Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Piotrek
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom

Post autor: Piotrek »

Na stacji Gardeja stoją platformy ze staroużytecznymi podkładami betonowymi (INBK7?), pociąg roboczy z wagonami mieszkalnymi i sprzętem do napraw torowych. Remont jest przewidziany do granicy województwa Kuj-Pomorskiego.
pytanie
Jaki zakres remontu jest przewidziany?
Jaka przewidziana jest prędkość docelowa i czy będzie wprowadzona korekta szybkości do nowego rozkładu jazdy 2007/2008
Czy woj. Kuj-Pom przewiduje remont swojego odcinka?
Piotrek
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Piotrek pisze: Jaki zakres remontu jest przewidziany?
Ciągła wymiana 1500 szt. podkładów metodą - niestety - wojskową (ten kto płaci, ten stawia warunki).
Piotrek pisze: Jaka przewidziana jest prędkość docelowa...
100 km/h
Piotrek pisze:...czy będzie wprowadzona korekta szybkości do nowego rozkładu jazdy 2007/2008
Nie. Dopiero po "normalnej" NG, którą zgłosiłem do planu na 2008 r.
L.L.
manuel
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:08

Re: Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom

Post autor: manuel »

Piotrek pisze: Czy woj. Kuj-Pom przewiduje remont swojego odcinka?
Jakby na tej linii miało jeździć Pcc to pewnie marszałek by sypnął kasą na remont, lecz tu na szczęście zostają PKP PR.
I słyszałem że tylko ograniczenie 10 km/h ma być usunięte.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Dziś z Piotrkiem (autor tego tematu) wybraliśmy się do Gardei, aby sprawdzić jak mają się przygotowania do remontu nawierzchni.

Na stacji stał rząd wagonów ze staro-użytecznymi podkładami, z ostatniego zostały już one wyładowane.
Obrazek

Były również wagony dla pracowników, plasser, 2 koparki i drezyna.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wybraliśmy się także na szlak w kierunku Rogóźna, aby sprawdzić jakie prace zostały wykonane. Tutaj zdjęcie stacji od południa.
Obrazek

Podczas marszu badaliśmy stan aktualnej nawierzchni, który był fatalny. Spróchniałe podkłady, niedokręcone śruby, krzywe i popękane szyny. W końcu nie ma się czemu dziwić skoro większość podkładów pochodzi z 1968 roku, a szyny pamiętają czasy II wojny światowej.
Obrazek
Obrazek

Od granicy IZ Gdańsk w kierunku stacji Gardeja układane są wzdłuż tory betonowe podkłady po których już niedługo będą jeździły pociągi z większymi prędkościami niż 30km/h.
Obrazek
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Wykorzystane są podkłady staroużyteczne...czyli, zapewne z Wiedenki ?!
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

manuel pisze:...marszałek by sypnął kasą na remont...
Kompletny błąd w rozumowaniu. Linie o znaczeniu PAŃSTWOWYM finansuje PAŃSTWO, a nie Samorząd Wojewódzki.
L.L.
malgos
Osobowy
Posty: 66
Rejestracja: 20 lip 2005, 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: malgos »

Mam pytanie - co stanie się ze starymi podkładami po wymianie? Czy trafią gdzieś, czy będą już dla kolei bezużyteczne?
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

co stanie się ze starymi podkładami po wymianie?
Utylizacja. Ma to na głowie wykonawca.
L.L.
malgos
Osobowy
Posty: 66
Rejestracja: 20 lip 2005, 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: malgos »

Leszek Lewiński pisze:Utylizacja
Istnieje szansa na "odzyskanie" takich podkładów do celów prywatnych?
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Nie bardzo. Formalnie - jest to odpad szkodliwy, a osoba prywatna nie ma możliwości zakupu takiego odpadu.
L.L.
manuel
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:08

Post autor: manuel »

Leszek Lewiński pisze: Kompletny błąd w rozumowaniu. Linie o znaczeniu PAŃSTWOWYM finansuje PAŃSTWO, a nie Samorząd Wojewódzki.
To czemu szanowny panie Leszku państwo kasy nie da na odcinek w gorszym stanie???
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

manuel pisze:To czemu szanowny panie Leszku państwo kasy nie da na odcinek w gorszym stanie??
Proszę o to zapytać przedstawiciela państwa (ministra, premiera...).
Ja jestem inżynierem, a nie politykiem i nie znam mechanizmów rządzących rozdziałem środków budżetowych. Nie znam również szczegółów dotyczących polityki transportowej państwa. W mej pracy zawodowej staram się jak najmądrzej i jak najefektywniej wydawać środki, które mi przydzielą.
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

Witam. tu nasuwa sie pytanie czemu pan Leszek znalazl srodki na remonot lini 207 do granicy z kujawsko - pomorskim a jego kolega po fachu z kujawsko pomorskiego nie znalazl tych pieniedzy?? czyzby nie zauwazyl lini 207 i najgoszego odcinka grudziadz - gardeja :?:
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

czy ktos wie jak ida naprace remontowe ??
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Do niedzieli zostały wymienione podkłady na 100m od granicy, a na kolejnych 50 co drugi.
ODPOWIEDZ