[foto] Giżycko...
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Dzięki kolego za link - już kiedyś czytałem ten materiał i musze przyznać, że czyta się to z zapartym tchem w zasadzie na jednym wdechu
Super opracowanie, ale mam pytanie - mapka przedstawia żurawie przy peronach, a ja znalazłem zdjęcie, które mówi o nieco innym ustawieniu żurawi... przynajmniej jednego
Dlatego wolałem dopytać bo na mapce nie jest oznaczony żuraw przy nastawni.
PZDR
Super opracowanie, ale mam pytanie - mapka przedstawia żurawie przy peronach, a ja znalazłem zdjęcie, które mówi o nieco innym ustawieniu żurawi... przynajmniej jednego
Dlatego wolałem dopytać bo na mapce nie jest oznaczony żuraw przy nastawni.
PZDR
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Szczerze mowiac to nie wiem co to byl za pociag...zdjecie wygrzebalem gdzies na necie...wg opisu parowoz to Ty2-1279...oprocz tego zwracam Wasza uwage na rogatki otwierane/zamykane mechanicznie i latarnie przy przejezdzie...czy semafor nie powinien byc z dwoma otwartymi ramionami?
Szukam jeszcze zdjec z Wydmin- parowozy/dworzec/perony/ moze przejazdy kolejowe z rogatkami mechanicznymi...moze ktos takimi dysponuje?
Szukam jeszcze zdjec z Wydmin- parowozy/dworzec/perony/ moze przejazdy kolejowe z rogatkami mechanicznymi...moze ktos takimi dysponuje?
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Może warto skoczyć do Ogólnopolskiej Bazy Kolejowej ?.....http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dz ... no=galeria
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
-
- Towarowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51
...czy semafor nie powinien byc z dwoma otwartymi ramionami?
W Giżycku akurat po staremu semafory jednoramienne stały (lub nadal stoją - dawno tam nie byłem) na torze dodatkowym - i wszystko jest OK.
Bardzo stara Instrukcja o sygnalizacji E1 z 1954r mówiła o tym dokładnie:
,,Sygnał Sr2 ,,Wolna droga" stosuje się na semaforach wyjazdowych również przy wyprawianiu pociągów towarowych z torów głównych dodatkowych, jeżeli czoło wyprawianego pociągu znajduje się bezpośrednio przed semaforem wyjazdowym i nie zachodzi obawa przejazdu przez zwrotnice z szybkością większą od dozwolonej"
W Ie-1 już tego nie ma.
W Giżycku akurat po staremu semafory jednoramienne stały (lub nadal stoją - dawno tam nie byłem) na torze dodatkowym - i wszystko jest OK.
Bardzo stara Instrukcja o sygnalizacji E1 z 1954r mówiła o tym dokładnie:
,,Sygnał Sr2 ,,Wolna droga" stosuje się na semaforach wyjazdowych również przy wyprawianiu pociągów towarowych z torów głównych dodatkowych, jeżeli czoło wyprawianego pociągu znajduje się bezpośrednio przed semaforem wyjazdowym i nie zachodzi obawa przejazdu przez zwrotnice z szybkością większą od dozwolonej"
W Ie-1 już tego nie ma.
W odniesieniu do wypowiedzi pom_maszynisty, schemat stacji Giżycko: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... izycko.gif
Swoją drogą semaforów świetlnych wyjazdowych z toru dodatkowego 3-komorowych (zielone, czerwone, białe) widziałem sporo, ale taką sytuację z kształtem widzę pierwszy raz (przez Giżycko przejeżdżałem pociągiem wiele razy, schemat stacji też już wcześniej widziałem, ale dziwnym trafem nie zauważyłem tego, że semafory H i J mają jedno ramię).
Swoją drogą semaforów świetlnych wyjazdowych z toru dodatkowego 3-komorowych (zielone, czerwone, białe) widziałem sporo, ale taką sytuację z kształtem widzę pierwszy raz (przez Giżycko przejeżdżałem pociągiem wiele razy, schemat stacji też już wcześniej widziałem, ale dziwnym trafem nie zauważyłem tego, że semafory H i J mają jedno ramię).
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!