Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Odcinek Kwidzyn - Prabuty został otwarty 24.06.1909 roku. Od 1.02.2000, kiedy to zawieszono pociągi osobowe służy wyłącznie ruchowi towarowemu. Z linii 218 Myślice - Szlachta jest to obecnie jedyny czynny odcinek.

1.Długość 21 km (licząc od osi stacji):
- początek w km 31.170 (oś stacji Prabuty 32.015)
- koniec w km 53.774 (oś stacji Kwidzyn 52.989)
PLK do Prabuty-Kwidzyn zalicza też odcinek: 53.774 (Kwidzyn) - 61.678 (prawy brzeg Wisły).

2. Tor nr.1
Bezstykowy, podkłady strunobetonowe (tam gdzie V=40 przewaga NRDowskich podkładów BS65/66), wymiana nawierzchni w 1983/84 roku.
- km 31.170-34.300 V=40
- km 34.300-41.200 V=70
- km 41.200-51.200 V=40 (w terenie znak stoi w km 50.700)
- km 51.200-53.774 V=70 (głównie podkłady drewniane)
- km 53.774-61.678 V=0 (odc. Kwidzyn - prawy brzeg Wisły)

3. Tor nr.2
Odbudowany w 1983 roku z materiałów staroużytecznych, podkłady drewniane, bezstykowy (oprócz kilku odcinków), nieczynny od 1999 roku, prędkość w roku 1999 roku wynosiła chyba 50 km/h.
- km 31.170-52.620 V=0 (w km 45.1-45.3 toru brak)
- km 52.620-53.7 V=70

W 2009/2010 planowane jest wznowienie ruchu pociągów osobowych (Arriva PCC). Czy w związku z tym tor nr.2 będzie reaktywowany, czy ponownie zniknie z mapy PLK podczas modernizacji węzła Prabuty?

27.02.2009 r. - Poprawiono błąd pisarki w dacie otwarcia odc. Kwidzyn - Prabuty (z "2009" na "1909") - P.
Załączniki
Rakowiec km 45.3 (widok w kierunku Prabut) 23.03.2008.jpg
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 17:56 przez nowmir, łącznie zmieniany 2 razy.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Re: Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn

Post autor: Leszek Lewiński »

nowmir pisze:Czy w związku z tym tor nr.2 będzie reaktywowany...
Nie.
nowmir pisze:... czy ponownie zniknie z mapy PLK podczas modernizacji węzła Prabuty?
Tak.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 12:45 przez Leszek Lewiński, łącznie zmieniany 1 raz.
L.L.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Zdjęcie wykonane dzisiaj (22 lutego) na 50,8 kilometrze linii 218. Tor bezstykowy, duże mrozy i spore obciążenie toru swoje zrobiło:
Obrazek

Czy takie pęknięcie, a w sumie rozerwanie stanowi duże zagrożenie dla ruchu pociągów ? Na takiej lokalnej linii chyba rzadko prowadzona jest kontrola stanu toru, więc może należałoby to gdzieś zgłosić.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Zapewne jutro obchodowy znajdzie pęknięcie.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Już od rana są tam łubki + ściskacze.
L.L.
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Dzisiaj na stacji Kwidzyn pojawił się pociąg roboczy należący do PPMT Gdańsk. Prawdopodobnie będzie remontowany odcinek Prabuty - Kwidzyn. Stan toru między Liczem a Kwidzynem jest coraz gorszy (ograniczenie do 40 km/h, rozpadające się NRD-owskie podkłady). Między Prabutami a Liczem jest znacznie lepiej (70 km/h, łuk za Prabutami 40 km/h).
Dzisiaj ruch towarowy na Prabuty-Kwidzyn obsługiwały dwie lokomotywy ST43 (również w trakcji podwójnej).
Załączniki
ZTU-300-22, MD07-32 Nr1950 i wagony mieszkalne, Kwidzyn 13.03.2009.jpg
Tutaj podkłady były wymieniane. Niestety już się rozpadają, bo wstawiono takie same jak były wcześniej.
Tutaj podkłady były wymieniane. Niestety już się rozpadają, bo wstawiono takie same jak były wcześniej.
Prabuty-Kwidzyn około km 49,3  foto1.jpg
Cztery typy podkładów.
Cztery typy podkładów.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

nowmir pisze:...na stacji Kwidzyn pojawił się pociąg roboczy...
E...tam pociąg. Dwie maszyny: podbijarka z profilarką i wagony mieszkalne operatorów + magazyny z klamotami od maszyn.
nowmir pisze:Prawdopodobnie będzie remontowany odcinek Prabuty - Kwidzyn.
E...tam remontowany. Trochę podbicia odcinków, na których występują największe deformacje toru.

Takie tam ogacanie żeby dało się jeździć. Na naprawę (remont) tego odcinka - niestety - środków finansowych nie przyznano :(
A podkłady BS66 - zwane "zemstą Honeckera" - niestety rozpadają się dalej...
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

Panie Leszku to ta linia może być nawet zamknięta z powodu braku funduszy na naprawe tego odcinka ? Z drugiej strony to ona zarabia na siebie?
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:... to ta linia może być nawet zamknięta...
Nie, no bez przesady. Takiego tragicznego stanu tam nie ma. Ale jeśli ktoś chciałby wozic tam ludzi, to prędkości rzędu 80-100 km/h na tym odcinku bez prac remontowych nie da się uzyskac.
tomek kwn pisze:...to ona zarabia na siebie?
Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest łatwa. PKP PLK S.A. - jako zarządca majątku Skarbu Państwa - nie generują zysku. Ceny sprzedaży tras mają minimalizowac koszty utrzymania i eksploatacji. Z uwagi na to, że na koszty te składa się zarówno amortyzacja linii, jak i koszty bieżące oraz wszelkiego rodzaju nakłady inwestycyjne ponoszone na środki trwałe przypisane do danej linii, odpowiedziec tak wprost nie potrafię.
L.L.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Sądzę, że linia na pewno na siebie zarabia. W ciągu doby jeździ na niej średnio 5 par pociągów towarowych. Pełne do Kwidzyna i puste z. Korzystając z cennika PLK można obliczyć przychód 3500zł na dzień. Przez jeden miesiąc w roku na skutek przerwy technologicznej w IP Kwidzyn ruch maleje niemalże do zera. 3500zł x 330 dni = 1,1 mln zł. Ta kwota na pewno przewyższa koszty utrzymania. Na trasie nie ma żadnych posterunków ruchu, stacja w Prabutach to głównie linia D29-9, natomiast stacja w Kwidzynie w związku z kursującymi całą noc pociągami towarowymi jest otwarta całą dobę co niesie za sobą jakiś koszt, chociaż myślę, że sama stacja też niemało zarabia ze względu na rozrząd wagonów Cargo trwający cały czas.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

ArTuR napisał/a:
Ta kwota na pewno przewyższa koszty utrzymania
Jakie są w takim razie koszty utrzymania ? Proszę chociaż o przybliżoną kwotę popartą przykładowymi wyliczeniami.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Nie wiem, to zależy ile zarząd będzie chciał przeznaczyć na konserwacje torowiska. Można nic nie robić, jedynie wypisywać papiery związane z ruchem pociągów i płacić podatki od gruntu na którym leży linia.

Nie chce się kłócić w tym temacie czy ta linia jest dochodowa dla PLK czy nie, niewiele wiem, jak pisze kompletne głupoty to po prostu napisz i ten temat będzie zakończony z mojej strony.
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Leszek Lewiński pisze:Takiego tragicznego stanu tam nie ma. Ale jeśli ktoś chciałby wozic tam ludzi, to prędkości rzędu 80-100 km/h na tym odcinku bez prac remontowych nie da się uzyskac.
Ale 70 km/h na odcinku gdzie obecnie jest 40 km/h pewnie się da. Po tym "remoncie" dotychczasowa prędkość będzie utrzymana czy zwiększona?

Poniżej zdjęcia z dzisiejszych prac między Kwidzynem a Rakowcem.
Załączniki
MD07-32 Nr1950 i ZTU-300-22 Rakowiec-Kwidzyn km 50.2 16.03.2009.jpg
ZTU-300-22 Rakowiec-Kwidzyn km 50.3 16.03.2009 fot2.jpg
ZTU-300-22 Rakowiec-Kwidzyn km 50.3 16.03.2009 fot1.jpg
MD07-32 Nr1950 i ZTU-300-22 Rakowiec-Kwidzyn km 50.3 16.03.2009.jpg
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

ArTuR pisze:...jak pisze kompletne głupoty to prostu napisz...
Pisze: Są to kompletne głupoty. Ot, chocby takie, że linie kolejowe są zwolnione z podatku gruntowego. A tzw. koszty utrzymania to tylko wierzchołek góry lodowej. Owe 3,5 tys to koszt 10 szt. podkładów, a jest ich tam ... no, znacznie więcej.
nowmir pisze:Po tym "remoncie" dotychczasowa prędkość będzie utrzymana czy zwiększona?
Utrzymana, bo to "remont", a nie remont.
L.L.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Na podstawie mapy topograficznej i szczątkowych danych opracowałem profil wzniesień linii Kwidzyn-Prabuty. Wykres na pewno nie jest dokładny co do metra, ale pokazuje ogólne ukształtowanie.
Załączniki
Profil linii Kwidzyn-Prabuty.
Profil linii Kwidzyn-Prabuty.
ODPOWIEDZ