typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
szkoda -a czy może wiesz (Hamburgerze) w czyich rękach ten model trumana jest-jeśli tak to czy masz z tą osobą kontakt -jeżeli tak to czy mógłbyś tą osobę poprosić w moim imieniu o inne zdjęcie , zdjęcia tego modelu?- przepraszam za kłopot i dziękuję
-a Hamburgerze , czy mogę Ciebie prosić o pokazanie foto Twojego stalińca ?
- czy wiadomo jaki to numer trumana na szlaku wz Gdyni "idącego" na Gdańsk,Tczew ?
- model w Karsznicach na mojego czuja był robiony długo,długo po tym jak ostatnie maszyny tej serii zniknęły z matecznika(wydaje mi się ,że koniec lat 70 początek lat 80, może jeszcze póżniej), model był wykonany może w ramach jakiś zajęć przymusowych i stąd tak dużo różnych błędów i powierzchownie wykonanych elementów - dziwne - dla mnie na pierwszy rzut oka szczególnie rażący błąd (z którego to błędu można wyjść bezinwazyjnie)-to podwójne uchwyty(zamiast jednego pałąka) zakończenia drabinki na tendrze ,- te siedemdziesiąt km/h, to LOKOMOTIVE i tak dalej ,-ECH !!- żyją świadkowie choć mocno w podeszłym wieku- świadkowie pracujący kiedyś na tych maszynach, ... są zdjęcia, interesują się tym pasjonaci i fanatycy tej serii itd...
-a Hamburgerze , czy mogę Ciebie prosić o pokazanie foto Twojego stalińca ?
- czy wiadomo jaki to numer trumana na szlaku wz Gdyni "idącego" na Gdańsk,Tczew ?
- model w Karsznicach na mojego czuja był robiony długo,długo po tym jak ostatnie maszyny tej serii zniknęły z matecznika(wydaje mi się ,że koniec lat 70 początek lat 80, może jeszcze póżniej), model był wykonany może w ramach jakiś zajęć przymusowych i stąd tak dużo różnych błędów i powierzchownie wykonanych elementów - dziwne - dla mnie na pierwszy rzut oka szczególnie rażący błąd (z którego to błędu można wyjść bezinwazyjnie)-to podwójne uchwyty(zamiast jednego pałąka) zakończenia drabinki na tendrze ,- te siedemdziesiąt km/h, to LOKOMOTIVE i tak dalej ,-ECH !!- żyją świadkowie choć mocno w podeszłym wieku- świadkowie pracujący kiedyś na tych maszynach, ... są zdjęcia, interesują się tym pasjonaci i fanatycy tej serii itd...
nadszedł czas ,żeby pokazać sfotografowane trumany według numeracji kolejowej poczynając od numeru najniższego jaki jest w moich zbiorach, a więc nr "2" to lokomotywa i nr "3" to tender sfotografowane w Pruszkowie jako wraki
lista trumanów sporządzona według CTL-a
Ty246-2
ALCO 75486 1947
ALCO 75486 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.66. GDYNIA GRABÓWEK
04.10.68. OŚWIĘCIM
OST. KM.08.03.79.
+09.03.79.
++
Ty246-3
ALCO 75487 1947
ALCO 75487 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.66. GDYNIA GRABÓWEK
30.10.68. ZEBRZYDOWICE
07.01.70. OŚWIĘCIM
19.06.74. GLIWICE
12.11.74. OŚWIĘCIM
OST. KM.08.03.79.
+09.03.79.
++
fotograf nieznany,to zdjęcie dostałem kiedyś od kolegi Jaco
lista trumanów sporządzona według CTL-a
Ty246-2
ALCO 75486 1947
ALCO 75486 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.66. GDYNIA GRABÓWEK
04.10.68. OŚWIĘCIM
OST. KM.08.03.79.
+09.03.79.
++
Ty246-3
ALCO 75487 1947
ALCO 75487 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.66. GDYNIA GRABÓWEK
30.10.68. ZEBRZYDOWICE
07.01.70. OŚWIĘCIM
19.06.74. GLIWICE
12.11.74. OŚWIĘCIM
OST. KM.08.03.79.
+09.03.79.
++
fotograf nieznany,to zdjęcie dostałem kiedyś od kolegi Jaco
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 21:58 przez hoart, łącznie zmieniany 1 raz.
nr "4" gdzieś na Górnym Śląsku , wykolejenie spowodowane ? hm ...może szkodami górniczymi ? - może Ktoś coś wie o tym wypadku , na moje oko lata siedemdziesiąte , autor foto nieznany , zdjęcie mam od kolegi Jaco, w tym wątku jest zdjęcie Stanisława Pietrzyka tego numeru trumana ( grzejka w Mostostalu w Zabrzu) , -dane z listy CTL-a Ty246-4
ALCO 75488 1947
ALCO 75488 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
22.02.67. GDYNIA GRABÓWEK
17.04.69. ŁAZY
+
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
++
* w monografii "Dzieje katowickiego okręgu kolejowego" jest foto K.Soidy trumana najprawdopodobniej z tym numerem , co prawda w podpisie do fotografii jest tylko ,że to Ty246 bez podania numeru kolejowego ale ów truman ma namalowany numer cztery na drzwiach dymnicy i na skrzyni węglowej
ALCO 75488 1947
ALCO 75488 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
22.02.67. GDYNIA GRABÓWEK
17.04.69. ŁAZY
+
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
++
* w monografii "Dzieje katowickiego okręgu kolejowego" jest foto K.Soidy trumana najprawdopodobniej z tym numerem , co prawda w podpisie do fotografii jest tylko ,że to Ty246 bez podania numeru kolejowego ale ów truman ma namalowany numer cztery na drzwiach dymnicy i na skrzyni węglowej
numer "6" reprodukcja kserograficzna jednej z kilku fotografii (Arch.Muz.Kol.)(autor na razie nieustalony przeze mnie) tego numeru w "pracy" jako grzejki w Zakładach Przemysłu Bawełnianego w Częstochowie
według listy CTL-a
Ty246-6
ALCO 75490 1947
ALCO 75490 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
PÓŁNOCNA DOKP
GLIWICE
+11.06.81.
