Nowy szynobus

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

helmutt1
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: helmutt1 »

Ale w niedzielę chyba SU42 z 3? bonanzami?
kilometr 151
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 06 sty 2010, 16:38

Post autor: kilometr 151 »

Paweł Wagner pisze:Cóż to za wagon (pociąg) na sąsiednim torze?
tak, na sąsiednim torze stoi SM42-2122 z PPMK, chwilę później odjechała w kierunku Ełku.
Awatar użytkownika
Romo
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:01
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: Romo »

No i wykrakałem :???:

Za portalem kolejpolska.pl

"WARMIŃSKO- MAZURSKIE. Z wielką pompą z udziałem najważniejszych władz wojewódzkich odbyło się uroczyste przywitanie nowej gwiazdy jaka zaświeciła na warmińsko- mazurskim firmamencie. Pochwałom i peanom na temat nowo zakupionego pojazdu typu SA 133 nie było końca. Wkraczamy w XXI wiek- mówiono i przyrównywano szynobus do 7 cudu. Mieszkańcom naszego regionu oraz przybyłym turystom przekazujemy najnowszy środek transportu, a jednocześnie zapraszamy do głosowania na Mazurskie Jeziora - finalistę konkursu szwajcarskiej Fundacji "New7Wonders" na 7 Nowych Cudów Natury – mówił Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. - W ten sposób promocja województwa nie jest pustym słowem, ale związana jest z konkretnymi działaniami na rzecz, w tym przypadku, poprawy komfortu wypoczynku na Warmii i Mazurach- dodał zachwycony Marszałek.
Tymczasem niespełna 2 tygodnie po inauguracji tego "cudu" nastąpił klops. Pojazd w piątek około godziny 16:00 rozkraczył się na torach w Ełku. Okazało się że padło sterowanie i maszyna nie może ruszyć w dalszą trasę. Na szczęście kolejarze nie stracili zdrowego rozsądku. Podpięli bowiem pod ten najnowocześniejszy szynobus starą niezawodną niespełna 40-letnią lokomotywę- która dopchała jakoś XXI-wieczny cud techniki do stacji końcowej. Źródło: www.kolejpolska.pl Poniżej prezentujemy film, który nadesłał nam jeden z czytelników: http://www.youtube.com/watch?v=3VDaOrVdLTI"


Swoją drogą nieźle się musieli nagimnastykować mechanicy w czasie jazdy
Roman Boczkowski
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Romo pisze:W ten sposób promocja województwa nie jest pustym słowem, ale związana jest z konkretnymi działaniami na rzecz, w tym przypadku, poprawy komfortu wypoczynku na Warmii i Mazurach- dodał zachwycony Marszałek.
Cóż za wybiórcze traktowanie tematu. Szkoda, że Pan Marszałek zapomniał o tym, że ten nowy nabytek niedługo nie będzie miał gdzie kursować, jeśli polityka samorządu wojewódzkiego w zakresie trasnposrtu publicznego się nie zmieni. Sam szynobus napewno nie wpłynie na poprawę komfortu wypoczynku na Warmii i Mazurach, bo trzeba tam którymiś liniami doejchać. A jak na razie to widać tylko cięcia - najpeirw nadzalewówka, potem Mikołajki i suksesywne cięcia w ruchu regiolanym na trasie przez Giżycko. Czy to jest ten 7 cud????
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Cóż, na temat bardzo złej polityki rządzących w W-M napisano już wiele. Wystarczy tylko wspomnieć o wielu liniach leżących odłogiem - z zawieszonym ruchem pasażerskim: Działdowo - Brodnica (szlakowa: 80 km/h!!!); Elbląg - Braniewo, przez Bogaczewo (szlakowa 90 km/h!!! + rozplenione jak grzyby po deszczu busiarstwo!); nadzalewówka (teoretyczne 50 km/h); oraz sławne ostatnio Mrągowo - Ełk, czy wyczekiwane Pisz - Ełk. Nie wspominając już o Wielbarku, czy Bartoszycach. Prywatny przewoźnik to dziś w W-M marzenie :roll:

Ale na temat: nie napiszę, że się ciesze z awarii SA133, ale jeżeli do piątku go nie zrobią to nie będzie aż tak źle, bowiem wybieram się na kółeczko po Mazurach i może trafi się jakiś "zaszynobus" :wink:
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
su45-231
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2007, 21:22
Lokalizacja: suwałki

Post autor: su45-231 »

Dzis SA133-015 z Ełku do Olsztyna jako poc 98135 http://x.garnek.pl/ga5298/a3325680b861a ... 33_015.jpg
Sebastian

Post autor: Sebastian »

