Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
: 13 lip 2020, 11:24
Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku
Poniżej przedstawiam fotorelację z objazdu samochodem odcinka linii nr 208 między Brodnicą a Lidzbarkiem. Objazd został wykonany w sobotę 6 lipca 2019 roku drogami jak najbardziej zbliżonymi do przebiegu toru.
Niestety w ostatnim czasie na linii zaczęło się „ostre zarastanie”. Poza trawą w skrajni toru pojawia się coraz więcej drzewek i zarośli. Na szczęście linia jest regularnie dwa razy w roku objeżdżana drezyną zarówno po stronie IZ Olsztyn jak i IZ Bydgoszcz.
BRODNICA
Dawny czterokierunkowy węzeł najlepsze czasy ma niestety już poza sobą. Poza Arrivą wykorzystującą kilka razy dziennie jedną krawędź peronową zaglądają tu w zasadzie tylko „przelotowe” towary podążające z Jabłonowa w stronę Rypina i Sierpca. Innego ruchu w praktyce nie ma.
Budynek stacyjny od strony peronów:
Peron 3 – jedyny wykorzystywany przez pociągi osobowe:
Budynek stacyjny od strony podjazdu
BRODNICA – TAMA BRODZKA
Na pierwszym przejeździe przy ul. Świerkowej w Brodnicy pojawiła się całkiem spora plantacja choinek.
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd przy ul. Żmijewskiej także w Brodnicy:
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
TAMA BRODZKA
Skrajnia toru linii 208 porasta całkiem spora ściana krzaków.
Widok z peronów w kierunku Brodnicy:
Widok z peronów w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny w Tamie Brodzkiej od strony torów:
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Odcinek Tama Brodzka – Radoszki przeprowadzony jest przez teren typowo leśny. Na pierwszym odcinku liczącym ok. 5 km droga leśna przecina tory 7 razy.
I przejazd – widok w kierunku Brodnicy. W tym miejscu stał kiedyś semafor wjazdowy do Tamy:
I przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Most na Drwęcy – widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka spod mostu na Drwęcy:
II przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
II przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
III przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
III przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
IV przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
IV przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Malowniczy krajobraz z drogą i kapliczką przy dojeździe do przejazdu V:
V przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
V przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VI przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VI przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VII przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VII przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejne dwa przejazdy odpuściłem gdyż nie były po drodze.
Kolejny przejazd znajdował się na wysokości miejscowości Długi Most. Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
RADOSZKI
Radoszki to stacja z chyba kompletnie zachowaną infrastrukturą techniczną.
Mostek przed stacją w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd na ul. Łąkowej w Bartniczce – widoczny semafor wjazdowy – widok w kierunku Lidzbarka:
Mostek na Brynicy przed pierwszym rozjazdem w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Semafory wyjazdowe w kierunku Brodnicy:
Widok ogólny na stację w Radoszkach – w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny stacji Radoszki – w środku świecą się nawet jakieś powtarzacze od przejazdów z SSP w kierunku Gutowa:
Widok na perony stacji Radoszki w kierunku Brodnicy:
Przejazd na drodze Bartniczka – Radoszki – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejowy budynek mieszkalny przy drodze Bartniczka – Radoszki:
Semafory wyjazdowe w kierunku Lidzbarka. Tor szlakowy porośnięty dość mocno z prawej strony ścianą krzaków:
Kształtowa tarcza manewrowa – widok w kierunku Brodnicy:
Kolejowy budynek mieszkalny przy torze linii 208. Widać że mieszkańcy dbają także o fragment toru na wysokości posesji:
Semafor wjazdowy do Radoszek od strony Lidzbarka – tu roślinność atakuje dość mocno:
RADOSZKI – GUTOWO:
Widok z pierwszego przejazdu za Radoszkami w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna. Sygnalizatory wyglądają na świeżo malowane:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Brodnicy:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok z dawnej budki dróżnika:
GUTOWO POMORSKIE:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na drodze nr 544:
Tablica z nazwą przystanku w Gutowie:
Widok z peronu w Gutowie w kierunku Brodnicy. Przystanek jest dość mocno zarośnięty:
GUTOWO – KLONOWO:
Tor ok. 1 km za przystankiem w Gutowie – gdzieś tu przebiega granica województwa kujawsko – pomorskiego i warmińsko – mazurskiego a także granica Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy i Olsztynie. Widok w kierunku Brodnicy:
Wiadukt nad torem w połowie drogi między Gutowem a Klonowem – widok w kierunku Lidzbarka:
Widok z wiaduktu w kierunku Brodnicy:
Widok z wiaduktu w kierunku Lidzbarka:
KLONOWO k./LIDZBARKA:
Ktoś niestety zeszpecił budynek stacyjny w czasach PRL przebudową:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na stacji Klonowo:
KLONOWO – LIDZBARK
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka. Widać założoną, nową płytę betonową:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka:
LIDZBARK
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku Brodnicy. To miejsce także przechodziło remont niedawno:
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Wiadukt na ul. Zieluńskiej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Widok z wiaduktu w stronę Brodnicy:
Widok z wiaduktu w stronę stacji Lidzbark:
Peron przystanku Lidzbark Miasto – rok wcześniej gościł ti SA106. Od tego czasu zdążył trochę już zarosnąć:
Budynek mieszczący dawnej pomieszczenie dróżnika i kasę przy przystanku Lidzbark Miasto. Obecnie posiada nowego gospodarza:
Poniżej przedstawiam fotorelację z objazdu samochodem odcinka linii nr 208 między Brodnicą a Lidzbarkiem. Objazd został wykonany w sobotę 6 lipca 2019 roku drogami jak najbardziej zbliżonymi do przebiegu toru.
