Olsztyńskie petuchy (parowozy serii Pt47)

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

BINGO! Oczywiscie to Pt47-171
pom_maszynisty
Towarowy
Posty: 23
Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51

Post autor: pom_maszynisty »

Miała budkę koloru zielonego ?
M.Jarząbek
Osobowy
Posty: 74
Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03

Post autor: M.Jarząbek »

Jak pamiętam to była cała czarna - zazieleniła się dopiero /ze złości/jak z niej setkę uczyniono.
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Obaj koledzy macie rację . W 1985 roku miała budkę i wiatrownice zielone .
Załączniki
Pt47-171 EŁK0785 (3).jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

A w 1986 roku była cała czarna !!!
Załączniki
02 Pt47-171 Olsztyn 1986.jpg
pom_maszynisty
Towarowy
Posty: 23
Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51

Post autor: pom_maszynisty »

GENERAŁ pisze:A w 1986 roku była cała czarna !!!
a jak się lepiej przyjrzeć zdjęciu - to jednak (ciemno) zielona budka.
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

W 1985 roku po raz pierwszy spotkałem Pt47-171 w Ełku. Jak zwykle przyprowadziła pociąg z Olsztyna i po obrządzeniu i wypucowaniu przez mechaników stała przez kilka godzin , aby po południu wrócić do Olsztyna. Maszyna miała na wiatrownicach charakterystyczne strzałki i osłony reflektorów przełożone z elektrowozów. Pt47-171 posiadała stałą obsadę więc mechanik Ryszard A. i pomocnik Heniek dbali o nią jak mogli.Na zdjęciu w drzwiach parowozu stoi mechanik Ryszard który nie był najwyższego wzrostu. Nazywano go mały człowiek od wielkich parowozów. W oknie pomocnik Heniek.
Załączniki
Pt47-171 EŁK0785.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Pt47-171 przed wyjazdem do Olsztyna stoi na kanale oczystkowym w Ełku.
Załączniki
Pt47-171 EŁK0785 (2).jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Do czasu odjazdu oczekiwała w miejscu wyburzonego fragmentu parowozowni w Ełku.
Załączniki
48 ELK.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Pt47-171 przy peronie Ełckiego dworca w lipcu 1985 roku.
Załączniki
Pt47-171 EŁK 0785.jpg
Pt47-171 ELK 1985 (2).jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

W roku nastepnym Pt47-171 trochę zmieniła wygląd. Miałem możliwość zrobienia jej sesji fotograficznej na obrotnicy w Olsztynie. Kręciła się w lipcowym słońcu na obrotnicy, a w tle wystawały z szopy inne parowozy.
Załączniki
02 Pt47-171,Pt47-100 OLSZTYN 1986.jpg
Pt47-171 i Pt47-100  Olsztyn 1986 rok.jpg
Pt47-171 i Pt47-100 Olsztyn 1986 rok.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Niestety nie mam jej zdjęć na trasie z Olsztyna do Ełku , z prostej przyczyny. Albo prowadzi się parowóz , albo robi się zdjęcia. Rozkładowe czasy jazdy były na tyle napięte w ,że nie było jak wysiąść z parowozu na stacjach pośrednich i zrobić zdjęcia. W budce trzeba było dyskretnie przebywać , nie zwracając uwagi sokistów i milicjantów ,aby potem rozkoszować się jazdą , a czasami prowadzeniem petuchy. Pt47-171 miała ważny kocioł do 28.09. 1986 roku i została potem odstawiona do Kortowa wraz z innymi olsztyńskimi parowozami Pt47 .
Załączniki
Pt47-171 KORTOWO 1987.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Kompletne dane parowozu to:
Pt47-171 wyprodukowana Chrzanów 2111/1950. Kocioł HCP 3194/1949.
oddana do służby 17.05.50 Katowice,
04.53 Warszawa Odolany,
31.08.62 Wrocław Gł.
09.10.70 Kłodzko,
20.10.72 Czestochowa
10.75 Racibórz
01.78 Rozwadów
24.10.81 Olsztyn
Skasowana 24.08.1988 i odstawiona do Malborka. Z tamtąd trafiła do Kościerzyny pod fałszywym numerem 100.Zdjęcie
http://tomi.holdys.pl/parowozy/pt47-171-01.jpg
Załączniki
pt47-171-01.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Następną olsztyńską petuchą była Pt47-83, która od 1983 roku stacjonowała w Olsztynie.
Sfotografowałem ją EŁku przy parowozowni. Miała charakterystyczny 3 reflektor i kabel zasilajacy go na drzwiach dymnicy.
Załączniki
Pt47-83 ELK 1985.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

W Ełku na stacji w 1985 roku
Załączniki
Pt47-83  ELK 1985.jpg
Pt47-83 ELK  1985.jpg
ODPOWIEDZ