:53

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Warmianin »

Patrząc na zdjęcia zamieszczone tutaj:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/le ... 14935.html
to prace nie posuwają się za bardzo na przód. Prawie cały 2022 przeznaczono chyba tylko na rozbiórkę tego co trzeba było rozebrać a faktyczne prace są dopiero w tym roku. Słupy na stacji w Giżycku już stoją, przynajmniej część, na trasie też już są ale za to torów nie ma nawet na połowie trasy. Myślę, że wcześniej niż w 2024 ten odcinek nie będzie gotowy i to chyba dopiero w połowie roku.
Na początku roku mówiło się też, że to zamknięcie stacji w Giżycku ma potrwać przynajmniej do listopada, ciekawe czy to dalej podtrzymują zwłaszcza że już niedługo ma ruszyć druga część modernizacji.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Radek »

No wlasnie ciekawe, czy od korekty rozkladu 12.11.2023 (i znow korekta w dlugi weekend) pociagi od strony Olsztyna dojada do Gizycka. Modernizacja Korsze - Gizycko pewnie szybko sie nie zacznie, bo unijnej kasy nadal nie widac, a potrzebna jest nam prawie jak woda.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Warmianin
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2023, 13:53

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Warmianin »

https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... ronow-8804
Właśnie podpisano umowę na drugi etap modernizacji linii 38 Giżycko - Korsze. Prace mają trwać do połowy 2026r.
Niestety ale złą informacją jest to, że zakończenie obecnie trwających prac na linii Ełk - Giżycko ma się zakończyć aż w IV kwartale 2024r.(!) co jednak patrząc na obecny stan prac nie powinno dziwić, posuwają się zbyt wolno.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Paweł Wagner »

Radek pisze: 09 wrz 2023, 12:03No wlasnie ciekawe, czy od korekty rozkladu 12.11.2023 (i znow korekta w dlugi weekend) pociagi od strony Olsztyna dojada do Gizycka
Do Giżycka prędko pociągi nie wjadą. Trwa rozbiórka starego i budowa nowego mostu na Kanale Łuczańskim. Na zdjęciu stan prac z 7.10.2023.
Załączniki
3L0A9948.jpg
3L0A9920.jpg
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Radek »

Jest juz rozklad zamknieciowy do marca z ZKA Korsze - Elk, czyli najpierw pociagi do Gizycka wjada od strony Elku, z Olsztyna jeszcze sporo poczekamy.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Warmianin
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2023, 13:53

Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze

Post autor: Warmianin »

Mamy już zamknięty cały szlak. Wie ktoś może, czy za Giżyckiem są jakieś prace czy po prostu zamknęli trasę żeby nie musieć puszczać cennych spalinowych szynobusów na tej trasie?
ODPOWIEDZ