Nie znam niemieckiego
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Nie znam niemieckiego
Cześć!
Nie ma się czym chwalić, zwłaszcza w Dobie Akcesji... Skoro jednak Panowie dobrali sie Słodkiej Ornetce do d..., muszę fakt analfabetyzmu wyjawić publicznie i zapytać, czy to zestawienie http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau ... tz_khd.htm sugeruje, że w 1934 w Ornecie przydatna była lokomotywa na tor 600mm i to DRG a nie np. fabryce śrubek? Chodzi o lok (loczek) nr fabr.12550.
Nie ma się czym chwalić, zwłaszcza w Dobie Akcesji... Skoro jednak Panowie dobrali sie Słodkiej Ornetce do d..., muszę fakt analfabetyzmu wyjawić publicznie i zapytać, czy to zestawienie http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau ... tz_khd.htm sugeruje, że w 1934 w Ornecie przydatna była lokomotywa na tor 600mm i to DRG a nie np. fabryce śrubek? Chodzi o lok (loczek) nr fabr.12550.
"Feldbahn-lokomotywka" typu OME117 F była produkowana ponoć dla hut i zakładów metalugicznych!!? Silnik diesla z 1 cylindrem! ciężar loka 2,8 tony. Straszne maleństwo look fotka (jedyna jaką udało się znaleźć):
Po wojnie pracowała w zakładach/kopalni krzemionki Brandis w NRD (pod Lipskiem). Zachowała się do dziś (!) w muzeum kolei kopalnianych w Solms (Zagłębie Ruhry). Jak ktoś tam przypadkiem będzie, to niech pozdrowi tę pamiątkę z Warmii
Gorzej z jej wykorzystaniem... jak słusznie zauważył Piotr - miała być używana przez DRG... być może więc zakłady metalowe, po wojnie fabryka śrub, część WFMS! Widocznie należały do kolei!
Gdzież jest więc ornecka sieć wąskotorowa po której miałaby jeździć?
Na M-Blatt widać chyba nawet krótki odcinek w płd-zach części stacji - być może to wąskotorówka - biegnie do fabryki - choć podejrzanie splata się z układem normalnotorowym na płd kręgu zwrotnicowym.
Cezar
PS. Sorki że sprułem Ci POP-a
Po wojnie pracowała w zakładach/kopalni krzemionki Brandis w NRD (pod Lipskiem). Zachowała się do dziś (!) w muzeum kolei kopalnianych w Solms (Zagłębie Ruhry). Jak ktoś tam przypadkiem będzie, to niech pozdrowi tę pamiątkę z Warmii
Gorzej z jej wykorzystaniem... jak słusznie zauważył Piotr - miała być używana przez DRG... być może więc zakłady metalowe, po wojnie fabryka śrub, część WFMS! Widocznie należały do kolei!
Gdzież jest więc ornecka sieć wąskotorowa po której miałaby jeździć?
Na M-Blatt widać chyba nawet krótki odcinek w płd-zach części stacji - być może to wąskotorówka - biegnie do fabryki - choć podejrzanie splata się z układem normalnotorowym na płd kręgu zwrotnicowym.
Cezar
PS. Sorki że sprułem Ci POP-a
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Darku z Ornety! Czy mógłbyś jakoś to skomentować: Trochę tego co szukasz znajdziesz w Ornecie a w szczególności jez. Mieczowe w centrum miasta. To nie jest normalne jezioro tylko stara żwirownia lub glinianka. Znajomy policjant powiedział ze na dnie jest trochę wagoników i tory.
Uwadze ogółu polecam fakt, że autor wątku, amator starej nawierzchni, powołuje się na SHK... Czy to oznacza, że powstanie wkrótce węgorzewska wąskotorówka A może tajemnicze Stowarzyszenie ma jakieś inne, tajemnicze plany...? Czy KMK nie powinien już zacząć znosić pod WTI staroużyteczny materiał torowy, zanim SHK zainteresuje się cięższymi typami
Uwadze ogółu polecam fakt, że autor wątku, amator starej nawierzchni, powołuje się na SHK... Czy to oznacza, że powstanie wkrótce węgorzewska wąskotorówka A może tajemnicze Stowarzyszenie ma jakieś inne, tajemnicze plany...? Czy KMK nie powinien już zacząć znosić pod WTI staroużyteczny materiał torowy, zanim SHK zainteresuje się cięższymi typami
Freien Strecken für freien Menschen!
