Olsztyn-Elbląg

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Objazdy przez Ostródę, Iławę szykują się w czerwcu dla pociągów TLK na trasie Olsztyn - Warszawa, pewnie w Działdowie przebudowywany będzie wiadukt na wjeździe od strony Olsztynka, Nidzicy (wg rozkładu na stronie IC).
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Witam!

Maldyty sie modernizuja. Trwa przebudowa sygnalizacji ksztaltowej na swietlna. Stoja juz semafory swietlne. Jeszcze nieczynne. Podobno zlikwidowana zostanie jedna nastawnia, ta od strony Olsztyna. Przejazd kolejowy z niej obslugiwany bedzie teraz obslugiwany z drugiej nastawni. Stoja juz slupy pod kamery TV przy przejezdzie.
I tylko jedna sprawa mnie zastanawia. Nie znam sie na tym, wiec nie mam pojecia dlaczego przy torze Nr: 2 (wg schematu z tej storny: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png ) patrzac w kierunku wyjazdu na Olsztyn stoi semafor swietlny jednokomorowy, a w kierunku Elblaga "kilkukomorowy". Dlaczemu sie pytam? Czyzby mial to byc tor "jednokierunkowy", tylko z Olsztyna do Elblaga?
Moze jakis znawca mi wyjasni ta zagadke, z gory dziekuje.

MichalB
MB
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

To nie może być semafor. Na logikę - musi być minimum czerwone i zielone światło. Może to będzie wskaźnik W3?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2012, 17:21 przez Staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

MajkelB1 pisze:Witam!

Maldyty sie modernizuja. Trwa przebudowa sygnalizacji ksztaltowej na swietlna. Stoja juz semafory swietlne. Jeszcze nieczynne. Podobno zlikwidowana zostanie jedna nastawnia, ta od strony Olsztyna. Przejazd kolejowy z niej obslugiwany bedzie teraz obslugiwany z drugiej nastawni. Stoja juz slupy pod kamery TV przy przejezdzie.
I tylko jedna sprawa mnie zastanawia. Nie znam sie na tym, wiec nie mam pojecia dlaczego przy torze Nr: 2 (wg schematu z tej storny: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png ) patrzac w kierunku wyjazdu na Olsztyn stoi semafor swietlny jednokomorowy, a w kierunku Elblaga "kilkukomorowy". Dlaczemu sie pytam? Czyzby mial to byc tor "jednokierunkowy", tylko z Olsztyna do Elblaga?
Moze jakis znawca mi wyjasni ta zagadke, z gory dziekuje.

MichalB
Kolor słupa jaki jest ??
mgr inż. Sebastian Marszał
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Sebastian Marszał pisze:Kolor słupa jaki jest ??
Nasz Polski - bialo-czerwony. ;-)

Pozdr. M
MB
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Witam!

Bylem dzis na stacji w Maldytach i przyjrzalem sie dokladniej. Przy torze Nr: 2 Wg. tego schematu: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png) jest na wyjezdzie w kier Olsztyna semafor jednokomorowy, przy torze Nr: 1 - trojkomorowy, przy torze Nr: 3 - czterokomorowy, ktory dodatkowo stoi po "niewlasciwej" stronie toru i jest oznakowany tarcza (czarny trojkat skierowany w kier. semafora, na bialym tle).
Dodatkowo pomiedzy przejazdem kolejowym, a pierwszym rozjazdem od strony Olsztyna ustawiono tarcze manewrowa (tak przynajmniej sadze).
Narazie jeszcze wszystko wygaszone, nadal dzialaja semafory ksztaltowe.
Caly czas zastanawia mnie sytuacja przy torze Nr: 2 - czemu jednokomorowy???
Moze ktos madry i fachowy zlituje sie i wyjasni ta zagadke?
MB
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Po prostu dla tego toru, czyli numer 2 przewidziany jest jedynie ruch z Olsztyna na Elbląg, także ta jedna komora to pewnie tarcza zaporowa ze światłem czerwonym. Być może tak musi być, jeżeli ma być zlikwidowana nastawnia wykonawcza "Md1".
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Witam!