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
według listy CTL-a
Ty246-6
ALCO 75490 1947
ALCO 75490 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
PÓŁNOCNA DOKP
GLIWICE
+11.06.81.
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
rarytas! numer "7" w całej okazałości , fotografia fabryczna ALCo cudem trafiona kiedyś przez Kolegę Mariusza Furtka na którejś aukcji internetowej i za jego zgodą owe zdjęcie wklejone przeze mnie tu na tym forum
z listy CTL-a Ty246-7
ALCO 75491 1947
ALCO 75491 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
TARNOWSKIE GÓRY
ŁAZY
+
z listy CTL-a Ty246-7
ALCO 75491 1947
ALCO 75491 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
TARNOWSKIE GÓRY
ŁAZY
+
kolejny rarytas numer "9" na kserokopii zdjęcia z ( Arch.Muz. Kol.- tymczasowo nieznany mi autor tej fotografii) nieważne ,że mało co widać ,- dziewiątka do tej pory znana tylko jako grzejka w Tolkmicku
według listy CTL-a Ty246-9
ALCO 75493 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
BYDGOSZCZ GŁ.
.67. OLSZTYN
OST. KM. .12.79.
+24.02.80.
SPRZEDANY /TOLKMICKO/, ++/ 91
według listy CTL-a Ty246-9
ALCO 75493 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
BYDGOSZCZ GŁ.
.67. OLSZTYN
OST. KM. .12.79.
+24.02.80.
SPRZEDANY /TOLKMICKO/, ++/ 91
numer"10" fotokopia fotografii Briana Garvina z albumu pt. "THE LAST STEAM LOCOMOTIVES OF EASTERN EUROPE" P.Ransome Wallis-a
z listy CTL-a Ty246-10
ALCO 75494 1947
ALCO 75494 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
28.02.68. TARNOWSKIE GÓRY
OST. KM. 10.06.79.
+12.09.79.
++HERBY NOWE
sumując pierwszą dziesiątkę dekpoda jest nieżle ,brakuje jak na razie zdjęć trzech numerów ,tj.: numeru "1","5","8"
* apropo numeru "1",to całkiem możliwe ,że ów numer jeden jest na filmie "Kolejarskie słowo" (scena zatrzymania się na jakiejś stacji i przepuszczenie osobowego z Pk2,truman biorący udział w tej scenie ma oznaczenie napisane tym razem na belce czołowej po dwóch stronach gniazda sprzęgu ,- jest jaszcze inne ujęcie tej samej maszyny w tym filmie , scena na szlaku i tam jest to domniemane "jeden"najwyrażniej widać )- trzeba dotrzeć do jakiegoś bardzo dobrego obrazu tego filmu i wtedy będzie wszystko pewne
z listy CTL-a Ty246-10
ALCO 75494 1947
ALCO 75494 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
28.02.68. TARNOWSKIE GÓRY
OST. KM. 10.06.79.
+12.09.79.
++HERBY NOWE
sumując pierwszą dziesiątkę dekpoda jest nieżle ,brakuje jak na razie zdjęć trzech numerów ,tj.: numeru "1","5","8"
* apropo numeru "1",to całkiem możliwe ,że ów numer jeden jest na filmie "Kolejarskie słowo" (scena zatrzymania się na jakiejś stacji i przepuszczenie osobowego z Pk2,truman biorący udział w tej scenie ma oznaczenie napisane tym razem na belce czołowej po dwóch stronach gniazda sprzęgu ,- jest jaszcze inne ujęcie tej samej maszyny w tym filmie , scena na szlaku i tam jest to domniemane "jeden"najwyrażniej widać )- trzeba dotrzeć do jakiegoś bardzo dobrego obrazu tego filmu i wtedy będzie wszystko pewne
numer "11" foto wzięte z netu wklejone przez Kolegę Jaco,- ja tylko dodam ,że *foto Johannesa Glocknera wykonane w Ostródzie 3 sierpnia 1974 roku
* -za A.Askanas "Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen"
wg listy CTL-a Ty246-11
ALCO 75495 1947
ALCO 75495 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
03.08.74. OLSZTYN
+23.01.79.
++
- zwraca uwagę zbieżność daty wykonania zdjęcia i przyjęcia na stan MD Olsztyn
* -za A.Askanas "Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen"
wg listy CTL-a Ty246-11
ALCO 75495 1947
ALCO 75495 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
03.08.74. OLSZTYN
+23.01.79.
++
- zwraca uwagę zbieżność daty wykonania zdjęcia i przyjęcia na stan MD Olsztyn