Dyskusje o Regulaminie Forum Dyskusyjnego WMTMK Olsztyn

Uwagi dotyczące Forum dyskusyjnego WMTMK Olsztyn;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Przepraszam Szanownego Admina , Państwo Moderatorów itp.

Mam następujące postulaty-

Po pierwsze utworzyć tu dla PP. Profesjonalistów - Pracowników PKP PLK , stosownych ZPR- ów , PCC Arriva , PKP Inter City , nawet Kolei Mazowieckich - jeśli tu tacy są - subforum , na którym będzie prowadzona dyskusja wyłącznie o realnych problemach kolei , widzianych oczami pracowników , a nie pasażerów i niedzielnych MiKoli [ takich , jak ja ] . A ci poniżsi powinni mieć też swoje subforum .

Po drugie- wprowadzić rejonizację i przyjmować do grona Forumowiczów tylko osoby z województw pasa północnego , od województwa zachodniopomorskiego , do warmińsko- mazurskiego . Osoby z Warszawy , czy Łodzi przekierowywać automatycznie na fora lokalne - np. mnie na http://www.lkmk.pl , warszawian na Nieformalne Forum Kolei Mazowieckich itp. - od razu .

Po trzecie- jak jest u Was z możliwością zmiany kompromitującego/niepoważnego nicku ?? .

Z poważaniem .

PS. Zaznaczam , że nie jestem trollem .
Awatar użytkownika
Romo
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:01
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: Romo »

"....Po drugie- wprowadzić rejonizację i przyjmować do grona Forumowiczów tylko osoby z województw pasa północnego , od województwa zachodniopomorskiego , do warmińsko- mazurskiego . Osoby z Warszawy , czy Łodzi przekierowywać automatycznie na fora lokalne - np. mnie na http://www.lkmk.pl , warszawian na Nieformalne Forum Kolei Mazowieckich itp. - od razu ......
......
Z poważaniem .

PS. Zaznaczam , że nie jestem trollem ."


ad1
Po to są wszelkiej maści profesjonaliści, półprofesjonaliści i amatorzy, którzy mają wiedzę na jakiś temat i chętnie coś wyłuszczą tutaj na forum. Bardzo miło jest poczytać co tam Lyck zapodał, jak sarkastycznie i ze swadą napisał P. Janik. Co mądrego i kogo pouczył S. Marszał. To wszystko razem składa się na to forum i ja bym chciał to czytać, niekoniecznie może wszystko ale jednak.....

ad2
Mieszkam teraz w rejonach nie objętych "zasięgiem" tego forum (Pyrlandia) i od razu poczułem się jak obywatel drugiej kategorii. Lata młodości spędziłem tutaj i najbardziej właśnie tamtą, wspaniałą kolej pamiętam. Co to ma do rzeczy skoro i tak rozpisujemy się na tematy związane z WiM. Przecież nie poruszam tematów związanych z moimi obecnymi rejonami. Zresztą jak chcesz się sam ukarać wypisaniem z tego forum, to trudno się mówi.


PS
To, że nie jesteś trollem, znaczy się tłumaczysz z tego, a może to jakiś manifest jest? Ja na przykład nie jestem blondynem :wink:
I lubię piwo :mrgreen:
Roman Boczkowski
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

flugzeug30 pisze: Po pierwsze utworzyć tu dla PP. Profesjonalistów - Pracowników PKP PLK , stosownych ZPR- ów , PCC Arriva , PKP Inter City , nawet Kolei Mazowieckich - jeśli tu tacy są - subforum , na którym będzie prowadzona dyskusja wyłącznie o realnych problemach kolei , widzianych oczami pracowników , a nie pasażerów i niedzielnych MiKoli [ takich , jak ja ] . A ci poniżsi powinni mieć też swoje subforum .
To przeczy zasadom działania forum - powinno ono być właśnie miejscem, w którym zwykły MK może dowiedzieć się czegoś od fachowca, pracownika...
flugzeug30 pisze:Po drugie- wprowadzić rejonizację i przyjmować do grona Forumowiczów tylko osoby z województw pasa północnego , od województwa zachodniopomorskiego , do warmińsko- mazurskiego . Osoby z Warszawy , czy Łodzi przekierowywać automatycznie na fora lokalne - np. mnie na http://www.lkmk.pl , warszawian na Nieformalne Forum Kolei Mazowieckich itp. - od razu .
Po preczytaniu takich głupot, proszę Ciebie, abyś tu nie wchodził, jako że nie jesteś z rejonu... Nie jesteś trollem? To zobacz co wypisujesz...
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Opinie dotyczące Regulaminu można wyrażać do 15 września. Wtedy wątek zostanie zamknięty.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Leśny Dziadek
Towarowy
Posty: 15
Rejestracja: 14 gru 2007, 17:59

Post autor: Leśny Dziadek »

flugzeug30 pisze:Po drugie- wprowadzić rejonizację
Łomatko-bosko.... Admin 750mm.pl nie był tak cierpliwy jak tutejsi, i samolot30 wyleciał z forum za podobne brednie po bodaj kilku tygodniach. Jak i z kilku innych forów (forumów?) o podobnym profilu. Choć przecież "nie jest trollem".

