Wspomnienie "ryflaków"
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Jaworzyna nic nie kasuje. Oni posiadają swoje 4 ryflaki (3x 102A ex Chojnice i 43A). Te przeznaczone do kasacji należą do PKP CARGO.
PS. Drogi kolego Alwaro! Oglądałem uważnie wszystkie zdjecia na stronie którą wskazałeś i chyba 80% zdjęć wagonow jest źle oznaczona !! Permanentne mylenie wagonu 101A z 102A i 101A z 43A !! Poprawcie te opisy, żeby nie wprowadzać ludzi w błąd !!
PS2. Wagony 43A w zwartych składach przede wszystkim kursowały na trasach Warszawa-Łódź, Warszawa Gdańska-Nasielsk. Nasielsk-Działdowo. Również można je był spotkać w pociągach do Lublina i Radomia
Wagon 143A posiadał odmienne oświetlenie jarzeniowe, zamiast standardowego żarowego. Wykonano tylko 1 sztukę tego wagonu. Poza tym niczym się nie różniły w stosunku do wagonów 43A.
PS. Drogi kolego Alwaro! Oglądałem uważnie wszystkie zdjecia na stronie którą wskazałeś i chyba 80% zdjęć wagonow jest źle oznaczona !! Permanentne mylenie wagonu 101A z 102A i 101A z 43A !! Poprawcie te opisy, żeby nie wprowadzać ludzi w błąd !!
PS2. Wagony 43A w zwartych składach przede wszystkim kursowały na trasach Warszawa-Łódź, Warszawa Gdańska-Nasielsk. Nasielsk-Działdowo. Również można je był spotkać w pociągach do Lublina i Radomia
Wagon 143A posiadał odmienne oświetlenie jarzeniowe, zamiast standardowego żarowego. Wykonano tylko 1 sztukę tego wagonu. Poza tym niczym się nie różniły w stosunku do wagonów 43A.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Ryflak z charakterystyczną konstrukcją ściany czołowej (z wydłużonymi ścianami bocznymi poza ścianę czołową)
Wagon 43A w składzie pociągu sieciowego spotkany w miejscowości Jedlnia Letnisko, leżącej pomiędzy Pionkami a Radomiem.
Podaje link do zdjęcia - http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?t=424
Wagon 43A w składzie pociągu sieciowego spotkany w miejscowości Jedlnia Letnisko, leżącej pomiędzy Pionkami a Radomiem.
Podaje link do zdjęcia - http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?t=424
w takim razie opisy poprawimy... Nie ma tam błędów w stylu pomyłki wagonu 101A z wagonem 43A. Zwróć uwagę, że w późniejszym okresie eksploatacji w większości 43 przebudowano ściany czołowe. Przypuszczam jednak, że masz absolutną rację, jeśli chodzi o pomyłki 101A/102A. Prosiłbym cię, abyś wskazał zdjęcia źle oznaczone (najlepiej byłoby, gdybyś wskazał linki do tych zdjęć)...Bernard pisze:PS. Drogi kolego Alwaro! Oglądałem uważnie wszystkie zdjecia na stronie którą wskazałeś i chyba 80% zdjęć wagonow jest źle oznaczona !! Permanentne mylenie wagonu 101A z 102A i 101A z 43A !! Poprawcie te opisy, żeby nie wprowadzać ludzi w błąd !!
Wagon 143A posiadał odmienne oświetlenie jarzeniowe, zamiast standardowego żarowego. Wykonano tylko 1 sztukę tego wagonu. Poza tym niczym się nie różniły w stosunku do wagonów 43A.
Liste poprawek przesłałem Tobie na PW.
Doskonale wiem, ze ryflaki 43A miały ścianę czołową przebudowaną podobnie do wagonów 101A, albo jak wagony 120A (vide Chabówka, lub model Tololoko). Mimo to znalazłem pare błędów. Wyznacznikiem wagonu 43A jest wózek Goerlitz, uchylane okna i sprzęg ogrzewania elektrycznego, który nie występuje w wagonach 101A!!
Doskonale wiem, ze ryflaki 43A miały ścianę czołową przebudowaną podobnie do wagonów 101A, albo jak wagony 120A (vide Chabówka, lub model Tololoko). Mimo to znalazłem pare błędów. Wyznacznikiem wagonu 43A jest wózek Goerlitz, uchylane okna i sprzęg ogrzewania elektrycznego, który nie występuje w wagonach 101A!!
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Cóż... Dzięki że zauważyłeś. Linkownia poprawiona. Na większości zdjęć sprzęg ogrzewania elektrycznego jest niewidoczny, dokładny wygląd wózków także, jednak przyznaję, że na okna powinniśmy zwrócić uwagę. Powiedz mi jeszcze, jak długo 101A jeździły w składach z SN80 (prod. Hipolit Cegielski Poznań), i kiedy PKP zdecydowało się na łączenie ich z SN61 (prod. Ganz)? Co było przyczyną tej zmiany?
