Wspomnienie Donnerbuchsenów i boczniaków
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
Witam, wiem że to nie boczniaki ale np w Ocyplu stoją inne ciekawostki np. stoją tam takie wagony jak na tym zdjęciu http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8749.htm A najlepszym obiektem na tej stacji był skład EZT EW92 który w długi weekend został przeciągnięty do Skórcza a potem do Starogardu Gdańskiego. Został przetransportowany z Ocypla do Gdańska na jakiś przystanek gdzie zostanie poddany renowacji i będzie się w nim mieścić biuro SKM. Jeśli ktoś chce to mogę wziąść fotki na Majowe spotkanie PTMKŻ gdy jeszce stał spokojnie w Ocyplu.
Pozdrawiam Mateusz.
Pozdrawiam Mateusz.
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Razem z kolegą spróbowałem rozszyfrować skład turystyczny "Retro" z Karsznic. Oto wyniki pracy:
Karsznice
skład pociągu turystycznego, wykorzystywanego między innymi na "Dni Reymonta".
- Cid27 z przedziałem bagażowym ( lub coś w ten deseń )
- Bi29
- Wagon dawnej kolei lokalnej, bliżej niezydentyfikowany.
- Di 4kl, Pruski z 1894, albo wagon kolei lokalnej. Tu juz trzeba dobrego fachowca wagonowego.
Zdziwiłem się, że ten skład jeździł niedawno z Pm36-2. Myślałem, że od dawna nie ma rewizji.
Teraz przespacerujmy sie po Helu:
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8837.htm
C3itr Pr07a 3klasy, z 1907 roku.
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8831.htm
Nie widze wagonu od drugiego pomostu, ale to też chyba C3itr Pr07a z 1907
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8837.htm
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8836.htm
To znowu jest C3itr Pr07a 3klasy, z 1907 roku.
Tutaj model Fleischmanna dla porównania
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8748.htm
Dalekobieżny wagon budowy włoskiej (chyba)
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8749.htm
Sypialny WLBhxz, typ 14A, 2 klasy. Pafawag Wrocław 1956. A na pierwszym planie wagon Pocztowy! Proszę o zdjecia!
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8843.htm
Poprosze o wiecej zdjęc celem identyfikacji
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8832.htm
Ryflaki, ale jakie dokładnie, to nie wiem, za mało szczegółów widać
PS. Trochę się bałaganu zrobiło z Jaworzyną i Wrocławiem:
Jaworzyna Śl.
- 2x Bi29, jeden z nich przebudowany
- Ci28
- Di21 (Cid21)
- bagażowy z kolejki lokalnej.
- bagażowy 2-osiowy Pwi DRG.
- osobowy 3kl, z kolejki lokalnej
- pocztowy, dwuosiowy (wygladający jak boczniak, bez środkowej osi).
- włoski 4-osiowy
- boczniak pruski 4-osiowy
Wrocław
-Ci28
-Cid27 z przedziałem bagażowym (schowany w wagonowni i używany jako magazynek)
-Jakiś pruski dziwoląg
Jeżeli coś pomieszałem, to prosze mnie poprawić.
Karsznice
skład pociągu turystycznego, wykorzystywanego między innymi na "Dni Reymonta".
- Cid27 z przedziałem bagażowym ( lub coś w ten deseń )
- Bi29
- Wagon dawnej kolei lokalnej, bliżej niezydentyfikowany.
- Di 4kl, Pruski z 1894, albo wagon kolei lokalnej. Tu juz trzeba dobrego fachowca wagonowego.
Zdziwiłem się, że ten skład jeździł niedawno z Pm36-2. Myślałem, że od dawna nie ma rewizji.
Teraz przespacerujmy sie po Helu:
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8837.htm
C3itr Pr07a 3klasy, z 1907 roku.
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8831.htm
Nie widze wagonu od drugiego pomostu, ale to też chyba C3itr Pr07a z 1907
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8837.htm
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8836.htm
To znowu jest C3itr Pr07a 3klasy, z 1907 roku.
