Fotografie taboru z Olsztyna

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Fotografie taboru z Olsztyna

Post autor: vagerryds »

Poszukuję zdjęć (plik w formacie jpg) wielu pojazdów, jakie widziałem na Warmii. Np. szukam wiele SN61, głównie tych z numerami powyżej 500, jakie jeździły w Olsztynie. Osobiście to najbardziej utkwiły mi w pamięci 544, 541, 537, 538. Poszukuję też zdjęć np. SN52, zapamiętanej SM41-98, SP42-125, SP45-081 jaka kiedyś była w Olsztynie, SP42-020, SP42-112, SP45-031 (przyjeżdżal do Olsztyna z Ostrołęki), SU46-028, SM42-1125 (ale jeszcze w zielonych barwach), wiele parowozów (np. Ol49-39,5, Pt (np. Pt47-83, 133), Ty....), ST44 (np. 411, 398, 976..) i w ogóle: wcześniej skasowanego taboru w Olsztynie (i nie tylko, choć tu zwracając się mam na myśli tabor z Olsztyna i sąsiedni) wszystkich trakcji i serii.
Istnieje możliwość wymiany zdjęć.
Pozdrawiam. "vagerryds"
vagerryds
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

A czy patrzyłeś na www.sentymentalny.com?
W dziale "Linie kolejowe" znajdź "Ełk-Korsze-Olsztyn", a stamtąd wejdź na "galerię stacji i lokomotywowni Olsztyn".
vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds »

Dzięki Rainy31!
Fotki naprawdę cenne i profesjonalnie wykonane, ale już je znam. Należy zwrócić uwagę na dobre, przemyślane kadrowanie motywu.
Gdyby jeszcze ktoś coś znalazł czy posiadał i chciałby się podzielić to bardzo proszę!
vagerryds
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Steam in Poland volume 2

Post autor: Rainy31 »

Na stronie
http://tomi.holdys.pl/index2.php
natrafiłem na informację, że na płycie DVD ukazał się film "Steam in Poland volume 2". Są na nim pokazane lokomotywy z różnych miejsc, ale też parowozy Pm2, Ty2, Ty246, Ol49, Pt31 i Pt31-64 w parowozowni i na stacji w Olsztynie, prawdopodobnie w roku 1970.

Tak przy okazji: mnie osobiście mniej interesuje tabor, a bardziej stacja Jeśli mam wydać około 100 zł na zakup, chcę wiedzieć, co tam dokładnie jest. A mianowicie czy są widoczne słupy wiat z rurami odprowadzającymi wodę, kran na drugim peronie, lampy podwieszone pod wiatami, różne budki na peronach, rura z parą biegnąca po płotku między torami. Czy ktoś widział ten film i może mi o tym powiedzieć?
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Ty42

Post autor: Rainy31 »

W poniedziałek 22 10 2012 obejrzałem wystawę lokomotyw w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Ku mej radości stoi tam Ty42 z parowozowni w Olsztynie. Jako zupełny laik ciekaw jestem co oznacza liczba 120 na kabinie maszynisty.
Załączniki
Ty42 Muz Kol W-wa.JPG
(34,12 KiB) Pobrany 8085 razy
Awatar użytkownika
Romo
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:01
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Ty42

Post autor: Romo »

Rainy31 pisze:...... ciekaw jestem co oznacza liczba 120 na kabinie maszynisty.
Może numer inwentarzowy, czyli 120 lokomotywa z tej serii :???:
Roman Boczkowski
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Zwykle się używa nazwy numer seryjny albo fabryczny.
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

