linia 230, czyli co zostało z Choczewki

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

linia 230, czyli co zostało z Choczewki

Post autor: Bernard »

W dniu wczorajszym dokonując rutynowego, corocznego objazdu linii 230, zgodnie z prawem budowlanym, pozwoliłem sobie zrobić kilka fotografii, które opisują stan obecny na linii:
Załączniki
km 10,407 przejazd który niedawno musiał zostać zaasfaltowany
km 10,407 przejazd który niedawno musiał zostać zaasfaltowany
kultowa niegdyś stacja Kostkowo
kultowa niegdyś stacja Kostkowo
Widok ogólny na to co zostało ze stacji
Widok ogólny na to co zostało ze stacji
Plac po dawnej Mleczarni w Kostkowie. Brak charakterystycznego budynku był dla mnie najbardziej szokujący na całej linii. Pani co mieszkała na dworcu, powiedziała, że uporali się z budynkiem dwa tygodnie temu. Na szczęście budynek został odtworzony w mode
Plac po dawnej Mleczarni w Kostkowie. Brak charakterystycznego budynku był dla mnie najbardziej szokujący na całej linii. Pani co mieszkała na dworcu, powiedziała, że uporali się z budynkiem dwa tygodnie temu. Na szczęście budynek został odtworzony w mode
Rybno. Przejazd kolejowy jeszcze istnieje. Do rybna najdłużej ostał się ruch towarowy. Do około 2001 roku.
Rybno. Przejazd kolejowy jeszcze istnieje. Do rybna najdłużej ostał się ruch towarowy. Do około 2001 roku.
Choczewo. Klimaty jak z Filmu Mad Max. Czerwononosi tubylcy, piętrzące się hałdy złomu na złomowisku, ślady kradzieży. Brud, śmieci. Obraz nędzy i rozpaczy. Żuraw typu Bawarskiego zniknął.
Choczewo. Klimaty jak z Filmu Mad Max. Czerwononosi tubylcy, piętrzące się hałdy złomu na złomowisku, ślady kradzieży. Brud, śmieci. Obraz nędzy i rozpaczy. Żuraw typu Bawarskiego zniknął.
słupek hektometrowy na stacji Choczewo.
słupek hektometrowy na stacji Choczewo.
Osieki Lęborskie. Rozjazdy leżą. wg ewidencji droga powinna być gruntowa, a jest asfaltowa ;-)
Osieki Lęborskie. Rozjazdy leżą. wg ewidencji droga powinna być gruntowa, a jest asfaltowa ;-)
skrzyżowanie z drogą wojewódzką, km 40,305
skrzyżowanie z drogą wojewódzką, km 40,305
poniemiecki słupek hektometrowy, który robił za ogrodzeni wzdłuż drogi do przejazdu.
poniemiecki słupek hektometrowy, który robił za ogrodzeni wzdłuż drogi do przejazdu.
spotkanie z "anglikami" w Zwartowie ;-)
spotkanie z "anglikami" w Zwartowie ;-)
poniemiecki hektometr, km46,475
poniemiecki hektometr, km46,475
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Bardzo ciekawa relacja. Patrząc na takie fotki zawsze zastanawiam się na ile takie widoki są wynikiem "postępu" w transporcie (czyt. kawaleryjskiej miłości typowego polaka do używanego auta sprowadzonego z Niemiec) a na ile położeniem lachy na kolej przez każde rządy następujące po roku 1989.
pozdrawiam,
Przemek Trzaskowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Niestety nie posiadam zdjęć własnego autorstwa z czasów eksploatacji linii. Jedynie z czasu jej dozorowania do ok 2001 roku.
Załączniki
Zdjęcia pochodzą z września 2000 roku. Tutaj droga na Górę Pomorską, przejazd w Bolszewie
Zdjęcia pochodzą z września 2000 roku. Tutaj droga na Górę Pomorską, przejazd w Bolszewie
Most graniczny w miejscowości Zamostne.
Most graniczny w miejscowości Zamostne.
stacja Kostkowo
stacja Kostkowo
Gniewino
Gniewino
Lublewo
Lublewo
Lublewo
Lublewo
Osieki Lęborskie. ujęcie podobne co w poprzedniej sesji. Proszę zwrócić uwagę, jak przez te 15 lat wybiła roślinność.
Osieki Lęborskie. ujęcie podobne co w poprzedniej sesji. Proszę zwrócić uwagę, jak przez te 15 lat wybiła roślinność.
P_447.jpg
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Na podstawie tych fotografii widać jak przez 15lat posunęła się dewastacja linii. Szkoda, ale cóż zrobić. Tak swoją drogą to żałuję że nie uczestniczyłem w tym przejeździe, ale też w 2001 chyba jeszcze nie byłem w PTMKŻ.
pozdrawiam,
Przemek Trzaskowski
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Ciekawe relacje z linii. Żałuję, że znam tylko jej "ogryzki".
ruszyła maszyna po szynach ospale
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

http://www.wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?p=42693

Na innym forum nieco informacji historycznych o tej linii oraz zdjęcie (budka Oi2-28), które jak opisał forumowicz z tamtego linku, pochodzą od pani co mieszkała w budynku dla pracowników kolejowych na terenie stacji. Ponadto Oki1 o nieznanym numerze w Garczegorzu.
Załączniki
Oki1-garczegorze.JPG
Oi2.choczewo.JPG
oi2_28_1_138.jpg
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

wg internetu ten OKi1 ze zdjęcia ma nr 49.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