Strona 4 z 9

: 17 lis 2013, 15:46
autor: GENERAŁ
BINGO! Oczywiscie to Pt47-171

: 18 lis 2013, 20:30
autor: pom_maszynisty
Miała budkę koloru zielonego ?

: 18 lis 2013, 22:16
autor: M.Jarząbek
Jak pamiętam to była cała czarna - zazieleniła się dopiero /ze złości/jak z niej setkę uczyniono.

: 19 lis 2013, 22:35
autor: GENERAŁ
Obaj koledzy macie rację . W 1985 roku miała budkę i wiatrownice zielone .

: 19 lis 2013, 22:37
autor: GENERAŁ
A w 1986 roku była cała czarna !!!

: 20 lis 2013, 22:00
autor: pom_maszynisty
GENERAŁ pisze:A w 1986 roku była cała czarna !!!
a jak się lepiej przyjrzeć zdjęciu - to jednak (ciemno) zielona budka.

: 24 lis 2013, 17:57
autor: GENERAŁ
W 1985 roku po raz pierwszy spotkałem Pt47-171 w Ełku. Jak zwykle przyprowadziła pociąg z Olsztyna i po obrządzeniu i wypucowaniu przez mechaników stała przez kilka godzin , aby po południu wrócić do Olsztyna. Maszyna miała na wiatrownicach charakterystyczne strzałki i osłony reflektorów przełożone z elektrowozów. Pt47-171 posiadała stałą obsadę więc mechanik Ryszard A. i pomocnik Heniek dbali o nią jak mogli.Na zdjęciu w drzwiach parowozu stoi mechanik Ryszard który nie był najwyższego wzrostu. Nazywano go mały człowiek od wielkich parowozów. W oknie pomocnik Heniek.

: 24 lis 2013, 18:02
autor: GENERAŁ
Pt47-171 przed wyjazdem do Olsztyna stoi na kanale oczystkowym w Ełku.

: 24 lis 2013, 18:11
autor: GENERAŁ
Do czasu odjazdu oczekiwała w miejscu wyburzonego fragmentu parowozowni w Ełku.

: 24 lis 2013, 18:14
autor: GENERAŁ
Pt47-171 przy peronie Ełckiego dworca w lipcu 1985 roku.

: 24 lis 2013, 22:18
autor: GENERAŁ
W roku nastepnym Pt47-171 trochę zmieniła wygląd. Miałem możliwość zrobienia jej sesji fotograficznej na obrotnicy w Olsztynie. Kręciła się w lipcowym słońcu na obrotnicy, a w tle wystawały z szopy inne parowozy.

: 24 lis 2013, 22:43
autor: GENERAŁ
Niestety nie mam jej zdjęć na trasie z Olsztyna do Ełku , z prostej przyczyny. Albo prowadzi się parowóz , albo robi się zdjęcia. Rozkładowe czasy jazdy były na tyle napięte w ,że nie było jak wysiąść z parowozu na stacjach pośrednich i zrobić zdjęcia. W budce trzeba było dyskretnie przebywać , nie zwracając uwagi sokistów i milicjantów ,aby potem rozkoszować się jazdą , a czasami prowadzeniem petuchy. Pt47-171 miała ważny kocioł do 28.09. 1986 roku i została potem odstawiona do Kortowa wraz z innymi olsztyńskimi parowozami Pt47 .

: 24 lis 2013, 22:57
autor: GENERAŁ
Kompletne dane parowozu to:
Pt47-171 wyprodukowana Chrzanów 2111/1950. Kocioł HCP 3194/1949.
oddana do służby 17.05.50 Katowice,
04.53 Warszawa Odolany,
31.08.62 Wrocław Gł.
09.10.70 Kłodzko,
20.10.72 Czestochowa
10.75 Racibórz
01.78 Rozwadów
24.10.81 Olsztyn
Skasowana 24.08.1988 i odstawiona do Malborka. Z tamtąd trafiła do Kościerzyny pod fałszywym numerem 100.Zdjęcie
http://tomi.holdys.pl/parowozy/pt47-171-01.jpg

: 01 gru 2013, 21:23
autor: GENERAŁ
Następną olsztyńską petuchą była Pt47-83, która od 1983 roku stacjonowała w Olsztynie.
Sfotografowałem ją EŁku przy parowozowni. Miała charakterystyczny 3 reflektor i kabel zasilajacy go na drzwiach dymnicy.

: 01 gru 2013, 21:26
autor: GENERAŁ
W Ełku na stacji w 1985 roku