pociąg z frontu wschodniego do Tucholi

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

darg
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2011, 10:17

pociąg z frontu wschodniego do Tucholi

Post autor: darg »

witam serdecznie
to mój pierwszy post u was .
Mam na imię Darek i Mieszkam w Bysławiu k/ Tucholi.
Od kilku lat jestem na rencie i mając za dużo wolnego czasu powróciłem do zamiłowania - modelarstwa kolejowego. Chciałbym zrobić makietę stacji w TUCHOLI z czasów od jej otwarcia w 1883 r do rozbudowy w 1914r. I tak zainteresowałem się historią kolejnictwa na naszym terenie i szukam informacji:
1. jakie parowozy jeździły przez Tucholę-przed erą PKP
udało mi się zdobyć takie zdjęcie,

co to jest za parowóz? odczytałem tylko pod kominem nr 4245?(może to pociąg z jeńcami rosyjskimi z bitwy pod Tannenbergiem w 1914r.)
2. czy istniał podział na stacji / peronie na klasy- podobnie jak w wagonach i jak to wyglądało?
3. po co w Tucholi parowozownia na 4 stanowiska, skoro w tym czasie były tylko 3 tory i 1 peron z ładownią?
dzięki za każdą nową informację
Załączniki
tuchola jeńcy.jpg
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Witaj na forum :grin:
Odnośnie parowozu jest to parowóz Ti4 (Pruski- G5, Niemiecki- 54).

Co do pozostałych pytań-nie znam odpowiedzi :grin:
Pozdrawiam
Darek Wandtke-Wejherowo

Fotki pochodzą z portalu Odkrywca.pl
Załączniki
ti4_copy3.jpg
ti465.jpg
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: pociąg z frontu wschodniego do Tucholi

Post autor: feyg »

darg pisze: 2. czy istniał podział na stacji / peronie na klasy- podobnie jak w wagonach i jak to wyglądało?
Na dworcach istniały osobne poczekalnie, przynajmniej 1 i 2 oraz 3 i 4, na większych stacjach każda z klas miała własną, peron był wspólny dla wszystkich.

Przy okazji wyszperałem widoczek z starym dworcem (barak schowany za drzewami) - czy coś po nim zostało?

Obrazek
darg
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2011, 10:17

Re: pociąg z frontu wschodniego do Tucholi

Post autor: darg »

feyg pisze:
darg pisze: 2. czy istniał podział na stacji / peronie na klasy- podobnie jak w wagonach i jak to wyglądało?
Na dworcach istniały osobne poczekalnie, przynajmniej 1 i 2 oraz 3 i 4, na większych stacjach każda z klas miała własną, peron był wspólny dla wszystkich.

Przy okazji wyszperałem widoczek z starym dworcem (barak schowany za drzewami) - czy coś po nim zostało?

Po dworcu - baraku nie ma żadnego śladu chyba , że ta jakaś dziwna ścianka z cegły wystająca z muru sąsiadującego z nim budynku--może to jakaś ściana przeciwpożarowa??/
pomyślałem,że taki barak budowano z gotowego projektu i może inne istniejące do dziś mogą posłużyć do odwzorowania na makiecie. I taki barak i magazyn, trochę starszy, znalazłem w okolicznym Sępólnie Krajeńskim(ta ścianka w Tucholi jest około 20-30cm. większa)tu jest foto;
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... otoid=7815
czy to duży błąd takie kombinowanie??
Załączniki
tuchola ściana baraku małe.jpg
ODPOWIEDZ