Linia Warszawa - Gdańsk
Moderator: bastard
Linia Warszawa - Gdańsk
W związku z modernizacja linii E-65 Warszawa – Gdańsk stacje ulegają likwidacji lub są przebudowywane. W związku z tym będą tutaj zamieszczane w miarę postępu prac modernizacyjnych archiwalne już plany stacji - część jeszcze kilka miesięcy temu była aktualna.
Na początek stacja Świercze, która uległa całkowitej likwidacji. Poniżej dwa plany: schematyczny układu torowego i schematyczny urządzeń srk.
Na początek stacja Świercze, która uległa całkowitej likwidacji. Poniżej dwa plany: schematyczny układu torowego i schematyczny urządzeń srk.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lubomin - posterunek odstępowy
W kolejnych tematach przedstawię cztery nieistniejące od połowy lat 90-tych posterunki odstępowe które znajdowały się między Nasielskiem a Działdowem.
Pierwszy z nich to posterunek odstępowy Lubomin który był umiejscowiony w km 66,100. Dzisiaj znajduje się w tej lokalizacji przystanek osobowy Jackowo Dworskie.
Posterunek ten został utworzony w 1974 r. Uruchomienie i oddanie do eksploatacji nowowybudowanych urządzeń srk miało miejsce 5 września 1974 r.
W dniu 17 czerwca 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnie sprawdzenie nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 r. zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń oraz rozbiórka budynku.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Pierwszy z nich to posterunek odstępowy Lubomin który był umiejscowiony w km 66,100. Dzisiaj znajduje się w tej lokalizacji przystanek osobowy Jackowo Dworskie.
Posterunek ten został utworzony w 1974 r. Uruchomienie i oddanie do eksploatacji nowowybudowanych urządzeń srk miało miejsce 5 września 1974 r.
W dniu 17 czerwca 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnie sprawdzenie nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 r. zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń oraz rozbiórka budynku.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bardony - posterunek odstępowy
Kolejny posterunek odstępowy to Bardony który był umiejscowiony w km 89,435 na szlaku Gąsocin - Ciechanów
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1980 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 19 czerwca 1980 r.
W dniu 24 czerwca 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 r. zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Jako ciekawostkę dodam że w obecnie trwających robotach modernizacyjnych linii Warszawa-Gdańsk posterunek ten był czasowo przywrócony do eksploatacji. Było to w czasie zamknięcia i remontu kolejno obu torów na szlaku Gąsocn – Ciechanów. Wymusił to czas jazdy pociągu między tymi stacjami – przy uwzględnieniu istniejących ograniczeń prędkości – który wynosił do 30 minut. Po uruchomieniu tego posterunku w jednym kierunku mogły na szlaku być dwa pociągi co zdecydowanie poprawiło przepustowość szlaku jaki linii.
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1980 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 19 czerwca 1980 r.
W dniu 24 czerwca 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 r. zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Jako ciekawostkę dodam że w obecnie trwających robotach modernizacyjnych linii Warszawa-Gdańsk posterunek ten był czasowo przywrócony do eksploatacji. Było to w czasie zamknięcia i remontu kolejno obu torów na szlaku Gąsocn – Ciechanów. Wymusił to czas jazdy pociągu między tymi stacjami – przy uwzględnieniu istniejących ograniczeń prędkości – który wynosił do 30 minut. Po uruchomieniu tego posterunku w jednym kierunku mogły na szlaku być dwa pociągi co zdecydowanie poprawiło przepustowość szlaku jaki linii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czeruchy - posterunek odstępowy
Następny posterunek odstępowy to Czeruchy który był umiejscowiony w km 106,338 na szlaku Ciechanów – Konopki. Obecnie jest tam przystanek osobowy o tej samej nazwie.
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1977 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 24 lutego 1977 r.
W dniu 12 grudnia 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w czerwcu 1997 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W tym samym roku zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1977 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 24 lutego 1977 r.
W dniu 12 grudnia 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w czerwcu 1997 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W tym samym roku zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wyszyny - posterunek odstępowy
Ostatni posterunek odstępowy to Wyszyny który był umiejscowiony w km 122,392 na szlaku Konopki - Mława. Obecnie jest tam przystanek osobowy o tej samej nazwie.
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1977 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 05 października 1977 r.