Nic nie trwa wiecznie... przez PKP
Wagony w zestawieniu SN80+Bdhixt+Bdhixt+SN80 jeździły chyba do połowy lat siedemdziesiątych. problemem był przewód sterowania wielokrotnego w wagonach 101A, który ulegał czestym awariom. Później wagony SN80 jeździły w klasycznym składzie SN80+Bdhixt+Bdhixt, ze zmianą kierunku na stacjach zwrotnych. Nigdy nie spotkałem się z twierdzeniem, zę wogóle przestały jeździć z wagonami doczepnymi 101A, lub 43A. Potwierdza to służbowy rozkład jazdy, którego fragment posiadam. Ta konfiguracja dotyczyła także wagonów SN61 które ze względu na awarie gniazd w wagonach, zaczeły jeździć w zestawach SN61+Bdhixt+Bdhixt, lub SN61+SN61+Bipa. Najdłużej system organizacji jazdy z wagonami doczepnymi po środku skłądu przetrwał w Chojnicach, co bardzo dobrze świadczy o chojnickich kolejarzach. Jeszcze w połowie lat osiemdziesiątych spotkac można było tzw. "Motory", czyli pociag jadący z Gdyni około w pół do ósmej do Chojnic. Skład pociągu był nastepujący: SN61+Bdhixt+Bdhixt+SN61. Było to wygonde zestawienie, zważywszy na to, ze w Kościerzynie zmieniano kierunek jazdy.
PS. Możesz wstawic ponownie ten link? Gdzieś go zjadło.
Model wagonu doczepnego 101A produkcji EFC.
PS. Możesz wstawic ponownie ten link? Gdzieś go zjadło.
Model wagonu doczepnego 101A produkcji EFC.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Teraz nic nie kasuje, ale ta notka jest z 2001r.Bernard pisze:Jaworzyna nic nie kasuje. Oni posiadają swoje 4 ryflaki (3x 102A ex Chojnice i 43A). Te przeznaczone do kasacji należą do PKP CARGO.
Dzięki za info o 143A. Zachowały się gdzieś jego foty, nawet fabryczne?
Poza tym nie wiesz, skąd wytrzasnąc zdjęcia przedziału ustępowego, przedsionka (skrajnego lub środkowego) obojętnie jakiego "ryflaka"?
Jakbyście coś znaleźli, prosiłbym o przesłanie na e-mail
Bernard napisał:
Jaworzyna nic nie kasuje. Oni posiadają swoje 4 ryflaki (3x 102A ex Chojnice i 43A). Te przeznaczone do kasacji należą do PKP CARGO.
Teraz nic nie kasuje, ale ta notka jest z 2001r.
Dzięki za info o 143A. Zachowały się gdzieś jego foty, nawet fabryczne?
Poza tym nie wiesz, skąd wytrzasnąc zdjęcia przedziału ustępowego, przedsionka (skrajnego lub środkowego) obojętnie jakiego "ryflaka"?
Jakbyście coś znaleźli, prosiłbym o przesłanie na e-mail
Powyższy post jest moim postem, który wysłałem zapominając się zalogować.
Nic nie trwa wiecznie... przez PKP
http://www.metro.civ.pl/phpBB2/viewtopi ... =3279#3279
Spoko, ŚK 9/2003 mam, poszukuję większej liczby fotek. Mogą byc nawet współczesne, tak samo przedsionki... Też jest mało takich zdjęć.
A przydałoby się więcej.
Spoko, ŚK 9/2003 mam, poszukuję większej liczby fotek. Mogą byc nawet współczesne, tak samo przedsionki... Też jest mało takich zdjęć.
A przydałoby się więcej.
Nic nie trwa wiecznie... przez PKP
Aha. mam jeszcze jedno pytanie: Co to jest za ryflak? Na zdjęciu widać jedynie mały kawałek wagonu... http://www.holdys.pl/tomi/galerie/psmk/mroz.jpg
Nic nie trwa wiecznie... przez PKP
A tutaj zdjecie ryflaka, w składzie pociągu dalekobieżnego na stacji w Lęborku. Zwraca uwagę malowanie Niebiesko-kremowe wagonu 101A. W głębi wagon 43A w malowaniu oliwkowym.
Zdjęcie ze zbiorów dr A. Massela, ze strony galeri Chestera.
Zdjęcie ze zbiorów dr A. Massela, ze strony galeri Chestera.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2005, 23:39 przez Bernard, łącznie zmieniany 1 raz.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"