Most w Piszu
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Most w Piszu
Znalazłem taką fotkę
Może ktoś coś wie więcej o niej (źródło, kiedy mogła być zrobiona).
Może ktoś coś wie więcej o niej (źródło, kiedy mogła być zrobiona).
A to rzekomo Ruciane
Nie pasuje mi wcale. CM pomocy!!!
Fotki z dyskusji "Ucieka nam kolej"
http://www.piszanin.pl/forum/viewtopic.php?t=637
Nie pasuje mi wcale. CM pomocy!!!
Fotki z dyskusji "Ucieka nam kolej"
http://www.piszanin.pl/forum/viewtopic.php?t=637
Pytaj Breyta To on tak preparuje zdjęcia z Ebaya i innych usuwając z nich napisy... Pisz jest cyknięty od południowo zachodniej strony. Na czele tendrzak (?) wygląda to na most sprzed zniszczenia (czyli sprzed I wojny). To drugie zdjęcie zabija. Wygląda to jak Pisz he he - tylko takiego mostu tu nigdy nie było. Mowy nie ma o Rucianem (tam nie ma drogi!) - Breyt chyba nie podał odpowidzi na swoje kąśsliwe zagadki. Rzuca nimi - a potem zero odpowiedzi.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Pierwszy most faktycznie pasuje do Pisza:
Druga fota to nawet nie są Mazury.... Mam wersję nie uciętą - ale już nie pamiętam skąd:
A więc Suwalszczyzna pełną gębą. Parowozik zdecydowanie rosyjski z charakterystyczną obszerną budką. Dzis to miejsce wygląda tak:
http://www.dziecionline.pl/Suwalki/star ... i/sso2.htm
pozdr
Druga fota to nawet nie są Mazury.... Mam wersję nie uciętą - ale już nie pamiętam skąd:
A więc Suwalszczyzna pełną gębą. Parowozik zdecydowanie rosyjski z charakterystyczną obszerną budką. Dzis to miejsce wygląda tak:
http://www.dziecionline.pl/Suwalki/star ... i/sso2.htm
pozdr
Kolejna fota z mostem na Hańczy koło Suwałk:
Czerwiec 1916 roku - czyli 6 lat później. Jakże inny widok. Przesło starego mostu pewnie jeszcze leżało w rzece - jego przyczółki prześwitują przez kratownicę. Most prowizoryczny jest zbudowany obok - stąd dosypane nasypy. Oba parowozy są napewno normalnotorowe. Pierwszy przypomina serię G3 - był to koń roboczy kolei pruskich przed I wojną. Drugi to prawie napewno rozwinięcie G3, czyli maszyna G4(2). W Niemczech wycofano je z ruchu jeszcze w latach 20-ych. W Polsce zostało przynajmniej kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) sztuk oznaczonych odpowiednio jako: Th1 i Th3. Z tego przynajmniej 2 Th1 i 5 Th3 dotrwało do września 1939r.
Most niczego sobie... Ten drewniany szalunek nasypu mógł przetrzymać z 1 zimę i niewiele więcej...
pozdr
lyck
Czerwiec 1916 roku - czyli 6 lat później. Jakże inny widok. Przesło starego mostu pewnie jeszcze leżało w rzece - jego przyczółki prześwitują przez kratownicę. Most prowizoryczny jest zbudowany obok - stąd dosypane nasypy. Oba parowozy są napewno normalnotorowe. Pierwszy przypomina serię G3 - był to koń roboczy kolei pruskich przed I wojną. Drugi to prawie napewno rozwinięcie G3, czyli maszyna G4(2). W Niemczech wycofano je z ruchu jeszcze w latach 20-ych. W Polsce zostało przynajmniej kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) sztuk oznaczonych odpowiednio jako: Th1 i Th3. Z tego przynajmniej 2 Th1 i 5 Th3 dotrwało do września 1939r.
Most niczego sobie... Ten drewniany szalunek nasypu mógł przetrzymać z 1 zimę i niewiele więcej...
pozdr
lyck
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 21:18 przez lyck, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie tam prowizoryczny! Takie konstrukcje sluzyly niekiedy i kilkadziesiat lat Prowizorki to filary z podkladow poukladanych w sztaple. Taki most mial stabilnosc konstrukcji zapalczanej
Prowizorki to budowali saperzy na wojnie. Zobaczcie po czym jezdzily pociagi w 1915 na linii Gizycko-Milki-Orzysz. Wiaduktomost w Konopkach Wielkich zbudowany przez Eisenbahnpionierow w lutym marcu 1915 roku
Prowizorki to budowali saperzy na wojnie. Zobaczcie po czym jezdzily pociagi w 1915 na linii Gizycko-Milki-Orzysz. Wiaduktomost w Konopkach Wielkich zbudowany przez Eisenbahnpionierow w lutym marcu 1915 roku
No nie przesadzaj - jak widać niżej da się po czyms takim przejechać bez katastrofy. Co prawda z V max. 5 km/h:Prowizorki to filary z podkladow poukladanych w sztaple. Taki most mial stabilnosc konstrukcji zapalczanej
To rzeka Ełk miedzy Ełkiem a Prostkami. Parowóz serii G5 (PKP: Ti2 albo Ti3 lub Ti4). Prowizorka jest na 1 tor, ale widać przygotowania do odbudowy drugiego. Trochę więcej szczegółów jest tu:
A co powiesz na taką konstrukcję:Dla mnie z punktu widzenia mechaniki, te zastrzały opierające sie na prętach w połowie ich długości, to jakiś dziwny pomysł.
To Bartoszyce, most na Łynie po cofnięciu się Rosjan w 1914r. Prowdopodobnie wysadzony jednak przez samych Niemców. Parowóz to rzadka sztuka: pruski P2, wczesniej należący do prywatnej Wschodniopruskiej Kolei Południowej, na której leży ten most.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 21:20 przez lyck, łącznie zmieniany 1 raz.
Pisz czy nie?
Bartoszyce mnie całkiem zabiły (niczym RAID "na smierć"). No właśnie - 5 km/h, bo inaczej sam wiatr pociągu by to wszystko przewrócił
Pozostając przy mostownictwie - znowu gwóźdź. Podobno jest to zdjęcie pierwszego kolejowego mostu w Piszu??? Tak niby głosi podpis - który niestety zatarto. Teren jakby podobny - ale ikonografia (zniszczony most i jego zdjęcia) całkiem tu nie pasuje. Co o tym myslicie? Może to Johannisburg w RPA?
Pozostając przy mostownictwie - znowu gwóźdź. Podobno jest to zdjęcie pierwszego kolejowego mostu w Piszu??? Tak niby głosi podpis - który niestety zatarto. Teren jakby podobny - ale ikonografia (zniszczony most i jego zdjęcia) całkiem tu nie pasuje. Co o tym myslicie? Może to Johannisburg w RPA?
Tylko, że to jest most drogowy. Świadcza o tym barierki na nasypie (nikt by ich nie robił, gdyby tam był tor) i jego typowo drogowy spadek. Gdyby kolej mogła tak się wspinać, to 2/3 nasypów byłoby zbędne. Czy to Pisz -nie wiem. To nie jest rzadka konstrukcja. Inna sprawa, że trochę za filigranowa jak na kolej.Pozostając przy mostownictwie - znowu gwóźdź. Podobno jest to zdjęcie pierwszego kolejowego mostu w Piszu??? Tak niby głosi podpis - który niestety zatarto.