OK, Panowie. Dzięki.
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

Romo nie może tylko na pewno jest to numer inwentarzowy przedsiębiorstwa PKP czyli sto dwudziesta taka lokomotywa będąca na stanie PKP lub inaczej się to nazywa - jest to numer kolejowy tego parowozu należącego do PKP,- natomiast Stellwerk pisze o czymś innym numeracja seryjna to właśnie Ty42 czyli "T" -parowóz towarowy, "y" układ osi 1-5-0 będący polską kontynuacją produkcyjną powojenną prawie w niczym nie różniących się niemieckich parowozów ( niemieckie oznaczenie serii BR52 -niemiecki parowóz wojenny oznaczony po wojnie na PKP jako Ty2 ,-oznaczenie niemieckich konstrukcji na PKP jest w przedziale od 1-7)-ale ten dokładnie egzemplarz wykonany już po wojnie w HCP lub Fabloku ( z pozostawionych przez okupanta planów i części )ma w numerze serii czterdzieści dwa ponieważ należy do systemu dwucyfrowego a takim oznaczało się polskie konstrukcje
numer fabryczny to zupełnie inna historia mianowicie taki numer fabryczny jest albo na tabliczce firmowej eksponowanej na lokomotywie zazwyczaj było to gdzieś na zewnętrznej jakiejś części lokomotywy ale jest przede wszystkim w rejestrze taboru przedsiębiorstwa eksploatującego,- taki rejestr to "akt zakwalifikowania do służby na kolejach parowozu" dokument z wszystkimi danymi jak nazwa wytwórcy ,numer (właśnie fabryczny)data numer kolejowy , numer serii i wiele innych danych -i jest dokumentem wewnętrznym przedsiębiorstwa
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

To bardzo ciekawe. Gdzie mogę znaleźć więcej na temat znakowania polskich lokomotyw?
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

Rainy31 pisze:To bardzo ciekawe. Gdzie mogę znaleźć więcej na temat znakowania polskich lokomotyw?
- znależć można w literaturze i w internecie ,ale ,żeby nie robić zamieszania , najpierw napisz jaką literaturą dysponujesz , jaką znasz -podaj tytuły i autorów i napisz jakie strony znasz z internetu - gdzie jest mowa o tym o co pytasz
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

Literatury nie mam, ale skoro mówisz, że to jest w Internecie, to się rozejrzę. Zainteresowałem się, bo na filmie "Steam i Poland" cz.2 który zakupiłem właśnie za 115 zł (w tym zawarta przesyłka), jest sporo parowozów przy olsztyńskiej lokomotywowni głównej uwiecznionych na kliszy w dniach 11-12 września 1970 r. Kilka maszyn wjeżdża i zjeżdża z obrotnicy. Niestety rozdzielczość jest słaba, wręcz paskudna, i nie potrafię odczytać napisów na części lokomotyw. Dźwięk za to stereo. W oparciu o komentarz i widok udało się ustalić, że są tam:
Pm2-21, Pm2-1,
Pt31-38, Pt31-64,
Ty2-1163, Ty2-719, Ty2-1299
Ty246-70,
Ol49-80, Ol49-87(a może 82).
Zdjęcie na okładce płyty pokazuje dwie lokomotywy w porządnej rozdzielczości. Wynika stąd, że były też robione zdjęcia. Niestety producent zastrzega, że żadne "stills", czyli zdjęcia, nie są dostępne.
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

- jeżeli z literaturą u Ciebie zero to na początek książka obowiązkowa pt."ENCYKLOPEDIA KOLEJNICTWA" Bohdana Cywińskiego Wyd.Kom i Łącz. 1964- dostępna na giełdach internetowych - cena do udżwignięcia 20 złotych
- w internecie wpisz na przykład Twoje sformułowanie " ...znakowania polskich lokomotyw?"
- i bądż dzielny - nie narzekaj ten film Tona Pruissena to rarytas zwłaszcza ten odcinek
Awatar użytkownika
Tomekad1984
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2012, 08:57
Lokalizacja: Iława

Post autor: Tomekad1984 »

Posiadam zeskanowane fotografie parowozów z Olsztyna z książki Ostatnie Polskie Parowozownie lecz niestety nie mogę dodać tu na stronie z powodu praw autorskich.Zainteresowane osoby pisać na maila tomekad1984@gmail.pl
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

A ja szukam zdjęć taboru takich, na którym jest choć fragment dworca z czasów pary. Wiem że zdjęć samego budynku dworca i peronów praktycznie nie ma. Ale mogą te obiekty występować w tle. Nieraz mały fragment pozwala rozwiązać zagadkę.
Dowiedziałem się, że zdjęcia tego typu, właśnie z Olsztyna, może mieć pan Tomasz Roszak. Oczywiście swoje cenne zbiory udostępnia w wydawanych książkach i artykułach. Dlatego nie łatwo coś uzyskać w inny sposób, ale kto wie? Wszystko można dogadać. Problem w tym, że ostatni raz na forum był rok temu, a adres mailowy jest nieaktualny.
ODPOWIEDZ