Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

A ja mam pytanie z czym ten pociąg pojedzie po 1 stycznia 2022 r? Bo zdaje się umowa na dzierżawę nurków kończy się z końcem roku. A przetargu na dzierżawę spalinowych lokomotyw liniowych w kolejnych latach PKP Intercity nie udało się rozstrzygnąć...
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Dlatego zdecydowałem się na podróż tym pociągiem już w grudniu 2021 - tak asekuracyjnie w razie co ;-)

Paweł
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Okazuje się, że TLK Flisak "radzi" sobie całkiem nieźle:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pk ... 07052.html

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się cudów po tym pociągu. Ale z radością mogę powiedzieć, że się pomyliłem. Oby sukces był tak spektakularny, że powrócą kolejne połączenia dalekobieżne w węźle brodnickim. Najlepiej w innych kierunkach niż dotychczas :D
Stellwerk
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 wrz 2020, 23:11

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stellwerk »

Z cytowanego artykułu:
Choć przewoźnik nie zdradza szczegółów dotyczących zapełnienia pociągów, zapewnia, że frekwencja na nowej trasie jest dobra
Oczywiście to zakłada, że zapewnienia dostarczane przez PKP IC są wiarygodne.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

Stellwerk pisze: 10 mar 2022, 09:00 Z cytowanego artykułu:
Choć przewoźnik nie zdradza szczegółów dotyczących zapełnienia pociągów, zapewnia, że frekwencja na nowej trasie jest dobra
Oczywiście to zakłada, że zapewnienia dostarczane przez PKP IC są wiarygodne.
Kłania się problem objęcia tajemnicą handlową danych dotyczących przewozów realizowanych w ramach służby publicznej, czyli de facto z pieniędzy podatnika. Rzeczywiście pozostaje mieć nadzieję, że informacja PKP Intercity S.A. w tym przypadku jest rzetelna, a nie "polityczna". :smile:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Tymczasem pod osłoną nocy (dosłownie) po linii kolejowej nr 33 między Brodnicą a Sierpcem zaczął regularnie kursować kolejny przewoźnik pasażerski. Od początku lutego Arriva podsyła tędy szynobus z Grudziądza do obsługi połączeń Sierpc - Toruń. Sytuacja raczej tymczasowa, związana pewnie z zamknięciem do remontu linii kolejowej nr 207 na odcinku Chełmża - Toruń Wschodni.
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Cicho w temacie było... Flisak sobie kursował... aż tu nagle wracamy do tematu odbudowy SRK na odcinku Sierpc - Brodnica
https://kolejowyportal.pl/zrk-dom-w-poz ... cje-rypin/

Na wypadek gdyby link kiedyś zniknął - cytuję:
Zakres prac na odcinku Sierpc – Rypin oraz Rypin – Brodnica obejmuje budowę nowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku, uwzględniającej LPO Szczutowo oraz LPO Kretki. Realizacja zamówienia ma na celu umożliwienie sterowania stacją Rypin ze stacji Brodnica, zapewnienie obsługi ładowni szlakowych Kretki i Szczutowo w sposób nieograniczający ruchu pociągów na szlakach oraz odbudowę funkcji stacji Rypin, kategorii D, wyposażonej w: cztery tory główne; trzy tory boczne, tor wyciągowy umożliwiający podstawienie składu/grupy wagonów na tory boczne z minimalizacją manewrów przez tor główny zasadniczy nr 1.

W ramach projektu wykonawca zmodernizuje peron nr 1, który będzie miał 150 m długości, 3,2 m szerokości i 55 cm wysokości, a także zdemontuje peron nr 2 i wybuduje nowy dwukrawędziowy w nowej lokalizacji o długości 200 m (z możliwością wydłużenia do 300 m), szerokości od 3,3 do 5,4 m i wysokości 55 cm.
ODPOWIEDZ