TrainzN pisze:Cóż, na temat bardzo złej polityki rządzących w W-M napisano już wiele. Wystarczy tylko wspomnieć o wielu liniach leżących odłogiem - z zawieszonym ruchem pasażerskim: Działdowo - Brodnica (szlakowa: 80 km/h!!!); Elbląg - Braniewo, przez Bogaczewo (szlakowa 90 km/h!!! + rozplenione jak grzyby po deszczu busiarstwo!); nadzalewówka (teoretyczne 50 km/h); oraz sławne ostatnio Mrągowo - Ełk, czy wyczekiwane Pisz - Ełk. Nie wspominając już o Wielbarku, czy Bartoszycach. Prywatny przewoźnik to dziś w W-M marzenie
Czy marszałek województwa warmińsko - mazurskiego nie widzi komu płaci za prowadzenie regionalnego ruchu kolejowego? W warmińsko -mazurskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Olsztynie pracuje 766 osób. Nie rozumiem postawy dyrektora zakładu, który próbuje zatuszować problem i unika jak ognia zwolnień. Problemem jest przerost zatrudnienia w/w zakładzie. Przyznam, że większość zatrudnionych to typowe darmozjady podatne nawet na wielogodzinne wylegiwanie się w służbowych fotelach (sam widziałem). Po co nam taka kolej, skoro wszelkie uwagi pasażerów odnośnie rozkładu jazdy są ignorowane przez naczelnika Bukowskiego? Zero otwartości i nowych pomysłów. Ci ludzie stracili świeżość myślenia. To jest beton, którego nie da się zreformować. Urząd Marszałkowski jak dotąd przyklaskuje i przytupuje takiemu stanowi rzeczy. Wg mnie w ZPR Olsztyn jest miejsce tylko dla 100 pracowników. Reszta może zasilić szeregi Tesco, albo Biedronki. :grin:
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Post autor: w116 »

Sebastian pisze:
TrainzN pisze:To jest beton, którego nie da się zreformować. Urząd Marszałkowski jak dotąd przyklaskuje i przytupuje takiemu stanowi rzeczy. Wg mnie w ZPR Olsztyn jest miejsce tylko dla 100 pracowników. Reszta może zasilić szeregi Tesco, albo Biedronki. :grin:
Przyznaję Sebastianowi rację. Przez ostatnie 20 lat doszło do sytuacji, w której kolej regionalna bierze od województwa pieniądze za to, że nie wozi ludzi. Jest to sytuacja chora, którą należałoby załatwić jednym cięciem (tylko pod warunkiem, że ktoś byłby tym zainteresowany). Jak widać, żadnej ze stron nie interesuje rozwiązanie tej chorej sytuacji.
Co do przyszłości zatrudnienia nadmiarowej fotelowej kadry w Biedronce tudzież Tesco, to cienko to widzę, bo tam trzeba jednak coś robić, a ci się chyba nie bardzo do tego nadają.
Awatar użytkownika
Grzegorz Kowalczyk
Pospieszny
Posty: 192
Rejestracja: 11 lut 2007, 15:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Grzegorz Kowalczyk »

W dniu dzisiejszym szynobus "Olsztyn", zasila szeregi na linii Olsztyn-Elbląg...
pozdrowienia dla wszystkich miłośników kolei. :-)
Pozdrawiam Grzegorz Kowalczyk !:).
Sebastian

Post autor: Sebastian »

