pokolejowe ślady na północ od Węgorzewa / Kolejka Kętrzyńska
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Łącznica na północ od Węgorzewa
Oto zdjęcia kikuta semafora wjazdowego na łącznicę od strony Klimek, Darkiejm (Oziorsk)
Łącznica na północ od Węgorzewa
Sama łącznica jest podzielona pastuchami na pola poszczególnych rolników. Pozdrawiam pieska, który chciał abym się szybko wyniósł z pola właściciela. Od wschodu nasyp jest ledwo widoczny, ale przebieg można zobaczyć. Zachodni kraniec łącznicy jest zarośnięty ale perełka kikuta semafora została wypatrzona w zaroślach. Oto zdjęcia z zachodniego krańca łącznicy do Gierdaw (Żeleznodorożnyj). Na nasypie widoczne są kamyczki po podkładach. Obok nasypu jest betonowa rura wbita pionowo w ziemię. Chyba to jest bunkier Kocha ale jak potwierdzę u specjalisty z forum Sercemazur to załączę zdjęcia.
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Dość ciekawa stronka ze zdjęciami miejscowości Ryn(także kolej wąskotorowa)
http://www.fotoryn.com/
http://www.fotoryn.com/
-
- Towarowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Witam, ponieważ była wywołana w poprzednim poście moja strona chciałem przedstawić kilka zdjęć związanych z wąskotorówką Kętrzyn - Ryn
- Załączniki
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
-
- Towarowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
ponieważ nie zmieściło się całe tłumaczenie wycinka prasowego podaję je jeszcze raz.
Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.
Eksploatacja i komunikacja
na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.
Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i towarowemu. Czas przejazdu na odcinku 26,1 km. – uwarunkowany również przez konieczne podczas drogi prace manewrowe – wynosił ok. 1,5 godz. Planowanemu wprowadzeniu od 1 lipca 1914 r. wagonu silnikowego przeszkodził wybuch Wojny Światowej (wagon silnikowy skróciłby czas przejazdu do godziny i 6 min,) Podczas wojny i w latach inflacji ruch był ograniczony. Tymczasowo kursowała tylko jedna para pociągów z Rynu do Kętrzyna i z powrotem, w latach 1921 – 1924 kolejka nie kursowała w niedziele. Gdy rozwój gospodarczy nabrał rozpędu, wzrósł od 1925 r. ruch na trasie kolejki wąskotorowej. Teraz kursowały znów 3 pary pociągów. W letnim rozkładzie jazdy pojawił się nawet raz dziennie wagon silnikowy, który został wypożyczony od kolejki wąskotorowej w Insterburg (obecnie Czerniachowsk obwodzie kaliningradzkim w Rosji). Od października 1927 zarząd kolejki wąskotorowej wziął pod uwagę wzrastającą liczbę uczniów jeżdżących do Kętrzyna (Gimnazjum im. Herzog’a – Albrecht’a i Liceum im. Hinderburg’a) i uruchomił w dni szkolne dodatkowy pociąg. Ten pociąg dla uczniów, który opuszczał Kętrzyn po zakończeniu zajęć tuż po 13, kursował aż do 1931 r., potem ta oferta została na stałe wpisana do rozkładu jazdy. W związku z przejazdami uczniów było również założenie nowych przystanków, Rhein Schutzenplatz i Gneisthohe.
Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.
Eksploatacja i komunikacja
na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.
Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i towarowemu. Czas przejazdu na odcinku 26,1 km. – uwarunkowany również przez konieczne podczas drogi prace manewrowe – wynosił ok. 1,5 godz. Planowanemu wprowadzeniu od 1 lipca 1914 r. wagonu silnikowego przeszkodził wybuch Wojny Światowej (wagon silnikowy skróciłby czas przejazdu do godziny i 6 min,) Podczas wojny i w latach inflacji ruch był ograniczony. Tymczasowo kursowała tylko jedna para pociągów z Rynu do Kętrzyna i z powrotem, w latach 1921 – 1924 kolejka nie kursowała w niedziele. Gdy rozwój gospodarczy nabrał rozpędu, wzrósł od 1925 r. ruch na trasie kolejki wąskotorowej. Teraz kursowały znów 3 pary pociągów. W letnim rozkładzie jazdy pojawił się nawet raz dziennie wagon silnikowy, który został wypożyczony od kolejki wąskotorowej w Insterburg (obecnie Czerniachowsk obwodzie kaliningradzkim w Rosji). Od października 1927 zarząd kolejki wąskotorowej wziął pod uwagę wzrastającą liczbę uczniów jeżdżących do Kętrzyna (Gimnazjum im. Herzog’a – Albrecht’a i Liceum im. Hinderburg’a) i uruchomił w dni szkolne dodatkowy pociąg. Ten pociąg dla uczniów, który opuszczał Kętrzyn po zakończeniu zajęć tuż po 13, kursował aż do 1931 r., potem ta oferta została na stałe wpisana do rozkładu jazdy. W związku z przejazdami uczniów było również założenie nowych przystanków, Rhein Schutzenplatz i Gneisthohe.
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Towarowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Oraz mapkę linii Kętrzyn - Ryn, Kętrzyn - Mrągowo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Oraz mapkę linii Kętrzyn - Ryn, Kętrzyn - Mrągowo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 01:25 przez wrzeslaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
-
- Towarowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
mapki były za duże i nie weszły. Mozna je zobaczyć pod adresem : http://www.fotoryn.com/mapki
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
Węgorzewo drzewiej...
Załączam parę fotek wygrzebanych z sieci jako to w Angereburgu bywało...
Słabo mi szło sentymentalne szukanie, ale przypuszczam, że są to fragmenty mapy (post)kolejowej z 1946 roku. Mapa oczywiście była typu wirtualnego - spora część linii wówczas już nie istniała. Nazwy są radosną twórczością - często "przed'Srokowską". Łuczany utrzymały się całkiem długo... ale np. Gołdap zabija oryginalością. Nordenbork też mamy po interesującej stronie granicywrzeslaw pisze:Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Kiedyś puściłem się z wycieczką do Rynu - zdjęcia z rejonu dawnej stacji niestety mało historyczne - na samym dole stronki.
http://www.starejuchy.pl/kolej/ssamnwml/spssnk.htm
======================================================
Mnie zabiło jednak coś innego niż nazwy (lekki OT) - wąskotorowka Dłutowo-Turośl na wschodnim brzegu (właściwie rejon mostu na Pisie). Jakoś nigdy nie wyczaiłem - może dlatego że teraz mapa ucięta w tym właśnie miejscu?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Seba, no co ty... KLIKSebastian Marszał pisze:Czy ktoś może posiada z was zdjęcia szopy w Srokowie...
L.L.
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mała pamiątka z powojennego okresu eksploatacji tej kolejki. Stan mizerny, ale umówmy się, w ogóle że to się zachowało to sukces.
- Załączniki
-
- Ketrzyn_Slawkowo.jpg
- (81,99 KiB) Pobrany 5515 razy