Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
W dniu wczorajszym dokonując rutynowego, corocznego objazdu linii 230, zgodnie z prawem budowlanym, pozwoliłem sobie zrobić kilka fotografii, które opisują stan obecny na linii:
Załączniki
km 10,407 przejazd który niedawno musiał zostać zaasfaltowany
kultowa niegdyś stacja Kostkowo
Widok ogólny na to co zostało ze stacji
Plac po dawnej Mleczarni w Kostkowie. Brak charakterystycznego budynku był dla mnie najbardziej szokujący na całej linii. Pani co mieszkała na dworcu, powiedziała, że uporali się z budynkiem dwa tygodnie temu. Na szczęście budynek został odtworzony w mode
Rybno. Przejazd kolejowy jeszcze istnieje. Do rybna najdłużej ostał się ruch towarowy. Do około 2001 roku.
Choczewo. Klimaty jak z Filmu Mad Max. Czerwononosi tubylcy, piętrzące się hałdy złomu na złomowisku, ślady kradzieży. Brud, śmieci. Obraz nędzy i rozpaczy. Żuraw typu Bawarskiego zniknął.
słupek hektometrowy na stacji Choczewo.
Osieki Lęborskie. Rozjazdy leżą. wg ewidencji droga powinna być gruntowa, a jest asfaltowa ;-)
skrzyżowanie z drogą wojewódzką, km 40,305
poniemiecki słupek hektometrowy, który robił za ogrodzeni wzdłuż drogi do przejazdu.
spotkanie z "anglikami" w Zwartowie ;-)
poniemiecki hektometr, km46,475
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bardzo ciekawa relacja. Patrząc na takie fotki zawsze zastanawiam się na ile takie widoki są wynikiem "postępu" w transporcie (czyt. kawaleryjskiej miłości typowego polaka do używanego auta sprowadzonego z Niemiec) a na ile położeniem lachy na kolej przez każde rządy następujące po roku 1989.
Na podstawie tych fotografii widać jak przez 15lat posunęła się dewastacja linii. Szkoda, ale cóż zrobić. Tak swoją drogą to żałuję że nie uczestniczyłem w tym przejeździe, ale też w 2001 chyba jeszcze nie byłem w PTMKŻ.
Na innym forum nieco informacji historycznych o tej linii oraz zdjęcie (budka Oi2-28), które jak opisał forumowicz z tamtego linku, pochodzą od pani co mieszkała w budynku dla pracowników kolejowych na terenie stacji. Ponadto Oki1 o nieznanym numerze w Garczegorzu.
Załączniki
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"