Skansen Kościerzyna
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Ha! Czyli zdefraudowali także wyposażenie wnętrza. Gratuluję właścicielowi.
PS. wagon 108A miał się całkiem dobrze jak stał sobie na bocznym torze na punkcie tankowania lokomotyw od strony GPB. Jak go wystawili poza obręb lokomotywowni został zdewastowany.
po długich poszukiwaniach znalazłem w necie ten wagon z Kc w stanie oryginalnym.
http://antygaleria.hostit.pl/details.ph ... fc6d860db2
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=7123
i jego kolega ze składu który szczęśliwie pozostał w stanie oryginalnym do dziś.
PS. wagon 108A miał się całkiem dobrze jak stał sobie na bocznym torze na punkcie tankowania lokomotyw od strony GPB. Jak go wystawili poza obręb lokomotywowni został zdewastowany.
po długich poszukiwaniach znalazłem w necie ten wagon z Kc w stanie oryginalnym.
http://antygaleria.hostit.pl/details.ph ... fc6d860db2
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=7123
i jego kolega ze składu który szczęśliwie pozostał w stanie oryginalnym do dziś.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Rzeczone wagony. 108A wygląda już dużo gorzej. Ten wagon typu Bi po analizie zdjęć jest faktycznie z Kościerzyny. Adinet miał rację, nawet na forum to było kiedyś opisane.. Zdjęcie wykonałem latem. Fotki z komórki, dlatego ograniczona jakość.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Znaczy z moją pamięcią nie jest jeszcze tak źleBernard pisze:(...) Ten wagon typu Bi po analizie zdjęć jest faktycznie z Kościerzyny. Adinet miał rację, nawet na forum to było kiedyś opisane.. (...)
Pamiętam go z 2004-5 roku. Choć stał "za płotem", to wyglądał jakby jeszcze tydzień wcześniej jeździł w składzie planowego pociągu... Był chyba najlepiej zachowanym wagonem pasażerskim w Kościerzynie.Bernard pisze:(...)108A wygląda już dużo gorzej.(...)
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
Witam
Odnośnie tego wywozu eksponatów osobiście myślę, że jedyny SN52 w tak dobrym stanie chyba za niedługo będzie przypominać SD80, może go nawet postawią obok... Nie mam za dobrych przeczuć. Chciałbym się mylić.
A wspomnę jeszcze jeden kościerski eksponat, który zniknął wcześniej. Wagon produkcji angielskiej, który stał za parowozem Ty2-446. Wie ktoś co się z nim stało? Był w dość dobrym stanie jak patrzeć na "zapłotową" część skansenu, i miał oryginalne wnętrze z drewnianymi siedzeniami.
Odnośnie tego wywozu eksponatów osobiście myślę, że jedyny SN52 w tak dobrym stanie chyba za niedługo będzie przypominać SD80, może go nawet postawią obok... Nie mam za dobrych przeczuć. Chciałbym się mylić.
A wspomnę jeszcze jeden kościerski eksponat, który zniknął wcześniej. Wagon produkcji angielskiej, który stał za parowozem Ty2-446. Wie ktoś co się z nim stało? Był w dość dobrym stanie jak patrzeć na "zapłotową" część skansenu, i miał oryginalne wnętrze z drewnianymi siedzeniami.
Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić, ale wydaje mi się, że podzielił los kilku innych "zapłotowych" eksponatów pociętych w 2007 roku.SP42-056 pisze:(...)
A wspomnę jeszcze jeden kościerski eksponat, który zniknął wcześniej. Wagon produkcji angielskiej, który stał za parowozem Ty2-446. Wie ktoś co się z nim stało? Był w dość dobrym stanie jak patrzeć na "zapłotową" część skansenu, i miał oryginalne wnętrze z drewnianymi siedzeniami.
Swego czasu było o tym dość głośno, bo pod palnik poszedł m.in. unikatowy wagon pocztowy, budowy bodajże holenderskiej
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
Masz na myśli tego osobowego anglika czy holenderską pocztęBernard pisze:a nie stoi on przypadkiem na GCA wraz z platformą pruską 4 osiową?
...bo z holendra (i kilku innych ciekawych wagonów) zostało to co widać poniżej:
(Autora zdjęć proszę o wybaczenie, ale nie pamiętam kto je wykonał - zassałem je w 2007 z któregoś z kolejowych for )
Na ostatniej fotce autorstwa Tomka widać jak wyglądał on przed spotkaniem z palnikiem. Fotka pochodzi z archiwum zapłotowców zrobionego przez Tomka i Adriana w 2005 z pomocą K.Koja
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
Pozwalam sobie odświeżyć temat, ponieważ w niedzielę przejeżdżałem przez Kościerzynę i cyknąłem z okna szynobusa kilka zdjęć skansenu.
