Gutkowo - Braniewo
Moderator: bastard
Gutkowo - Braniewo
Pierwsza nieistniejąca już stacja na tej linii to Bukwałd (obecnie przystanek osobowy) położona w km 9,222. Najprawdopodobniej nie była eksploatowana po wojnie, chociaż dość długo zachował się układ torowy. Brak mi danych kiedy zostały wybudowane rozjazdy ( nr 1 i 4 ) z toru gł. zasadniczego, ale pamiętam, że pozostałe rozjazdy oraz tory fizycznie zostały rozebrane w 1995 r. Pamiętam również że część nawierzchni stalowej ( części rozjazdowe i szyny ) była jeszcze z końca XIX wieku. Niestety wszystko poszło na złom.
Poniżej plan schematyczny przystanku z układem torowym stacji – wg. stanu na dzień 09.03.1991 r. Na planie nie ma już rozjazdów w torze gł. zasadniczym, są jednak zaznaczone wyżej – na profilu.
Poniżej plan schematyczny przystanku z układem torowym stacji – wg. stanu na dzień 09.03.1991 r. Na planie nie ma już rozjazdów w torze gł. zasadniczym, są jednak zaznaczone wyżej – na profilu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cerkiewnik
Następna, nieistniejąca już stacja to Cerkiewnik (obecnie przystanek osobowy) – położona w km 14,295. Fizyczna likwidacja układu torowego nastąpiła również w 1995 r. – razem z układem torowym w Bukwałdzie.
Poniżej 2 plany:
- schematyczny – z datą aktualizacji 05.05.1992 r.
- sytuacyjny (brak daty sporządzenia lub aktualizacji) – na planie tym są jeszcze zaznaczone semafory wjazdowe i wyjazdowe. Plan ten pokazuje więcej szczegółów, jednak nie ma na nim żadnego śladu po torze nr 2, który przerywaną linią jest pokazany na planie schematycznym.
Poniżej 2 plany:
- schematyczny – z datą aktualizacji 05.05.1992 r.
- sytuacyjny (brak daty sporządzenia lub aktualizacji) – na planie tym są jeszcze zaznaczone semafory wjazdowe i wyjazdowe. Plan ten pokazuje więcej szczegółów, jednak nie ma na nim żadnego śladu po torze nr 2, który przerywaną linią jest pokazany na planie schematycznym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Henrykowo
Kolejna, nieistniejąca stacja z tej linii to Henrykowo (obecnie przystanek osobowy) - położona w km 53,432. Fizyczna likwidacja torów i rozjazdów - razem z układem w Bukwałdzie i Cerkiewniku.
Poniżej plan schematyczny - z datą aktualizacji 09.03.1994 r.
Poniżej plan schematyczny - z datą aktualizacji 09.03.1994 r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam, jestem nowym userem.
Czytam od pewnego czasu forum.
Mała aktualizacja informacji: od grudnia 2011 Lubomino stało się pełnoprawnym przystankiem osobowym. Zostały fizycznie zlikwidowane rozjazdy nr. 1 i 2, ale tor pozostał.
Podobnie na p.o. Rogiedle leży rozjazd nr. 5 i zarośnięty do granic możliwości tor
Czytam od pewnego czasu forum.
Mała aktualizacja informacji: od grudnia 2011 Lubomino stało się pełnoprawnym przystankiem osobowym. Zostały fizycznie zlikwidowane rozjazdy nr. 1 i 2, ale tor pozostał.
Podobnie na p.o. Rogiedle leży rozjazd nr. 5 i zarośnięty do granic możliwości tor
Orneta
Poniżej plan pędniowy i kablowy stacji Orneta z 1952 r. – ostatnia aktualizacja z 1960 r.
Plan ciekawy z uwagi na zamieszczenie na nim (linią przerywaną) zlikwidowanych po wojnie torów i rozjazdów. Widać jak zmienił się układ torowy w stosunku do układu przedwojennego.
Plan ciekawy z uwagi na zamieszczenie na nim (linią przerywaną) zlikwidowanych po wojnie torów i rozjazdów. Widać jak zmienił się układ torowy w stosunku do układu przedwojennego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.