typografia parowozowa PKP

Książki, filmy, dokumenty, zabytkowe eksponaty;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Ostrzegam, że zgaduję: "Steam Beneath the Red Star". Oparte jest to wyłacznie na opisie tej książki: Author: Ron Ziel & Nils Huxtable. Includes the Soviet Union, Hungary, Poland, East Germany, Czechoslovakia, Yugoslavia, Albania, Bulgaria, Rumania, North Korea, Vietnam, China and Cuba. Shows a variety of unusual steam locomotives and includes 88 color and 368 B&W photos
Źródło
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-już kiedyś tu wspomniałem o kadrze z filmu dokumentalnego pt "Szlak wielkiej elektryfikacji" z iście amerykańskim klimatem na PKP (Tarnowskie Góry ) truman na tle wieży do nawęglania Obrazek
Obrazek
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

- wczoraj zapomniałem wkleić kadr góry wieży do nawęglania ale teraz już wszystko jest jasne o czym opowiadam ( w tym filmie to ujęcie jest cięte i dlatego taki misz masz powstał mi)
Obrazek
Obrazek
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

Obrazek
dżango gdzieś na magistrali przed elektryfikacją widziany z ..(chyba) jakiegoś SN?
-fotos z filmu dok. "Szlak wielkiej elektryfikacji"
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

Obrazek
fotos jest z filmu "Szlak wielkiej elektryfikacji" parowozownia w Karsznicach i dwa typy przybyłe zza oceanu,-ciekawostka-na tylnej ścianie tendra Teerki na jego górnej krawędzi po obu stronach widać uchwyty dorobione - ja myślę ,że już podczas wojennej tułaczki przez Wyspiarzy , -sporadycznie ten detal występował na tendrach tej serii kilka razy widziałem to w realu bardzo podobne do tych na tendrach Tr202,-tu jeszcze jeden przykład tendra Teerki z takimi uchwytami( Oleśnica 1970r.foto Tadeusz Płóciennik z "Parowozik" nr2/94)Obrazek
- myślę ,że te maszyny S160 na tendrach których były zamontowane takie uchwyty mogły stacjonować w jakimś jednym miejscu na Wyspach , gdzie "to" dodano do ich tendrów, bo większość tych tendrów takiego czegoś nie posiadała , a te maszyny w większości "przyszły"na kontynent via GB z różnych przecież lokalizacji i koncentracji,-wie Ktoś coś może na ten temat?
-i jeszcze link do wątku kolegi Darka z forum Martel-a( może nie wszyscy wiedzą)
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=11761
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-kolega Dariusz z Szikago na forum Martel-a zamieścił takie coś ( może nie wszyscy to widzieli)
Obrazek
i opatrzył takim tekstem :cyt."zdjęcie przedstawia parowóz Consolidation wysyłany do Związku Sowieckiego. Zdjęcie zrobione podczas wojny przez fotografa Northern Pacific. Stąd wniosek, że parowóz musiał być transportowany na zachodnie wybrzeże a stamtąd statkiem do Władywostoku albo do Iranu i dalej koleją do ZSRR. "
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

- magistrala z Tarnowskich Gór do Karsznic już zelektryfikowana
fotos z dokumentu pt."Szlak wielkiej elektryfikacji"
Obrazek
..ale z Karsznic na północ pracują jeszcze parowozy
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

- elektryfikacja magistrali ale jeszcze króluje dziesięcionogi Obrazek
fotos z dokumentu"Szlak wielkiej elektryfikacji"
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

kierunek Bydgoszcz Wschód( Karsznice) Ty246-65
Obrazek
fotos z filmu dokumentalnego pt"Szlak wielkiej elektryfikacji"
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

fotos z trumanem na szlaku wykonany z wnętrza jakiegoś SN jak to napisałem wcześniej , -a wydaje mi się ,że może być to wnętrze SD80( układ okien)
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

Ty246-65 Karsznice (ciąg dalszy)Obrazek
fotos z filmu pt."Szlak wielkiej elektryfikacji"
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

moje "trumany" w moim mikro muzeum kolei
tabliczka firmowa jest z numeru "87" , numer serii tendra niestety nie wiadomo, dwa detale kran i fragment pokrywy zaworu bezpieczeństwa z numerów niewiadomych ze złomowiska w Chróścinie Nyskiej
Obrazek
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Te domowe minimuzea to chyba najpewniejszy sposób zabezpieczenia eksponatów dla przyszłych pokoleń.
Załączniki
z Tr203-215.JPG
z Ty246-27.JPG
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

fotokopia z broszury pt."Preserved Steam Locomotives of Poland" S.R.Mazurek numeru "87" zdjęcie wykonane w Bydgoszczy, foto niepodpisane , ja myślę ,że autorem foto jest Bingley Hall (?)
Obrazek
i dwie fotokopie numeru "27" , pierwsza fotografia wykonana w Malborku w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Ty246-27 z kotłem Limy)
Obrazek z Rail Clasic foto również niepodpisane , według mnie autorem jest Ron Ziel(?)
i druga fotografia wykonana w Bydgoszczy autorstwa Bernd'a V.Mitzlaff'a ze zbiorów A.Susickiego fotokopia wykonana z "Koleje małe i duże"nr2/XI/2000Obrazek
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

zdjęcie z planu filmu Munka "Człowiek na torze" ze strony Filmoteki Narodowej :shock: wiadukt magistrali nad linią Łódż-Zduńska Wola
Obrazek
ODPOWIEDZ