No i stalo sie!
Wczoraj jeszcze w Maldytach dzialaly semafory ksztaltowe, dzis juz swietlne.
Wszystko przemija... Troszke szkoda, bo ksztalty maja zdecydowanie wiecej uroku.

Pozdr. Michal
MB
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Czy profil linii 220 pozwala w przyszłości na podniesienie prędkości szlakowej z 80 km/h na powiedzmy 90-100 km/h?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Profil - pewnie tak.
Gorzej z planem... Krętość linii jest stosunkowo duża, a promienie łuków często niewielkie. Nowe Rozporządzenie przyjmie zasadniczo dopuszczalną wartość przyspieszenia niezrównoważonego na poziomie 0,8-0,85 m/s2, ale czy na tym odcinku "wytrzyma" parametr zmiany przyspieszenia (czyli psi) i prędkość podnoszenia się koła na rampach przechyłkowych - to już najlepiej powiedziałby bastard.
L.L.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Problem związany z podniesieniem prędkości do v=100 km/h na linii 220 był rozpatrywany już w 1987 r. tj. podczas modernizacji i elektryfikacji tej linii. W lipcu 1987 r. przez Zarząd Drogowy PDOKP w Gdańsku została sporządzona analiza szybkości na tej linii – wg geometrii toru. Wg. tej analizy prędkość v=100 km/h można było uzyskać na 8 odcinkach o łącznej długości ok. 50,5 km co stanowi ok. 59 % długości tej linii. Na pozostałych odcinkach o mniejszej prędkości decydowały głównie małe promienie łuków i krótkie krzywe przejściowe. Do tego doszły też przekroczone pochylenia podłużne. Przed modernizacją linia 220 była linią II-rzedną, po modernizacji (i elektryfikacji) przekwalifikowano tą linię i stała się linią I-rzedną, z tym że jeszcze przez jakiś czas pojawiał się dopisek, że jest to linia I-rzędna o parametrach linii II-rzędnej. I te wszystkie elementy złożyły się, że odstąpiono od wprowadzenia v=100 km/h jako prędkości rozkładowej. Za dużo byłoby stałych ograniczeń prędkości.
Prędkości v=100 km/h na pewno nie można uzyskać przy wjeździe do stacji Gutkowo, na odcinku między Wołownem a Żabim Rogiem, na wjeździe do stacj Morag, na stacji Małdyty, za Zielonką Pasłęcką oraz Pasłękiem, gdzie są łuki o małych promieniach. Oczywiście można przebudować łuki – jednak są to często bardzo duże koszty. Osobną sprawą mogą być też widoczności na przejazdach kat. D (dla części przejazdów trzeba byłoby zmienić kategorie) lub położenie urządzeń srk. I to też są niemałe koszty.
Przy zmianie parametrów dopuszczalnych – o których pisze Leszek Lewiński – długość odcinków z v=100km/h trochę się zwiększy, jednak nie będzie to duża zmiana.
Są prowadzone wstępne analizy na temat podwyższenia prędkości na części tej linii. Kiedy będzie więcej konkretów – na razie trudno powiedzieć.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Dzięki za obszerne wyjaśnienie :smile: Zaczynając ten wątek miałem świadomość istnienia łuków o małym promieniu, ale od czego są ograniczenia stałe :wink: Na kwestię podniesienia prędkości patrzę z punktu widzenia pasażera, czyli czy skrócił by się czas przejazdu? Oczywiście w przypadku podniesienia prędkości dla całej linii przy wprowadzeniu stałych ograniczeń prędkości.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
gregor
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 15 lis 2005, 23:22

Post autor: gregor »

08.08.2013 Naprawa sieci trakcyjnej na szlaku Gutkowo - Gamerki.
Załączniki
P8085056.JPG
ODPOWIEDZ