Niestety w ostatnim czasie na linii zaczęło się „ostre zarastanie”. Poza trawą w skrajni toru pojawia się coraz więcej drzewek i zarośli. Na szczęście linia jest regularnie dwa razy w roku objeżdżana drezyną zarówno po stronie IZ Olsztyn jak i IZ Bydgoszcz.
BRODNICA
Dawny czterokierunkowy węzeł najlepsze czasy ma niestety już poza sobą. Poza Arrivą wykorzystującą kilka razy dziennie jedną krawędź peronową zaglądają tu w zasadzie tylko „przelotowe” towary podążające z Jabłonowa w stronę Rypina i Sierpca. Innego ruchu w praktyce nie ma.
Budynek stacyjny od strony peronów:
Peron 3 – jedyny wykorzystywany przez pociągi osobowe:
Budynek stacyjny od strony podjazdu
BRODNICA – TAMA BRODZKA
Na pierwszym przejeździe przy ul. Świerkowej w Brodnicy pojawiła się całkiem spora plantacja choinek.
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd przy ul. Żmijewskiej także w Brodnicy:
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
TAMA BRODZKA
Skrajnia toru linii 208 porasta całkiem spora ściana krzaków.
Widok z peronów w kierunku Brodnicy:
Widok z peronów w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny w Tamie Brodzkiej od strony torów:
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Odcinek Tama Brodzka – Radoszki przeprowadzony jest przez teren typowo leśny. Na pierwszym odcinku liczącym ok. 5 km droga leśna przecina tory 7 razy.
I przejazd – widok w kierunku Brodnicy. W tym miejscu stał kiedyś semafor wjazdowy do Tamy:
I przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Most na Drwęcy – widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka spod mostu na Drwęcy:
II przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
II przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
III przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
III przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
IV przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
IV przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Malowniczy krajobraz z drogą i kapliczką przy dojeździe do przejazdu V:
V przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
V przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VI przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VI przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VII przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VII przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejne dwa przejazdy odpuściłem gdyż nie były po drodze.
Kolejny przejazd znajdował się na wysokości miejscowości Długi Most. Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
RADOSZKI
Radoszki to stacja z chyba kompletnie zachowaną infrastrukturą techniczną.
Mostek przed stacją w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd na ul. Łąkowej w Bartniczce – widoczny semafor wjazdowy – widok w kierunku Lidzbarka:
Mostek na Brynicy przed pierwszym rozjazdem w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Semafory wyjazdowe w kierunku Brodnicy:
Widok ogólny na stację w Radoszkach – w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny stacji Radoszki – w środku świecą się nawet jakieś powtarzacze od przejazdów z SSP w kierunku Gutowa:
Widok na perony stacji Radoszki w kierunku Brodnicy:
Przejazd na drodze Bartniczka – Radoszki – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejowy budynek mieszkalny przy drodze Bartniczka – Radoszki:
Semafory wyjazdowe w kierunku Lidzbarka. Tor szlakowy porośnięty dość mocno z prawej strony ścianą krzaków:
Kształtowa tarcza manewrowa – widok w kierunku Brodnicy:
Kolejowy budynek mieszkalny przy torze linii 208. Widać że mieszkańcy dbają także o fragment toru na wysokości posesji:
Semafor wjazdowy do Radoszek od strony Lidzbarka – tu roślinność atakuje dość mocno:
RADOSZKI – GUTOWO:
Widok z pierwszego przejazdu za Radoszkami w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna. Sygnalizatory wyglądają na świeżo malowane:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Brodnicy:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok z dawnej budki dróżnika:
GUTOWO POMORSKIE:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na drodze nr 544:
Tablica z nazwą przystanku w Gutowie:
Widok z peronu w Gutowie w kierunku Brodnicy. Przystanek jest dość mocno zarośnięty:
GUTOWO – KLONOWO:
Tor ok. 1 km za przystankiem w Gutowie – gdzieś tu przebiega granica województwa kujawsko – pomorskiego i warmińsko – mazurskiego a także granica Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy i Olsztynie. Widok w kierunku Brodnicy:
Wiadukt nad torem w połowie drogi między Gutowem a Klonowem – widok w kierunku Lidzbarka:
Widok z wiaduktu w kierunku Brodnicy:
Widok z wiaduktu w kierunku Lidzbarka:
KLONOWO k./LIDZBARKA:
Ktoś niestety zeszpecił budynek stacyjny w czasach PRL przebudową:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na stacji Klonowo:
KLONOWO – LIDZBARK
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka. Widać założoną, nową płytę betonową:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka:
LIDZBARK
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku Brodnicy. To miejsce także przechodziło remont niedawno:
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Wiadukt na ul. Zieluńskiej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Widok z wiaduktu w stronę Brodnicy:
Widok z wiaduktu w stronę stacji Lidzbark:
Peron przystanku Lidzbark Miasto – rok wcześniej gościł ti SA106. Od tego czasu zdążył trochę już zarosnąć:
Budynek mieszczący dawnej pomieszczenie dróżnika i kasę przy przystanku Lidzbark Miasto. Obecnie posiada nowego gospodarza: