Strona 4 z 4

: 02 kwie 2014, 11:08
autor: MICHDRU85
Dzięki kolego za link - już kiedyś czytałem ten materiał i musze przyznać, że czyta się to z zapartym tchem w zasadzie na jednym wdechu ;)

Super opracowanie, ale mam pytanie - mapka przedstawia żurawie przy peronach, a ja znalazłem zdjęcie, które mówi o nieco innym ustawieniu żurawi... przynajmniej jednego ;)
Dlatego wolałem dopytać bo na mapce nie jest oznaczony żuraw przy nastawni.

PZDR

: 02 kwie 2014, 19:07
autor: krzysztoforek
Muszę ,przyznać jestem z Giżycka ,ale rozmieszczenia żurawi nie pamiętam.Zdjęcie ma jakiś opis ,bo wygląda na dość ciekawe,czyżby zdawka do Ełku?? :)

: 02 kwie 2014, 19:54
autor: MICHDRU85
Szczerze mowiac to nie wiem co to byl za pociag...zdjecie wygrzebalem gdzies na necie...wg opisu parowoz to Ty2-1279...oprocz tego zwracam Wasza uwage na rogatki otwierane/zamykane mechanicznie i latarnie przy przejezdzie...czy semafor nie powinien byc z dwoma otwartymi ramionami?

Szukam jeszcze zdjec z Wydmin- parowozy/dworzec/perony/ moze przejazdy kolejowe z rogatkami mechanicznymi...moze ktos takimi dysponuje?

: 04 kwie 2014, 17:11
autor: Sławomir Raflewski
Może warto skoczyć do Ogólnopolskiej Bazy Kolejowej ?.....http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dz ... no=galeria

: 04 kwie 2014, 19:36
autor: MICHDRU85
Widzialem juz te strone...Ale nie ma tam zdjec ktore by mnie interesowaly. Zaprzyjazniony pracownik nastawni mowil mi ze byla tam grupka MK ktorzy robili zdjecia pociagom z parowozami - prawdopodobnie z zagranicy...ale chyba ich nigdy nie udostepniali :/:/:/

: 05 kwie 2014, 09:12
autor: Sławomir Raflewski
Pewnie ten pracownik ma rację :) Czy takie zdjęcia potrzebne są do dalszej publikacji ?Czy do celów wyłącznie prywatnych ?

: 05 kwie 2014, 09:38
autor: MICHDRU85
Zastanawiam sie tylko bo skoro robiono fotki w Gizycku, Elku itd to moze ktos ma tez zdjecia z Wydmin :)
Zdjec publikowac nie zamierzam, bo bardziej chodzi mi o sentyment, wspomnienia jak to bylo kiedys.


I o to ze moge sobie w czasie przerwy w pracy otworzy folder w laptopie ,,kolej'' i powspominac.

: 23 kwie 2014, 22:16
autor: pom_maszynisty
...czy semafor nie powinien byc z dwoma otwartymi ramionami?

W Giżycku akurat po staremu semafory jednoramienne stały (lub nadal stoją - dawno tam nie byłem) na torze dodatkowym - i wszystko jest OK.

Bardzo stara Instrukcja o sygnalizacji E1 z 1954r mówiła o tym dokładnie:

,,Sygnał Sr2 ,,Wolna droga" stosuje się na semaforach wyjazdowych również przy wyprawianiu pociągów towarowych z torów głównych dodatkowych, jeżeli czoło wyprawianego pociągu znajduje się bezpośrednio przed semaforem wyjazdowym i nie zachodzi obawa przejazdu przez zwrotnice z szybkością większą od dozwolonej"

W Ie-1 już tego nie ma.

: 24 kwie 2014, 11:29
autor: MICHDRU85
No to teraz wszystko jest dla mnie jasne :-) Serdecznie dziekuje za te informacje bo przyznam szczerze ze strasznie ciekawila mnie ta sytuacja z semaforem

Dzieki i pozdrawiam.

: 24 kwie 2014, 11:31
autor: TrainzN
W odniesieniu do wypowiedzi pom_maszynisty, schemat stacji Giżycko: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... izycko.gif
Swoją drogą semaforów świetlnych wyjazdowych z toru dodatkowego 3-komorowych (zielone, czerwone, białe) widziałem sporo, ale taką sytuację z kształtem widzę pierwszy raz (przez Giżycko przejeżdżałem pociągiem wiele razy, schemat stacji też już wcześniej widziałem, ale dziwnym trafem nie zauważyłem tego, że semafory H i J mają jedno ramię).