w116 pisze:Jak widać, żadnej ze stron nie interesuje rozwiązanie tej chorej sytuacji.
Nie jestem za tym, żeby zwalniać wykwalifikowanych pracowników tj. maszyniści, elektrycy czy konduktorzy. Ale stanowcze ruchy w sprawie zatrudnienia w ZPR Olsztyn powinny znaleźć odbicie ze strony Urzędu Marszałkowskiego. Dotyczy to wszechobecnej tam biurokracji. Odbyłoby się to z korzyścią dla pasażerów (więcej pociągów). Po co utrzymywać niepotrzebne komórki, które istnieją żeby tylko istnieć? Tylko wszystko opiera się na kolesiostwie i dbaniu o stołki kolegów. Widocznie dyrektor Szarmach nie chce się nikomu narażać. To wszystko jest jak dymna zasłona. Kuriozalna sytuacja wystąpiła podczas oddawania do użytku 3 nowych szynobusów SA133. Trzy razy pod rząd fetowano oddanie ich do użytku. Jakie to jest żałosne. Myślę, że jazda inauguracyjna pierwszego pojazdu, SA133-013 do Elbląga, zupełnie wystarczyła i dalsze fetowanie było bez sensu. Ale najlepiej jest się bawić za pieniądze podatników. Szkoda, że nie zaprosili Dody na jazdy promocyjne. Szczerze mówiąc kolej nigdy, z własnych środków nie zakupiłaby tych pojazdów. Prawdziwym "cudem natury" byłby zakup nowoczesnego szynobusu firmy Siemens, chociażby serii 642. Szynobusy Stadlera to też dobry pomysł. Świętowano, fetowano, pijar przerósł rzeczywistość. A niespełna po miesiącu, szynobus kursujący do Ełku uległ awarii i do Olsztyna przeciągała go lokomotywa spalinowa SU42. Czy tak ma wyglądać nowoczesna kolej, gdzie "cud natury XXI w" przeciąga, stara, 40- letnia lokomotywa? Czy nie warto zakupić droższych pojazdów, ale lepszych pod względem wykonania, zamiast inwestować w tani złom? Naprawdę warto odpowiedzieć sobie na to pytanie...
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Sebastian pisze:
w116 pisze: Prawdziwym "cudem natury" byłby zakup nowoczesnego szynobusu firmy Siemens, chociażby serii 642. Szynobusy Stadlera to też dobry pomysł. Świętowano, fetowano, pijar przerósł rzeczywistość. A niespełna po miesiącu, szynobus kursujący do Ełku uległ awarii i do Olsztyna przeciągała go lokomotywa spalinowa SU42. Czy tak ma wyglądać nowoczesna kolej, gdzie "cud natury XXI w" przeciąga, stara, 40- letnia lokomotywa? Czy nie warto zakupić droższych pojazdów, ale lepszych pod względem wykonania, zamiast inwestować w tani złom? Naprawdę warto odpowiedzieć sobie na to pytanie...
Sebastianie każdy pojazd ma prawo się zepsuć takie są realia.
Jeśli chodzi o zakup pojazdów to obowiązuje Ustawa Prawo Zamówień Publicznych i to w myśl nie robione są zakupy. Jeżeli pojazd ma spełniać określone parametry jak np. mały jednostkowy nacisk na oś (załóżmy poniżej 18 ton) to pojazd Stadlera nie spełnia tych wymagań ze względu na kontener napędowy ważący 40 ton co daje nacisk na jedną oś kontenera 20ton. Jeśli byłby zakupiony może jeździć ale opłaty za dostęp do infrastruktury będą dużo wyższe ze przekroczenie nacisków lub wcale nie zostanie dopuszczony do ruchu. Ale takie wymagania są uwarunkowane infrastrukturą jaką posiadamy na terenie naszego Województwa.
mgr inż. Sebastian Marszał
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Sebastian pisze:wszystko opiera się na kolesiostwie i dbaniu o stołki kolegów
to wszystko prawda, parszywa i obrzydliwa prawda. Tak Szanowni Forumowicze w socjalizmie, lub socjalnej demokracji (jak kto woli) marnuje się WASZE pod przymusem odebrane pieniądze!! To jest SKANDAL i za ten stan rzeczy ktoś powinien w najbliższym czasie ponieść daleko idące konsekwencje :!:
Wyobraźcie sobie np., że przychodzi osoba, która ma władzę zwolnić 600 zupełnie niepotrzebnych darmozjadów to zaraz odezwą się (tfu!) związki zawodowe - zwykli gospodarczy terroryści.
Życzę Wam i sobie, żeby kiedyś to wszystko szlag trafił i wyszła z tego ekonomiczna, przyjazna podróżnemu kolej.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Awatar użytkownika
smopi
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2005, 16:04
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: smopi »

2010-02-12

Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa ogłasza przetarg na dostawę w formie leasingu operacyjnego 3 szt. dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym. Przedmiotem zamówienia jest usługa leasingu operacyjnego 3 szt. nowych dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym. Konstrukcja pojazdów objętych leasingiem musi spełniać wymagania odpowiednich norm: PN, ISO, Karty UIC oraz posiadać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wymagany termin realizacji zamówienia 68 miesięcy od udzielenia zamówienia. Termin składania ofert 2010-03-25. Najkorzystniejsza oferta zostanie wyłoniona w 90% przez najniższą cenę w 10% przez termin dostawy.

Źródło: www.wrota.warmia.mazury.pl
Obrazek
Sebastian

Post autor: Sebastian »

smopi pisze:2010-02-12

Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa ogłasza przetarg na dostawę w formie leasingu operacyjnego 3 szt. dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym. Przedmiotem zamówienia jest usługa leasingu operacyjnego 3 szt. nowych dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym. Konstrukcja pojazdów objętych leasingiem musi spełniać wymagania odpowiednich norm: PN, ISO, Karty UIC oraz posiadać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wymagany termin realizacji zamówienia 68 miesięcy od udzielenia zamówienia. Termin składania ofert 2010-03-25. Najkorzystniejsza oferta zostanie wyłoniona w 90% przez najniższą cenę w 10% przez termin dostawy.

Źródło: www.wrota.warmia.mazury.pl
A wiadomo może jakie podmioty wystartują w przetargu?
winIO
DYŻURNY RUCHU
Posty: 20
Rejestracja: 12 sty 2009, 15:57

Post autor: winIO »

Wymagany termin realizacji zamówienia 68 miesięcy od udzielenia zamówienia.
Nie wkradła się tutaj jakaś pomyłka ? Niemal 6 lat na realizację zamówienia trzech SZT ?
ODPOWIEDZ