(A teraz zerknijcie na mapkę - z którego lasu pochodzę i od razu widać, skąd u mnie takie oburzenie święte :twisted: )
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Adam Dąbrowski pisze:Opinie dotyczące Regulaminu można wyrażać do 15 września. Wtedy wątek zostanie zamknięty.
Żeby nie przegapić - wnoszę jeszcze raz o transparentność działań moderatorów. Starszym użytkownikom objaśnię na wszelki wypadek, że transparentność oznacza mniej więcej to samo, co glasnost' :mrgreen: .

Onegdaj poskarżyłem się, że mój post "został zniknięty" bez ostrzeżenia i uzasadnienia, ostatnio podobny przypadek spotkał nowo zarejestrowanego użytkownika - lub użytkowniczkę - o żeńskoosobowym nicku. Nie ma tu znaczenia, że ten pierwszy post mógł być odebrany personalnie jako obraźliwy, podczas, gdy ten drugi obrażał jedynie ortografię i gramatykę (ale za to z jaką brawurą... kto nie widział, niech żałuje... to była ma-sa-kra, teksańska masakra capslockiem...) Oczywiście nie ma też znaczenia, jakiej płci jest użytkownik, bo jeśli równie biegle posługuje się językiem, jak językiem polskim, to ewentualny gest kurtuazji, wg seksistowskich tradycji należny kobiecie, nie powinien być uwzględniany w studium wykonalności, bo po co? Nie ma też znaczenia, czy post kasuje się, okazując miłosierdzie autorowi czy raczej litując nad czytającymi. Nie ma nawet znaczenia, że autor otrzymał – czego jestem pewien – bardzo mądrą i rzeczową PW w sprawie. Ma natomiast znaczenie, że zamiecenie bez (publicznego) słowa pod dywan zaprzepaszcza jakikolwiek efekt dydaktyczny, jest też trochę nieeleganckie i nieuczciwe. Lepiej opatrzyć dziurę po poście moderatorskim komentarzem albo wraz z nim pozostawić ku przestrodze. Komentarz taki może być jednocześnie formą ostrzeżenia.

Naturalnie, że w tamtych, mimochodem czynionych rozważaniach, znaczenie ma również wiek partnerki, panie komisarzu. Kto mówił, że nie ma?
Leśny Dziadek pisze: Admin 750mm.pl nie był tak cierpliwy jak tutejsi,
Ten dobry przykład "konstruktywnego zamordyzmu" wskazywałem naszemu ADminowi w ostatnią sobotę pod WTI (Wieża Typu Intze) w Olsztynie.
Leśny Dziadek pisze: forów (forumów?)
Forów, Dziadku Marcinie, jak muzeów i akwariów.
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Transparentność nierzadko wymaga czasu. Ciekaw jestem, ile czasu zajęło napisanie i wysłanie drugiego z omawianych przez Ciebie postów... być może mniej niż 10 sekund. W ogóle dopiero teraz dowiaduję się, że był jeszcze jakiś pierwszy post... o nim nie wiedziałem, ale wynika z tego, że grono moderatorów, działając zupełnie niezależnie, podjęło ten sam typ działań. Ciekawe, dlaczego...

Piotrek, z początku chciałem zrobić dokładnie tak jak piszesz, czyli poczynić adnotację na czerwono. Pojawił się tylko jeden problem: zwyczajnie zabrakło mi słów. Całe szczęście nowy regulamin tuż tuż... zawsze to jakaś lamp... to znaczy światełko w tunelu.

Z małymi wyjątkami staram się być transparentny. Zgadzam się też z twierdzeniem, że brak transparentności bywa nieelegancki, ale wysyłanie postów, jak ten o którym piszemy - chyba też. Płeć użytkownika nie ma tu znaczenia. Podobno kobiety są nawet bardziej skrupulatne... staranniej piszą, mają dopieszczone zeszyty, lepiej nadają się do prac biurowych (zasłyszane). Bycie świnią, syfiarzem i leniem to domena faceta... :lol: No dobra, tak tylko żartuję... :)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
malgos
Osobowy
Posty: 66
Rejestracja: 20 lip 2005, 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: malgos »

Coś mnie ominęło ? Nawet nie kojarzę o jaki post chodzi :shock: Do momentu wprowadzenia regulaminu nie kasuję niczego a ograniczam się jedynie do niewielkich poprawek rażących błędów ortograficznych (każdemu może się coś "omsknąć" :wink: ).
Póki co, nie wchodzę do lasu z siekierą :???:
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Oto zaktualizowana wersja zarysu Regulaminu Forum. Na uwagi i propozycje czekamy do końca tygodnia. Konsultacje nad kształtem regulaminu zamykamy w niedzielę, 19.10.2008 r., o godz. 24:00.


