[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Wyjątkowa cisza w tym wątku. Nic się nie dzieje? Robotnicy zasnęli snem zimowym czy co? Ludzie dobrej woli dajcie nam nowych zdjęć. Dajcie nam pożywkę w postaci jakiegoś najdrobniejszego newsu :mrgreen:
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Kilka zdjęć z archiwum, dokumentujących końcówkę tegorocznych prac w okolicy Rucianego-Nidy.
Załączniki
Podbijarka torowa w ok. km 84,5.
Podbijarka torowa w ok. km 84,5.
Podbijarka torowa w ok. km 84,5.
Podbijarka torowa w ok. km 84,5.
Końcówka prac przy wymianie podkładów.
Końcówka prac przy wymianie podkładów.
...ten sam pociąg, 40 km dalej, mija w Białą Piską.
...ten sam pociąg, 40 km dalej, mija w Białą Piską.
Kolejny transport tłucznia. Tym razem w okolice Karwicy Mazurskiej. Na zdjęciu wracający stamtąd skład 21 wagonów serii Flls, prowadzony lokomotywami SM42-735 i SM42-387, sfotografowany przed przystankiem Ruciane-Nida Zach.
Kolejny transport tłucznia. Tym razem w okolice Karwicy Mazurskiej. Na zdjęciu wracający stamtąd skład 21 wagonów serii Flls, prowadzony lokomotywami SM42-735 i SM42-387, sfotografowany przed przystankiem Ruciane-Nida Zach.
Rozładunek tłucznia w ok. km 105,0.
Rozładunek tłucznia w ok. km 105,0.
Kaliszki, km 115,4. Pociąg zdawczy relacji Ełk Tow. - Pisz. W składzie pociągu 12 wagonów Flls z tłuczniem (zawartość sześciu z nich jeszcze tego samego dnia wysypana została w Piszu - za mostem nad Pisą, w kierunku Ełku, pozostałych sześciu - w okolicy S
Kaliszki, km 115,4. Pociąg zdawczy relacji Ełk Tow. - Pisz. W składzie pociągu 12 wagonów Flls z tłuczniem (zawartość sześciu z nich jeszcze tego samego dnia wysypana została w Piszu - za mostem nad Pisą, w kierunku Ełku, pozostałych sześciu - w okolicy S
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Za wcześnie o tym pisać, ale może ktoś dotarł do informacji dotyczących posterunków ruchu. Jeśli z Ełku do Pisza mają wrócić szynobusy PLK powinna pomyśleć o odtworzeniu zamkniętych nastawni. Napewno otwieranie wszystkich będzie przesadą. Dla przypomnienia pomiędzy czynnymi posterunkami zapowiadawczymi na linii Pisz-Ełk (Pisz PS - Ełk Towarowy ET) istniały także Biała k. Piszu, Drygały, Bajtkowo. Pozostawienie odcinka 50 km bez posredniego posterunku było by dziwne, uniemożliwiało by krzyżowanie się pociągów pomiędzy Piszem a Ełkiem.
matpan
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 11 lut 2009, 13:47
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Kontakt:

Post autor: matpan »

Wczoraj (tj. 10 lutego) prawdopodobnie z powodu awarii szynobusu do Pisza pojechala z Olsztyna SU46+Bdnu+Bht. Niestety nie zapamietalem numeru loka. Szkoda, że nie mialem aparatu. Mam nadzieje, że skoro szynobus popsuty, to przez kilka dni bedzie jezdzil tradycyjny sklad.

Mi sie niestety nie udało zrobić fotek, ale może Paweł coś sprawił.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Mam nadzieje, że skoro szynobus popsuty, to przez kilka dni bedzie jezdzil tradycyjny sklad.
Tradycyjny skład ma pojechać prawdopodobnie jeszcze tylko dzisiaj, tudzież jutro wczesnym rankiem. Sytuacja ta, jak donosi Sebastian w "olsztyńskim" wątku, spowodowana jest wizytą SA106-003 w bydgoskiej Pesie.
Załączniki
10 lutego 2009 r. Lokomotywa SU46-009 (ZT w Gdyni) nocuje przy peronie 1. piskiej stacji ze składem pociągu osobowego nr 9627 / 9622.
10 lutego 2009 r. Lokomotywa SU46-009 (ZT w Gdyni) nocuje przy peronie 1. piskiej stacji ze składem pociągu osobowego nr 9627 / 9622.
matpan
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 11 lut 2009, 13:47
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Kontakt:

Post autor: matpan »

Hmm jeśli tak, to dzisiaj koniecznie muszę się gdzieś na trasie zastawić z aparatem.
matpan
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 11 lut 2009, 13:47
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Kontakt:

Post autor: matpan »

Mam takie małe pytanko techniczne. Dzisiaj (20 marca) byłem o godz. 22 w Piszu. Na peronie stał SA106-008 z bonanzą. I zaciekawiła mnie bardzo jedna rzecz. Dlaczego szynobus miał włączony silnik. Nikogo w pobliżu nie było wiec troszkę mnie to zdziwiło. Czy może ktoś wie dlaczego szynobus stał z włączonym silnikiem ?
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Temperatura jest niska i wymogi techniczne zakazują wyłączania silnika.
mgr inż. Sebastian Marszał
matpan
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 11 lut 2009, 13:47
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Kontakt:

Post autor: matpan »

Rozumiem i dziekuje za odpowiedz :)
ET22-1008
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2009, 23:36
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ET22-1008 »

Nie do wiary. U nas też takie coś robią. Ale to w trosce aby móc dowieść kolejarzy do pracy.
A tak na serio. Paliwo może zamarznąć w przewodach paliwowych które są na wierzchu. Nie wiem jak to jest z waszymi SA. Choć osobiście spotkałem Sa108 włączony. I spotkałem Sa133-001 który kolejarze jeździli po lokomotywowni.
Awatar użytkownika
smopi
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2005, 16:04
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: smopi »

Czy na odcinku Pisz - Ełk planowane jest od grudnia 09 wznowienie przewozów osobowych?
Czy obecnie prowadzone są jakieś roboty naprawcze?
Obrazek
matpan
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 11 lut 2009, 13:47
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Kontakt:

Post autor: matpan »

Dzisiaj (15 kwietnia) na stacji w Piszu widziałem, że zamiast szynobusu stała SU45-054 z dwoma wagonami (niestety nie widziałem oznaczenia, jechałem samochodem). Zdjęć nie robiłem, ale może Paweł coś wyczarował :)
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

ET22-1008 pisze:Paliwo może zamarznąć w przewodach paliwowych które są na wierzchu. Nie wiem jak to jest z waszymi SA. Choć osobiście spotkałem Sa108 włączony. I spotkałem Sa133-001 który kolejarze jeździli po lokomotywowni.
To ci dopiero racjonalizatorzy :shock:
Na moim podwórku, czyli np. w Kaliszu Pomorskim SA103 podłączany jest na noc wtyczką pod 380V, a silnik jest wyłączany. Może sobie tak stać nawet przy -30°C, a rano silnik odpala bez żadnego problemu, bo grzałki podgrzewają płyn w układzie chłodzenia do 40°C :razz:
Taki sam system "obsługi nocnej" działa w Szczecinie Głównym na potrzeby Ludmił oraz zespołów serii 628, przyjeżdżających z Niemiec, tyle, że te maszyny podłączane są pod 220°C.
Osobiście dziwię się, że Cargo przy takiej skali problemu pozwala sobie na mega marnotrawstwo paliwa zimą, zamiast zainwestować w grzałki podczas którejś z napraw rewizyjnych i mieć problem z głowy :roll:
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Bodek pisze:Osobiście dziwię się, że Cargo przy takiej skali problemu pozwala sobie na mega marnotrawstwo paliwa zimą, zamiast zainwestować w grzałki podczas którejś z napraw rewizyjnych i mieć problem z głowy
Sprawa jest prosta. Czemu PKP ma sie starac? Przeciez te przewozy sa dotowane przez samorzady lokalne. Jak na paliwo zabraknie to dowiemy sie od PKP, ze dotacje sa za niskie i trzeba wiecej kasy. Jak nie to przewozow nie bedzie i juz! Po co sie martwic o pieniadze skoro wydaje sie nie swoja kase. Gdyby przewozy zapewnial przewoznik prywatny (taka Arriva naprzyklad) to pewnie grzalki byly by juz zamontowane. Bo tam, jak w kazdej prywatnej firmie liczy sie rachunek ekonomiczny.
Taki lajf.
Pozdr.
MB
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Za bardzo uogólniasz, bo to co opisałem dotyczy przecież także Przewozów Regionalnych i ogólnie PKP. Jak więc widać to kwestia chcenia i właściwego podejścia do rzeczy.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
ODPOWIEDZ