Gdanskie rozbiorki

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Gdanskie rozbiorki

Post autor: MajkelB1 »

Witam listowiczow!

Mialem dzisiaj watpliwa przyjemnosc skozystac z uslug PKP. Jadac z Gdanska Glownego w Kierunku Tczewa zobaczylem, ze toz za stacja Gd. Glowny, a jeszcze przed Gd. Orunia na stacji towarowej (postojowej?) porwadzona jest szeroko zakrojona akcja rozbiorki torow. Czy ktos z szanownych listowiczow wie dlaczemu? Czy ma to zwiazek z robieniem miejsca pod rozbudowe sieci SKM w tym kierunku (slyszalem od Gdanszczan, ze sa takie plany), czy jest to jedynie typowa wycinka tego co niepotrzebne?

Pozdr. MichalB
MB
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

MajkelB1 pisze:Czy ktos z szanownych listowiczow wie dlaczemu?
Ano dlatemu, że trwa modernizacja linii nr 009 (E-65), o czym chyba każdemu piszącemu na tym Forum wiadomo już od wielu miesięcy.
L.L.
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

A wiec modernizacja a nie SKM. To milo, bo modernizacja kojarzy sie zawsze z czyms pozytywnym.
A wiec kolejne pytanie (o ile moge nadwyrezac cierpliwosc szanownego Pana LL). Czy w/w modernizacja w tym konktretnym miejscu polegac bedzie na budowie nowego ukladu torowego, czy wyrwaniu starego i pozostawieniu pustego pola? Pytam, bo tego zapewne nie wiedza nie tylko piszacy na tej liscie od miesiecy ale nawet od lat.

Pozdr.
MB
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

MajkelB1 pisze:Czy w/w modernizacja w tym konktretnym miejscu polegac bedzie na budowie nowego ukladu torowego...?
Tak.
MajkelB1 pisze:...czy wyrwaniu starego i pozostawieniu pustego pola?
Tak.
I nie ma w tym sprzeczności.
MajkelB1 pisze:...zapewne nie wiedza nie tylko piszacy na tej liscie od miesiecy ale nawet od lat.
Śmiem sądzic, że jest inaczej.
L.L.
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Zatem prostujemy Gdańsk Południe :?: :grin:
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Ano prostujemy.
L.L.
Michał Kajut
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2008, 19:59
Lokalizacja: Susz
Kontakt:

Post autor: Michał Kajut »

Pojechałem sobie dzisiaj Łyną do Gdyni i z powrotem i jestem zaskoczony postępem prac. Później wrzucę filmik z przejazdu przez most na Wiśle i szlak Lisewo-Szymankowo.
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Przy okazji tematu o modernizacji - PLK otwarcie chwali się że dla składów z wychylnym pudłem będzie Vmax = 200 a dla klasycznych 160. Jakie łuki między Malborkiem a Gdańskiem ogrniczają prędkość do 160? Nie licząc stacji Tczew oczywiście. Czy to takie gadanie dla gadania żeby pokazać że robimy tory na 200 km/h, choć wiemy że nic z wychylnym pudłem pewnie się w Polsce nie pojawi? A jak już jednak ktoś będzie chciał u nas takie składy zastosować to okaże że niedasie jeździć tych 200, a jedynie 160?
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Bodek pisze:Zatem prostujemy Gdańsk Południe :?: :grin:
Ku mojej niespotykanej radości zaorany jest też cały brud i smród na Gdańsk - Kłodno. :mrgreen:
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Janek
Przyspieszony
Posty: 94
Rejestracja: 16 kwie 2005, 09:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Janek »

Bernard pisze:
Ku mojej niespotykanej radości zaorany jest też cały brud i smród na Gdańsk - Kłodno. :mrgreen:
Tym sposobem po budynku dworcowym (II WŚ) całkowicie zniknęła z mapy pierwsza stacja w Gdańsku. Kiedyś tam było pięknie :

Obrazek

Zdjęcie pochodzi z forum Dawny Gdańsk , a poczytać o dworcu można w tym wątku .
Pozdrawiam
badworm
Towos
Posty: 26
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:54

Post autor: badworm »

Michał Kajut pisze:Pojechałem sobie dzisiaj Łyną do Gdyni i z powrotem i jestem zaskoczony postępem prac. Później wrzucę filmik z przejazdu przez most na Wiśle i szlak Lisewo-Szymankowo.
Tutaj do obejrzenia są filmiki z Tczewa mojego autorstwa, nagrane w poprzedni poniedziałek:
http://www.youtube.com/user/badworm823
Moim zdaniem prace idą bardzo sprawnie - gdy przejeżdżałem poprzednio przez Tczew w połowie marca to działo się tam naprawdę niewiele. Stan na dzień wczorajszy jest taki, że montowane już są na miejsce pojedyncze odnowione (nowe?) elementy mostu, które wcześniej były demontowane. Górna "krata" jest zaś poddawana piaskowaniu.

A co do Gdańska Południowego - docelowo pozostanie tam chyba tylko 6 torów...
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

A co z Malborkiem? Czy tam układ torów i peronów również będzie modyfikowany? Obecnie peron 1 nie jest wykorzystywany w ogóle, przy peronie 2 i 3 są po 2 tory w obu kierunkach i na przedłużeniu peronu 1 jest dobudowany peron 4. Czy remont coś zmieni w tym układzie?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Peron 1 to właściwie nie jest peron - wykorzystują go jedynie co sprytniejsi do wysiadania, przy dłuższych składach pospiesznych, których wagony stają tam gdzie nie ma już płotu.

Z planów które widziałem nic się nie zmieni jeśli chodzi o układ peronów.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Czy po modernizacji i podniesieniu prędkości pociągów będą się one jeszcze zatrzymywać na stacjach pośrednich np. w Tczewie, Malborku czy Iławie?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
ODPOWIEDZ