Jak widać Pt47 przestawiono w miejsce Pu29, a miejsce Pt47 zajął jeden z zapłotowych Teigreków (o ile się nie mylę jest to jeden z tych, które przyjechały do Kc z Łeby).
SN61 natomiast stoją i niszczeją jak dawniej...
Proszę wybaczyć jakość zdjęć, ale robiłem je z okna telepiącego się SA109
Zastanawia mnie jeszcze los dwóch wagonów pasażerskich, które stały nieco dalej - mniej więcej naprzeciw nastawni Kc1. Był tam jeden wagon przedziałowy (być może jest to ten widoczny na końcu "składu" wraków na 4 zdjęciu) oraz drugi - 2 osiowy z pomostami (wyglądał na dość stary). Nie mam teraz sprawnego skanera, żeby załadować odbitki, ale w 2004 roku kiedy je fociłem były już dość zniszczone. Ten z pomostami np. nie miał okien, a w środku wnętrza ani podłogi (widać było całą ostoję). Dziś nigdzie go nie widzę, więc teoretycznie mógł trafić pod palnik razem z holendrem, ale nie mam na ten temat żadnych informacji...
Jak widać Pt47 przestawiono w miejsce Pu29, a miejsce Pt47 zajął jeden z zapłotowych Teigreków (o ile się nie mylę jest to jeden z tych, które przyjechały do Kc z Łeby).
SN61 natomiast stoją i niszczeją jak dawniej...
Proszę wybaczyć jakość zdjęć, ale robiłem je z okna telepiącego się SA109
Zastanawia mnie jeszcze los dwóch wagonów pasażerskich, które stały nieco dalej - mniej więcej naprzeciw nastawni Kc1. Był tam jeden wagon przedziałowy (być może jest to ten widoczny na końcu "składu" wraków na 4 zdjęciu) oraz drugi - 2 osiowy z pomostami (wyglądał na dość stary). Nie mam teraz sprawnego skanera, żeby załadować odbitki, ale w 2004 roku kiedy je fociłem były już dość zniszczone. Ten z pomostami np. nie miał okien, a w środku wnętrza ani podłogi (widać było całą ostoję). Dziś nigdzie go nie widzę, więc teoretycznie mógł trafić pod palnik razem z holendrem, ale nie mam na ten temat żadnych informacji...
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
Ty2-446...?adinet pisze:Pozwalam sobie odświeżyć temat, ponieważ w niedzielę przejeżdżałem przez Kościerzynę i cyknąłem z okna szynobusa kilka zdjęć skansenu.
Jak widać Pt47 przestawiono w miejsce Pu29, a miejsce Pt47 zajął jeden z zapłotowych Teigreków (o ile się nie mylę jest to jeden z tych, które przyjechały do Kc z Łeby).
SN61 natomiast stoją i niszczeją jak dawniej...
Proszę wybaczyć jakość zdjęć, ale robiłem je z okna telepiącego się SA109
Zastanawia mnie jeszcze los dwóch wagonów pasażerskich, które stały nieco dalej - mniej więcej naprzeciw nastawni Kc1.
Wagony o ile wiem są w hucie. ten dwuosiowy grał w "Lalce", pochodził z pomorskiej kolejki prywatnej ale nie wiem jakiej.
Generalnie skansen wygląda jak cmentarzysko...
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Możliwe, że to Ty2-446... Nie pamiętam dokładnie ich numerów. Wiem tylko, że były 3, z czego jeden pojechał potem do Szymbarku.
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
Ty2-921.adinet pisze: Wiem tylko, że były 3, z czego jeden pojechał potem do Szymbarku.
Trzeci to Ty2-860 któremu ukradli drzwi dymnicy jeszcze w Łebie.
Najlepiej wyszedł na tym Ty2-559 ostatni Chojnicki parowóz. Trafił na AGH i dziś wygląda tak:
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=ty2-559
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Co prawda to prawda - teraz wygląda super w porównaniu z tym co byłoBernard pisze:(...)
Najlepiej wyszedł na tym Ty2-559 ostatni Chojnicki parowóz. Trafił na AGH i dziś wygląda tak:
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=ty2-559
W Chojnicach pozostał już tylko samotny Ty2-1387. TKt48-170 i SN61 trafiły na Zajączkowo, a o wagonie Bi pisaliśmy już wyżej...
Teraz w chojnickich zasiekach zamiast Ty2 zalegają czekające na palnik SU45 i SP32
Pozdrawiam.Adam.
http://www.adamflorin.pl/
http://www.adamflorin.pl/
-
- Towarowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 maja 2011, 20:26
- Lokalizacja: Olsztyn/Ostrołęka