Witam,
u mnie z niemieckim tez nie jest najlepiej:-( a wkolo wiekszosc zrodel tylko w tym jezyku. Coz, trzeba sie wziac, zaczynajac moze od dzialki kolejowej - wszak rozklad jazdy potrafi całkiem dobrze zastapić rozmowki;-)
Ale skoro juz jestesmy w Ornecie, to chcialbym zauwazyc, ze czasem uda sie znalezc materialy archiwalne i po polsku. Chocby i cytowana nizej notatke, czesciowo wyjasniajaca, czemu cala linia Gutkowo - Orneta - Pieniężno - Braniewo nie zostala otwarta w jednym terminie, tj. 1.11.1884.
Brunsberga, 3 sierpnia. Deputacya tutejszej Izby handlowej udała się w tych dniach do Bydgoszczy, aby się postarać u król. dyrekcyi kolei żelaznej, iżby kolej z Ornety do Melzaku otwartą została już w dniu 1 listopada. Deputacya wszakże odprawioną została z niczem. Kolej nie może być jeszcze otwartą do 1 listopada, gdyż Orneta nie dała dotąd ani gruntu dla stacyi wody, ani dla zajazdu do dworca.
Źródło: Gazeta Toruńska nr 180, 6 sierpnia 1884 r.
Pozdrawiam
Filip
u mnie z niemieckim tez nie jest najlepiej:-( a wkolo wiekszosc zrodel tylko w tym jezyku. Coz, trzeba sie wziac, zaczynajac moze od dzialki kolejowej - wszak rozklad jazdy potrafi całkiem dobrze zastapić rozmowki;-)
Ale skoro juz jestesmy w Ornecie, to chcialbym zauwazyc, ze czasem uda sie znalezc materialy archiwalne i po polsku. Chocby i cytowana nizej notatke, czesciowo wyjasniajaca, czemu cala linia Gutkowo - Orneta - Pieniężno - Braniewo nie zostala otwarta w jednym terminie, tj. 1.11.1884.
Brunsberga, 3 sierpnia. Deputacya tutejszej Izby handlowej udała się w tych dniach do Bydgoszczy, aby się postarać u król. dyrekcyi kolei żelaznej, iżby kolej z Ornety do Melzaku otwartą została już w dniu 1 listopada. Deputacya wszakże odprawioną została z niczem. Kolej nie może być jeszcze otwartą do 1 listopada, gdyż Orneta nie dała dotąd ani gruntu dla stacyi wody, ani dla zajazdu do dworca.
Źródło: Gazeta Toruńska nr 180, 6 sierpnia 1884 r.
Pozdrawiam
Filip
[...] W Berlinie istnieje Towarzystwo mające na celu odzwyczajenie ludzi od trzymania rąk w kieszeniach. [...] Nazywa się bardzo skromnie "Antihändeindentaschenhalterverein"
Gazeta Toruńska nr 227, 2 października 1894 r.
Gazeta Toruńska nr 227, 2 października 1894 r.
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
W takim razie: nieważne, że przynależność do kręgu mało chwalebna, ważne, że w dobrym towarzystwie .u mnie z niemieckim tez nie jest najlepiej:-(
W Ornecie jesteśmy przez cały czas - tak jak Orneta zawsze jest w nas...Ale skoro juz jestesmy w Ornecie(...)
Gazeta Toruńska rules! - dzięki za udokumentowaną informację, prosimy o więcej.
A czy Ty jeszcze jesteś w Ornecie, Darku z Ornety?
Freien Strecken für freien Menschen!
Alez prosze bardzo [choc juz nie z Ornety, zeby nie byc monotematycznym]:Gazeta Toruńska rules! - dzięki za udokumentowaną informację, prosimy o więcej.
Miasto Olsztyn. [...] Dworzec kolei żelaznej, gdzie się kilka linij krzyżuje, jest na przeszło 2 kilometry za miastem. Drogę ku niemu urozmaicają nowe budowy, które od tej strony się coraz gęściej sadowią. Zabudowania dworca okazały się już za małe dla zwiększającego ruchu i teraz właśnie dokończają przybudowanego skrzydła. [...].
Źródło: Gazeta Toruńska nr 190, 21 sierpnia 1885 r.
F.
Węgorzewska wąskotorówka? raczej nie,Piotr Janik pisze: Uwadze ogółu polecam fakt, że autor wątku, amator starej nawierzchni, powołuje się na SHK... Czy to oznacza, że powstanie wkrótce węgorzewska wąskotorówka A może tajemnicze Stowarzyszenie ma jakieś inne, tajemnicze plany...? Czy KMK nie powinien już zacząć znosić pod WTI staroużyteczny materiał torowy, zanim SHK zainteresuje się cięższymi typami
a czy tajemnicze Stowarzyszenie ma jakieś inne tajemnicze plany...?
Ano ma - kolejkę parkową