Identyfikacja elektrowozu

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

briesen
Towarowy
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2008, 19:28
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontakt:

Identyfikacja elektrowozu

Post autor: briesen »

Witam!

Co to za "cudo" elektryczne?


Na EU40 nie za bardzo mi pasuje, bo się różni wieloma szczegółami.

Obrazek

Obrazek

Jakieś sugestie, pomysły?
Wąbrzeska Kolejka Powiatowa
http://wabrzezno.org
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Wygląda jak poprzednik akumulatorowej lokomotywy manewrowej ASF EL 16 produkcji Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (L.E.W.), b. NRD
http://www.fotokolej.pl/cat-lokomotywy- ... owe-46.htm
Najprawdopodobniej jak wspominane wyżej wyprodukowany został w NRD, być może w połowie lat 50-tych i działał na napięcie 800 volt. (Pewny nie jestem i proszę o sprostowanie jeśli było inaczej). :wink:

Zaś co do miejsca to typuję dawną elektrowozownię (dziś wagonownię) w Gdyni Leszczynkach:
Pierwsze prace związane z utrzymaniem taboru wykonywano na torach przy obecnym peronie 5 stacji Gdańsk Gł., z jedynym zapleczem w postaci wagonu służbowego. Od 1953 roku bieżące utrzymanie pociągów przejęła nowo wybudowana Elektrowozownia Gdynia Chylonia (obecna wagonownia w Gdyni Leszczynkach). Tu jednak również nie obyło się bez prowizorek, choćby dlatego, że do 25.02.1955 r. stacja postojowa przy elektrowozowni nie była zelektryfikowana. Wszystkie manewry oraz podstawienia na tory stacyjne Gdyni Gł. Osob. wykonywano z użyciem parowozów. Wykonano specjalny agregat dla prób urządzeń na napięcie 800 woltów oraz samobieżny dźwig akumulatorowy do wymiany silników, nazwany "Rudym".
źródło
Wynikałoby z tego, że zdjęcia mogły zostać wykonane po 1955 roku.
M.Jarząbek
Osobowy
Posty: 74
Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03

Post autor: M.Jarząbek »

Troszkę przypomina elektrowóz niemieckiej serii E69. Zwróccie uwagę na reflektory, nie są oryginalne - to zwykłe plafony z wagonów osobowych. Nr 4 -czyli były jeszcze 1,2 i 3. Jurgens w swoich dziennikach wspomina o zakupie dwuosiowego elektrowozu dla EKD. Może to właśnie to? Albo co bardziej prawdopodobne - razem z berlińskimi wagonami S-Bahn przywleczono kilka elektrowozów do prac manewrowych.
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Proponuję także zerknąć tu:http://groups.google.pl/group/pl.misc.k ... f65ce2c33b#
W tym wątku także jest wiele informacji, tudzież domysłów i spekulacji co do pochodzenia tej lokomotywki.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
briesen
Towarowy
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2008, 19:28
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontakt:

Post autor: briesen »

feyg pisze:Wygląda jak poprzednik akumulatorowej lokomotywy manewrowej ASF EL 16 produkcji Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (L.E.W.), b. NRD
http://www.fotokolej.pl/cat-lokomotywy- ... owe-46.htm
Najprawdopodobniej jak wspominane wyżej wyprodukowany został w NRD, być może w połowie lat 50-tych i działał na napięcie 800 volt. (Pewny nie jestem i proszę o sprostowanie jeśli było inaczej). :wink:

Zaś co do miejsca to typuję dawną elektrowozownię (dziś wagonownię) w Gdyni Leszczynkach:
Pierwsze prace związane z utrzymaniem taboru wykonywano na torach przy obecnym peronie 5 stacji Gdańsk Gł., z jedynym zapleczem w postaci wagonu służbowego. Od 1953 roku bieżące utrzymanie pociągów przejęła nowo wybudowana Elektrowozownia Gdynia Chylonia (obecna wagonownia w Gdyni Leszczynkach). Tu jednak również nie obyło się bez prowizorek, choćby dlatego, że do 25.02.1955 r. stacja postojowa przy elektrowozowni nie była zelektryfikowana. Wszystkie manewry oraz podstawienia na tory stacyjne Gdyni Gł. Osob. wykonywano z użyciem parowozów. Wykonano specjalny agregat dla prób urządzeń na napięcie 800 woltów oraz samobieżny dźwig akumulatorowy do wymiany silników, nazwany "Rudym".
źródło
Wynikałoby z tego, że zdjęcia mogły zostać wykonane po 1955 roku.

Dla informacji dodam, że zdjęcia zostały wykonane w 1954 roku w Wąbrzeźnie, a co za tym idzie elektrowóz musiał być zasilany prądem ok 500 volt.
Może te informacje pomogą w identyfikacji tego cudaka.
Wąbrzeska Kolejka Powiatowa
http://wabrzezno.org
ODPOWIEDZ