Tutaj model Fleischmanna dla porównania
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8748.htm
Dalekobieżny wagon budowy włoskiej (chyba)
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8749.htm
Sypialny WLBhxz, typ 14A, 2 klasy. Pafawag Wrocław 1956. A na pierwszym planie wagon Pocztowy! Proszę o zdjecia!
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8843.htm
Poprosze o wiecej zdjęc celem identyfikacji
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8832.htm
Ryflaki, ale jakie dokładnie, to nie wiem, za mało szczegółów widać
PS. Trochę się bałaganu zrobiło z Jaworzyną i Wrocławiem:
Jaworzyna Śl.
- 2x Bi29, jeden z nich przebudowany
- Ci28
- Di21 (Cid21)
- bagażowy z kolejki lokalnej.
- bagażowy 2-osiowy Pwi DRG.
- osobowy 3kl, z kolejki lokalnej
- pocztowy, dwuosiowy (wygladający jak boczniak, bez środkowej osi).
- włoski 4-osiowy
- boczniak pruski 4-osiowy
Wrocław
-Ci28
-Cid27 z przedziałem bagażowym (schowany w wagonowni i używany jako magazynek)
-Jakiś pruski dziwoląg
Jeżeli coś pomieszałem, to prosze mnie poprawić.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2006, 17:10 przez Bernard, łącznie zmieniany 2 razy.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
To może być wloch, choć nie kojarzę tamtejszego wagonu z 3 okienkami obok siebie. I pewne widoczne detali mi nie do końca pasują,Bernard pisze:
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8748.htm
Dalekobieżny wagon budowy włoskiej (chyba)
Poprosze o wiecej zdjęć tego wagonu, zwłaszcza wózków, sciany czołowej i dachu - na tej podstawie łatwiej poznać pochodzenie.
Jak się okazuje 14A są dośc częste w OWW - na Helu są co najmniej ze 2 sztuki, co najmnije po jednej jest w Pucku i Kołobrzegu. Do tego dochodzi jeden w SPR Stragard.Bernard pisze:
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8749.htm
Sypialny WLBhxz, typ 14A, 2 klasy. Pafawag Wrocław 1956. A na pierwszym planie wagon Pocztowy! Proszę o zdjecia!
Przyłaczam się do prośby o wiecej zdjęć.
A na pierwszym planie Reko - 4AM:Bernard pisze:
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8832.htm
Ryflaki, ale jakie dokładnie, to nie wiem, za mało szczegółów widać
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8827.htm
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8828.htm
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8832.htm
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8851.htm
Tzw "zwężaka", wyglada na 2 klasę ( 2A? 8A? )
Prośba do miklosza - jeśli masz te zdjęcia w wiekszej rozdzielczosci mógłbyś mi wysłać je na maila?
pozdr
Marek
Wloski 2 osiowy - taki http://www.photorail.com/oldies/WHardme ... 65.043.jpg choć w dużo gorszym stanie.Bernard pisze: - włoski 4-osiowy
Do tego prawdopodbnie pruski Oberlicht, ale to jeszcze trzeba zweryfikować.
Ci28 + jakiś dziwoląg jako warsztat oraz cid27 jako magazynek na szopie.Bernard pisze: Wrocław
-Ci28
-BCi28
-Cid27 z przedziałem bagażowym (schowany w wagonowni i używany jako magazynek)
-Jakiś pruski dziwoląg
Jeżeli coś pomieszałem, to prosze mnie poprawić.
pozdr
Marek
I mamy kolejny wagonik do spisu
http://kolej.lodz.pl/show.php?id=627&dz ... st=0&il=10
I opis autorstwa K. Koja z forum Martela
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=5223
"Tak. Dzisiaj, to jest bez wątpienia unikat, a kiedyś był to najzwyklejszy wagon pasażerski pruskiej budowy (Blatt Ic3), pierwotnie klasy 2/3, jakich było na PKP bardzo wiele.
