Tyle, że w ten sposób raczej nie będzie szybciej, jak przez Lidzbark. Do tego dochodzi zmiana czoła w Iławie.Sławomir Raflewski pisze:Tak, to jest zasadniczy powód.
Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Ale nie będzie też wolniej, doliczając nawet 20 minut na zmianę czoła w Iławie. Wystarczy sobie obliczyć prędkość szlakową z Warszawy do Iławy, następnie po zmianie czoła z Iławy do Grudziądza. Wkrótce z Iławy do Jabłonowa po rewitalizacji ( która już trwa ) będzie 120 km/h od Jabłonowa do Grudziądza na całym odcinku jest 80km/h. Że już nie wspomnę o prędkości bodajże 140 km/h dla pociągów prowadzonych elektrowozami typu EP07 z Warszawy do Iławy. Więc reasumując czas przejazdu z doliczonym czasem na zmianę lokomotywy w Iławie może okazać się krótszy.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Na chwilę obecną:Sławomir Raflewski pisze:Ale nie będzie też wolniej, doliczając nawet 20 minut na zmianę czoła w Iławie. Wystarczy sobie obliczyć prędkość szlakową z Warszawy do Iławy, następnie po zmianie czoła z Iławy do Grudziądza. Wkrótce z Iławy do Jabłonowa po rewitalizacji ( która już trwa ) będzie 120 km/h od Jabłonowa do Grudziądza na całym odcinku jest 80km/h. Że już nie wspomnę o prędkości bodajże 140 km/h dla pociągów prowadzonych elektrowozami typu EP07 z Warszawy do Iławy. Więc reasumując czas przejazdu z doliczonym czasem na zmianę lokomotywy w Iławie może okazać się krótszy.
Działdowo-Iława Gł. TLK 32-35min
Iława Gł.-Jabłonowo Pom. TLK 27-28min
+ oblot ok. 20 minut = 1:20
Odległość Działdowo - Jabłonowo na 208 to równo 78,560km. Przy założeniu 80km/h i dwóch postojach (Lidzbark Miasto/Brodnica) osiągnięcie czasu porównywalnego do 1:20 jest w zasięgu tego odcinka. O korzyściach dla tych dwóch miast z przejazdu tędy tego pociągu nie będę nikogo przekonywał, bo chyba jednak takie są.
PS. 140km/h na EP07? Coś się zmieniło w temacie Vmax dla tej serii, czy coś mnie ominęło?:)
W temacie czasu jazdy Jabłonowo - Działdowo, tak to wyglądało w 2008r:
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/ ... f1ebb2.pdf
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/ ... f1ebb2.pdf
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Ok, EP07 V max 120 km/h. Jednak Twoja propozycja trasowania tego połączenia przez Lidzbark, Brodnicę ma znikome szanse. Ta interpelacja to również nasza inicjatywa, tu MIB nie pozostawia żadnych złudzeń.. http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... y=45F66E7B
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Bądźmy precyzyjni: 125km/h.Sławomir Raflewski pisze:Ok, EP07 V max 120 km/h.
Będę obstawał przy swoim. Propozycja puszczenia tego pociągu przez Iławę, tylko po to, by zmienić loka w Jabłonowie, zamiast w Działdowie, ma w mojej ocenie równie znikome szanse, a wyklucza Lidzbark i Brodnicę z możliwości wsiadania do pociągu IC. Ale - jak już chyba kiedyś pisałem - wszelkim oddolnym inicjatywom kibicuję.Sławomir Raflewski pisze: Jednak Twoja propozycja trasowania tego połączenia przez Lidzbark, Brodnicę ma znikome szanse. Ta interpelacja to również nasza inicjatywa, tu MIB nie pozostawia żadnych złudzeń.. http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... y=45F66E7B
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Troszkę poduczyłem się w temacie EP07. Prędkość konstrukcyjna V max 125, zaś eksploatacyjna 120 km/h. Reasumując! Po linii 208 obojętnie czy od Działdowa czy też od Jabłonowa MIB nie zamierza w najbliższej przyszłości trasować pociągów PKP IC. 16 listopada wszedł w życie nowy " Plan Transportowy" który zakłada codzienne kursy pociągów międzywojewódzkich po całej linii 208 ale w scenariuszu pożądanym. W mojej ocenie scenariusz pożądany nie będzie realizowany przez najbliższe lata, obym był w błędzie. Troszkę szkoda tych semaforów kształtowych, ale idziemy z postępem, chociaż w niektórych zagadnieniach tylko teoretycznie.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Trochę w ramach odświeżenia tematu, a trochę z nadzieją na lepsze jutro...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84237.html
Więcej na ten temat pisze prasa lokalna:
http://www.tygodnikdzialdowski.pl/lidzb ... o-brodnica
Zainteresowanym mogę podesłać cały artykuł.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84237.html
Więcej na ten temat pisze prasa lokalna:
http://www.tygodnikdzialdowski.pl/lidzb ... o-brodnica
Zainteresowanym mogę podesłać cały artykuł.
-
- Towos
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 gru 2011, 12:56
- Lokalizacja: soldau(działdowo)
Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Drodzy użytkownicy tegoż tematu wejdźcie na tą stronę internetową
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84877.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84877.html
Tomasz Krysman (Krysmann)
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Zapraszam do lektury pisma zaprzyjaźnionego stowarzyszenia: http://wrotamazur.org/miesiecznik/
W pierwszym numerze trochę na temat teraźniejszości i historii linii kolejowej Działdowo - Brodnica.
W pierwszym numerze trochę na temat teraźniejszości i historii linii kolejowej Działdowo - Brodnica.
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Taki obrazek
Kod: Zaznacz cały
https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=40662
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Pojawiła się kolejna interpelacja lokalnej społeczności w spawie odcinka Działdowo - Brodnica....http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... y=52A55DF3
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych