Strona 1 z 1

Gutkowo - Braniewo

: 18 lut 2012, 21:17
autor: bastard
Pierwsza nieistniejąca już stacja na tej linii to Bukwałd (obecnie przystanek osobowy) położona w km 9,222. Najprawdopodobniej nie była eksploatowana po wojnie, chociaż dość długo zachował się układ torowy. Brak mi danych kiedy zostały wybudowane rozjazdy ( nr 1 i 4 ) z toru gł. zasadniczego, ale pamiętam, że pozostałe rozjazdy oraz tory fizycznie zostały rozebrane w 1995 r. Pamiętam również że część nawierzchni stalowej ( części rozjazdowe i szyny ) była jeszcze z końca XIX wieku. Niestety wszystko poszło na złom.
Poniżej plan schematyczny przystanku z układem torowym stacji – wg. stanu na dzień 09.03.1991 r. Na planie nie ma już rozjazdów w torze gł. zasadniczym, są jednak zaznaczone wyżej – na profilu.

: 19 lut 2012, 18:41
autor: albert
Witam
,,Degradacja" nastąpiła w trakcie remontu tej linii w roku 1978.
Jeśli się nie mylę to z małych stacyjek tylko Rogiedle i Lubomino po remoncie miały możliwość obsługiwania ruchu towarowego.Chociaż nie mam pewności jak sytuacja wyglądała pomiędzy Pieniężnem i Braniewem.

Cerkiewnik

: 22 lut 2012, 20:09
autor: bastard
Następna, nieistniejąca już stacja to Cerkiewnik (obecnie przystanek osobowy) – położona w km 14,295. Fizyczna likwidacja układu torowego nastąpiła również w 1995 r. – razem z układem torowym w Bukwałdzie.
Poniżej 2 plany:
- schematyczny – z datą aktualizacji 05.05.1992 r.
- sytuacyjny (brak daty sporządzenia lub aktualizacji) – na planie tym są jeszcze zaznaczone semafory wjazdowe i wyjazdowe. Plan ten pokazuje więcej szczegółów, jednak nie ma na nim żadnego śladu po torze nr 2, który przerywaną linią jest pokazany na planie schematycznym.

Henrykowo

: 26 lut 2012, 20:49
autor: bastard
Kolejna, nieistniejąca stacja z tej linii to Henrykowo (obecnie przystanek osobowy) - położona w km 53,432. Fizyczna likwidacja torów i rozjazdów - razem z układem w Bukwałdzie i Cerkiewniku.
Poniżej plan schematyczny - z datą aktualizacji 09.03.1994 r.

: 09 cze 2012, 23:38
autor: Ais
Witam, jestem nowym userem.
Czytam od pewnego czasu forum.
Mała aktualizacja informacji: od grudnia 2011 Lubomino stało się pełnoprawnym przystankiem osobowym. Zostały fizycznie zlikwidowane rozjazdy nr. 1 i 2, ale tor pozostał.
Podobnie na p.o. Rogiedle leży rozjazd nr. 5 i zarośnięty do granic możliwości tor

Orneta

: 01 sie 2012, 20:13
autor: bastard
Poniżej plan pędniowy i kablowy stacji Orneta z 1952 r. – ostatnia aktualizacja z 1960 r.
Plan ciekawy z uwagi na zamieszczenie na nim (linią przerywaną) zlikwidowanych po wojnie torów i rozjazdów. Widać jak zmienił się układ torowy w stosunku do układu przedwojennego.