Wagon stoi sobie w Łukowie od bardzo wielu lat i aż trudno uwierzyć, ze nie został jeszcze zlikwidowany ! A przecież jest już bardzo stary (99 lat!), do niczego się nie nadaje, no i ... oczywiście szpeci otoczenie Doprawdy nie rozumiem, dlaczego on wciąż tam stoi
A teraz poważnie:
- zbudowany w zakładach J. Gossens, w Aachen, w roku 1906, nr fabr. 18450,
dla K.P.E.V.
- po roku 1945 oznaczony na PKP numerem 014 256 i serią BCiy (DOKPKatowice);
- w roku 1956 przecechowany na wagon klasy 1/2, otrzymał serię ABiy, numer bez zmian (DOKP Łódź);
- od roku 1958/9 otrzymał nowe oznaczenia, numer 14 256, seria ABiy (DOKP Warszawa);
- od roku 1968/9 otrzymał nowy numer (UIC): 50 51 33-20 204-2, seria bez zmian (DOKP Warszawa, Stacja Siedlce);
- skreślony z inwentarza w kwietniu 1971 roku, z przeznaczeniem na pomieszczenie, (usunięta trzecia oś !).
Sami oceńcie, czy to jest rarytas, czy też nie "
http://kolej.lodz.pl/show.php?id=627&dz ... st=0&il=10
I opis autorstwa K. Koja z forum Martela
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=5223
"Tak. Dzisiaj, to jest bez wątpienia unikat, a kiedyś był to najzwyklejszy wagon pasażerski pruskiej budowy (Blatt Ic3), pierwotnie klasy 2/3, jakich było na PKP bardzo wiele.
Wagon stoi sobie w Łukowie od bardzo wielu lat i aż trudno uwierzyć, ze nie został jeszcze zlikwidowany ! A przecież jest już bardzo stary (99 lat!), do niczego się nie nadaje, no i ... oczywiście szpeci otoczenie Doprawdy nie rozumiem, dlaczego on wciąż tam stoi
A teraz poważnie:
- zbudowany w zakładach J. Gossens, w Aachen, w roku 1906, nr fabr. 18450,
dla K.P.E.V.
- po roku 1945 oznaczony na PKP numerem 014 256 i serią BCiy (DOKPKatowice);
- w roku 1956 przecechowany na wagon klasy 1/2, otrzymał serię ABiy, numer bez zmian (DOKP Łódź);
- od roku 1958/9 otrzymał nowe oznaczenia, numer 14 256, seria ABiy (DOKP Warszawa);
- od roku 1968/9 otrzymał nowy numer (UIC): 50 51 33-20 204-2, seria bez zmian (DOKP Warszawa, Stacja Siedlce);
- skreślony z inwentarza w kwietniu 1971 roku, z przeznaczeniem na pomieszczenie, (usunięta trzecia oś !).
Sami oceńcie, czy to jest rarytas, czy też nie "
To chyba ten:Marek Sz pisze:"Tak. Dzisiaj, to jest bez wątpienia unikat, a kiedyś był to najzwyklejszy wagon pasażerski pruskiej budowy (Blatt Ic3), pierwotnie klasy 2/3, jakich było na PKP bardzo wiele.
Wagon stoi sobie w Łukowie od bardzo wielu lat i aż trudno uwierzyć, ze nie został jeszcze zlikwidowany !
model z katalogu Fleischmanna
BC3iPr05, 2/3kl. Chyba dane sie zgadzają.
PS. Byłem dziś na Helu. Z daleka widziałem ten Di21 (Cid12) Mikosza. Nawet nieźle się prezentuje. Ogólnie jednak ten ośrodek wygląda smutno, w szczególnosci te zdewastowane wagony w głębi, zanurzone częciowo w piasku.
Polecam za to koniecznie wizytę w Helskiej bateri nadbrzeznej 406mm, jako pozostałość niemieckich fortyfikacji z czasu wojny. Można zwiedzić schron bojowy działa 406mm i wierzę dalmierza. W bunkrze lerzą części od rozbitego w 1945 roku samolotu A20 Boston.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Hej Benek, to z pewnością nie jest wagon konstrukcji włoskiej, lecz pruskiej.Bernard pisze:http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8748.htm
Dalekobieżny wagon budowy włoskiej (chyba)
Wagon restauracyjny o bardzo zbliżonym do niego wyglądzie można znaleść w katalogu Fleischmanna lub Liliputa (nie pamiętam).