W dniu 05 sierpnia 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 roku zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Brak danych kiedy powstał ten posterunek, jednak w książce E1759 pierwsze zapisy o sprawdzeniu urządzeń ( i założeniu książki ) są z 1962 r. i prawdopodobnie wtedy powstał ten posterunek.
W roku 1977 przeprowadzony został remont – przebudowa urządzeń srk na przekaźnikowe oraz uruchomienie blokady liniowej. Oddanie ich do eksploatacji miało miejsce 05 października 1977 r.
W dniu 05 sierpnia 1991 r. nastąpiło zamkniecie tego posterunku dla potrzeb techniczno-ruchowych. Ostatnią kontrolę nieczynnych już urządzeń srk przeprowadzono w grudniu 1996 r. - wg zapisów w książce E1759 tego posterunku. W 1997 roku zgodnie z wcześniejszymi wnioskami nastąpiła fizyczna likwidacja wszystkich urządzeń.
Poniżej zamieszczam plany:
- schematyczny z tablicą zależności
- kablowy
- świetlny
oraz regulamin obsługi pulpitu nastawczego na tym posterunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poniżej dwie strony z publikacji - materiałów na konferencję techniczną na temat:
50 lat trakcji elektrycznej PKP
Elektryfikacja linii Warszawa – Gdańsk
Jest to zestawienie tabelaryczne wszystkich posterunków ruchu na odcinku Świercze – Gdańsk z podaniem danych dotyczących urządzeń srk :
1. % zniszczeń w 1945 r.
2. Roku uruchomienia po odbudowie
3. Rodzaju odbudowanych urządzeń
4. Roku budowy lub przebudowy urządzeń
5. Rodzaju przebudowanych urządzeń
Z tabeli tej wynika m.in. że wcześniej (niż opisałem) istniał posterunek odstępowy Lubomin.
50 lat trakcji elektrycznej PKP
Elektryfikacja linii Warszawa – Gdańsk
Jest to zestawienie tabelaryczne wszystkich posterunków ruchu na odcinku Świercze – Gdańsk z podaniem danych dotyczących urządzeń srk :
1. % zniszczeń w 1945 r.
2. Roku uruchomienia po odbudowie
3. Rodzaju odbudowanych urządzeń
4. Roku budowy lub przebudowy urządzeń
5. Rodzaju przebudowanych urządzeń
Z tabeli tej wynika m.in. że wcześniej (niż opisałem) istniał posterunek odstępowy Lubomin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Krubin
Poniżej trzy plany z nieistniejącej już bocznicy szlakowej do Zakładów Ceramicznych „Krubin” odgałęziającej się z toru nr 1 na szlaku Gąsocin – Ciechanów w km 93,789.
Najciekawszym jest plan datowany na 1953 r. Ukazuje on cały układ torowy na terenie bocznicy z:
1. Układem torów o szerokości 600 mm z trakcja parową
2. Dodatkowo z torami o szerokościach 1400 mm i 840 mm – najprawdopodobniej do przemieszczania pojazdów szynowych ściśle związanych z procesem produkcyjnym.
Najciekawszym jest plan datowany na 1953 r. Ukazuje on cały układ torowy na terenie bocznicy z:
1. Układem torów o szerokości 600 mm z trakcja parową
2. Dodatkowo z torami o szerokościach 1400 mm i 840 mm – najprawdopodobniej do przemieszczania pojazdów szynowych ściśle związanych z procesem produkcyjnym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Towarowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 paź 2011, 10:58
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Prabuty
Zamieszczam plan Prabut, który pojawił się w udostępnionej (na www) dokumentacji projektowej na przebudowę torów z obszaru LCS Malbork:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ciechanów - Działdowo
Poniżej plany schematyczne stacji Konopki, Mława i Iłowo przed modernizacją.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Linia Warszawa - Gdańsk
Witam. Może ktoś dysponowałby schematami stacji Działdowo i Nasielsk sprzed modernizacji (sprzed 2011 r.)?
Re: Linia Warszawa - Gdańsk
Mam niestety tylko poglądowe, które dawno temu znajdowały się w systemie KWR.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Linia Warszawa - Gdańsk
Nie no, chociaż poglądowe to dają dużo wglądu w sytuację.
Administracja: usunięto podpis z linkiem komercyjnym.
Administracja: usunięto podpis z linkiem komercyjnym.