Strona 1 z 1

Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny

: 31 gru 2016, 20:29
autor: kuba_mk
Myślę, że prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 216 można uznać za rozpoczęte. PKP PLK właśnie ogłosiły przetarg na na prace projektowe i budowlane.

Ogłoszenie i dokumentacja przetargowa znajduje się tutaj:
Ogłoszenie o przetargu

Kilka ciekawostek z SIWZu:
1. Podniesienie prędkości dla pociągów osobowych do 120 km/h, na odcinku Działdowo-Nidzica nawet do 140 km/h. Dla towarowych 80 km/h.
2. Powstanie nowego przystanku osobowego pod roboczą nazwą Olsztyn Dajtki.
3. Likwidacja przystanku osobowego w Krasnołące
4. Przesunięcie (zbliżenie) większości przystanków kolejowych do istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Właściwie na swoim miejscu zostaje chyba tylko Bartąg.
5. Przesunięcie przystanku Bujaki o około 1,3 km w kierunku Olsztyna.
6. Ostateczna likwidacja stacji w Komornikach (a właściwie dwóch rozjazdów, które po niej pozostały)
7. Podniesienie Waplewa do rangi mijanki (z jednym torem głównym dodatkowym). Sterowanie będzie odbywało się zdalnie z Olsztynka.
8. Powstanie nowego posterunku odgałęźnego Olsztyn Kortowo w miejscu rozejścia linii 216 i 353. Będzie on umożliwiał przejazd między tymi liniami i obsługiwał także tamtejszą bocznicę.
9. Wydłużenie stacji Nidzica do około km 27,200, czyli miejsca rozejścia się linii 216 i 225. W tym miejscu ma powstać półtrapez z rozjazdami umożliwiającymi przejazd do 100 km/h na bok. Wychodzi na to, że przy okazji będziemy mieli reaktywację linii 225 do Wielbarka wraz z elektryfikacją :)

Na koniec informacja prasowa z rynku kolejowego

Re: Modernizacja LK216 Działdowo-Olsztyn

: 19 lip 2020, 17:14
autor: Referee
Całość zdjęć z modernizacji LK216 na stronach PKP PLK: http://www.plk-polskawschodnia.pl/multi ... linia-216/

Re: Modernizacja LK216 Działdowo-Olsztyn

: 02 sie 2020, 14:14
autor: Adam Dąbrowski
kuba_mk pisze: 31 gru 2016, 20:299. Wydłużenie stacji Nidzica do około km 27,200, czyli miejsca rozejścia się linii 216 i 225. W tym miejscu ma powstać półtrapez z rozjazdami umożliwiającymi przejazd do 100 km/h na bok. Wychodzi na to, że przy okazji będziemy mieli reaktywację linii 225 do Wielbarka wraz z elektryfikacją :)
Warto dodać, że od tego rozwiązania ostatecznie odstąpiono. W zamian powstaje właśnie nieujęta w pierwotnych planach mijanka z przystankiem osobowym Kozłowo. Z ruchowego punktu widzenia wydaje się to znacznie korzystniejszą opcją.

Re: Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny

: 03 sie 2020, 10:54
autor: kuba_mk
Potwierdzam, powstaje...

Re: Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny

: 03 sie 2020, 10:59
autor: kuba_mk
Tak samo potwierdzam, że nie ma już możliwości wysiadania na przystanku o jakże wdzięcznej nazwie Krasnołąka...

Re: Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny

: 02 cze 2021, 21:45
autor: Adam Dąbrowski
Warto odnotować, że mijanka w Kozłowie już "świeci". :)


Pociąg Regio nr 90619 relacji Działdowo - Olsztyn Główny (EN57-1342) mija semafor wyjazdowy "D" mijanki Kozłowo wskazujący sygnał S2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością" (27.05.2021).
Pociąg Regio nr 90619 relacji Działdowo - Olsztyn Główny (EN57-1342) mija semafor wyjazdowy "D" mijanki Kozłowo wskazujący sygnał S2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością" (27.05.2021).

Pociąg Regio nr 90606 relacji Olsztyn Główny - Działdowo (EN57-1921) po krótkim postoju pod semaforem wjazdowym "F" mijanki Kozłowo otrzymuje sygnał S5 zezwalający na jazdę do semafora wyjazdowego (30.05.2021).
Pociąg Regio nr 90606 relacji Olsztyn Główny - Działdowo (EN57-1921) po krótkim postoju pod semaforem wjazdowym "F" mijanki Kozłowo otrzymuje sygnał S5 zezwalający na jazdę do semafora wyjazdowego (30.05.2021).

Re: Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny

: 16 gru 2022, 14:28
autor: Adam Dąbrowski
Rynek Kolejowy pisze:PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że po zakończeniu modernizacji linii kolejowej 216, pociągi ze stolicy dotrą do Olsztyna w 2 godziny i 14 minut. Nic takiego się nie stało. Mało tego. Przepustowość wyremontowanej linii już okazała się niewystarczająca.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/z- ... AYQ96_MiZ4

Nie można stwierdzić, że w ramach modernizacji linii kolejowej nr 216 nie podjęto działań zmierzających do poprawy jej zdolności przepustowej. Uruchomienie mijanek Waplewo i Kozłowo, jak również posterunku odgałęźnego Olsztyn Kortowo, poprawiło ten parametr w stosunku do sytuacji sprzed rozpoczęcia inwestycji. Trzeba natomiast pamiętać, że kolej ma sens wtedy, kiedy proponuje podróżnym dobrą ofertę. W perspektywie potrzeby dalszego zwiększania ruchu kolejowego istniejący układ posterunków ruchu pomiędzy Działdowem a Olsztynem będzie musiał być rozbudowany.