Parę lat temu obfotografowałem większość "helskich" wagonów z myślą o reportażu dla ŚK, ale jakoś nic nie napisałem
Wagon 4 osiowy włoskiej budowy stoi bliżej stacji pasażerskiej, obok pudeł EW90, czy 92. Jest on bardzo charakterystyczny - ma dużo wąskich okien.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
No to teraz mamy juz pewność.Bodek pisze:
Hej Benek, to z pewnością nie jest wagon konstrukcji włoskiej, lecz pruskiej.
Wagon restauracyjny o bardzo zbliżonym do niego wyglądzie można znaleść w katalogu Fleischmanna lub Liliputa (nie pamiętam).
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Czyli słusznie coś mi nie pasowałoBodek pisze: Hej Benek, to z pewnością nie jest wagon konstrukcji włoskiej, lecz pruskiej.
Wagon restauracyjny o bardzo zbliżonym do niego wyglądzie można znaleść w katalogu Fleischmanna lub Liliputa (nie pamiętam).
To napisz cos wiecej co tam stoi Jak dla mnie to są to naprawdę spore ciekawostki, a na Hel kawalek.Bodek pisze:Parę lat temu obfotografowałem większość "helskich" wagonów z myślą o reportażu dla ŚK, ale jakoś nic nie napisałem
No to mamy kolejny zachowany osobowy wagon włoski w Polsce.Bodek pisze: Wagon 4 osiowy włoskiej budowy stoi bliżej stacji pasażerskiej, obok pudeł EW90, czy 92. Jest on bardzo charakterystyczny - ma dużo wąskich okien.
Parę fot "włochów" jest tu
http://www.photorail.com/phr1-leFS/le__carrozze.htm
http://www.railonweb.com/pages/carrozze.html
I na koniec trochę rysunków http://www.rotaie.it/New%20Pages/Carroz ... 74-80.html
pozdr
Marek
Ostrów: Cid21
Szczecin: Cid21
Karsznice: Cid27 z przedziałem bagażowym
Karsznice: Wagon kolejki lokalnej
Wrocław: Dziwoląg
Wrocław: Ci28
Wrocław: Dziwoląg
Wrocław: Cid27 z przedziałem bagażowym
Zdjecia publikowane są za zgodą Marka Sz.
żródło: Internet
Szczecin: Cid21
Karsznice: Cid27 z przedziałem bagażowym
Karsznice: Wagon kolejki lokalnej
Wrocław: Dziwoląg
Wrocław: Ci28
Wrocław: Dziwoląg
Wrocław: Cid27 z przedziałem bagażowym
Zdjecia publikowane są za zgodą Marka Sz.
żródło: Internet
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
http://homepages.fh-giessen.de/~hg14078/index2.htm polecam tą stronkę - jest sporo informacji, rysunków i zdjęć.
pozdr
Marek
pozdr
Marek
-
- Towarowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 paź 2004, 15:36
- Lokalizacja: Skierniewice
http://wakacjenahelu.prv.pl/galerie/wag ... G_8748.htm jest chyba takim samym wagonem jak ta Mitropa:Bodek pisze: Hej Benek, to z pewnością nie jest wagon konstrukcji włoskiej, lecz pruskiej.
Wagon restauracyjny o bardzo zbliżonym do niego wyglądzie można znaleść w katalogu Fleischmanna lub Liliputa (nie pamiętam).
Fotki z http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... G/pix.html
pozdr
Marek
Podczas parowozjady pomyszkowałem trochę pomiędzy wagonami "retro". Na terenie hali lokomotywowni stoi sobie 3-osiowy boczniak BCy. Widać jest od dawna bez rewizji, choć wygląda, że jest w niełżym stanie. Do tego Zupełnie wypatroszony BCi28, z wielkim napisem farbą "KASACJA".
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"