Idea

Naszym, jako Administratorów i Moderatorów, życzeniem jest, aby:

…na Forum panowała jak największa swoboda pisania,
…nasz pozamerytoryczny udział w dyskusji był jak najmniejszy,
…nasze Forum wyróżniało się w Internecie profesjonalizmem i brakiem awanturnictwa;

Niniejszy Regulamin ma być czynnikiem, który ułatwi realizację powyższych założeń.


§1
Zasady naczelne


1. Zabrania się propagowania na Forum treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe
i naruszających zasady Netykiety.
2. Zabrania się publikowania na Forum treści o charakterze reklamowym z wyjątkiem działów specjalnie do tego przeznaczonych, o ile takie powstaną. Odstępstwo od tej reguły może nastąpić po uprzednim wyrażeniu zgody przez Administrację Forum.
3. Osoby zamieszczające na Forum treści, o których mowa powyżej, mogą ponieść
z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

§2
Twój profil


1. Pamiętaj, że Twój internetowy profil to Twoja wizytówka.
2. Gorąco zachęcamy do rezygnacji z anonimowego nicku na rzecz własnego imienia i nazwiska. Jednocześnie podkreślamy, że nie jest to wymóg, a jedynie sugestia.
3. Zastanów się dobrze przy wyborze nicku, ponieważ jego samodzielna zmiana nie jest już później możliwa. Administracja Forum nie wyrazi zgody na zmianę nicku z wyjątkiem sytuacji, w której łamie on zasady zawarte w §1 lub zawiera ewidentny i niezamierzony błąd. Ponadto Administracja Forum będzie wspierać zamianę nicku na imię i nazwisko.
4. Prosimy o jak najpełniejsze wypełnienie danych w swoim profilu (miejsce zamieszkania, zawód, zainteresowania, data urodzenia). Pozwoli to innym Użytkownikom dowiedzieć się o Tobie trochę więcej.
5. Dobierając awatar (obrazek) pamiętaj o tym, że niektóre tego typu obiekty mogą być objęte prawami autorskimi. Nie wybieraj obrazków o zbyt dużych rozmiarach albo zbyt mocno rzucających się w oczy (jaskrawych, gwałtownie pulsujących itp.). Mile widziane są awatary związane z tematyką Forum.

§3
Wzajemny szacunek


1. Traktuj innych Użytkowników Forum w taki sposób, w jaki chciałbyś, aby traktowano Ciebie.
2. Dyskutuj przede wszystkim merytorycznie, a wszelkie sprawy osobiste załatwiaj w korespondencji prywatnej (PW, e-mail). Pozamerytoryczne publiczne ataki osobiste świadczą jedynie o tym, że brak Ci wiedzy, by dyskutować na odpowiednim poziomie.
3. Używaj kulturalnego języka, nie wywyższaj się oraz nie naśmiewaj z czyichś błędów. Jeżeli zaś Tobie zostanie zwrócona słuszna uwaga, przyjmij ją z honorem i najlepiej podziękuj osobie, która skorygowała popełniony przez Ciebie błąd. Uczymy się wszyscy każdego dnia.

§4
Porządek tematyczny na Forum


1. Forum wyposażone jest w pomocną funkcję wyszukiwarki. Skorzystaj z niej, aby sprawdzić, czy temat, który chcesz założyć, nie został już poruszony wcześniej, a jeśli tak, to zamiast zakładać nowy wątek, dołącz się do istniejącego.
2. Zakładane tematy umieszczaj w odpowiednich działach.
3. Czuj się odpowiedzialny za założony przez siebie wątek – masz prawo oczekiwać od innych Użytkowników tego, że nie będą uciekali od tematu. Masz nawet prawo wyegzekwować to od nich, prosząc o pomoc Administrację.

§5
Merytoryczna jakość tekstu


1. Nie wysyłaj masowo krótkich i niewiele wnoszących do dyskusji wiadomości (tak zwany flooding; patrz: między innymi punkty 2 i 3). Zaburza to porządek na Forum.
2. Odpowiedzi na elementarne pytania szukaj w Internecie, chociażby przy pomocy wyszukiwarki www.google.pl, która z pewnością skieruje Cię do wielu interesujących stron na temat kolejnictwa. Dopiero, gdy w ten sposób nie odnajdziesz pożądanych informacji, decyduj się na zadanie pytania na Forum.
3. Zastanów się, czy wiadomość, którą chcesz podzielić się z czytelnikami Forum, faktycznie ich zainteresuje. Nie przytaczaj informacji, które nie są dla nikogo żadnym zaskoczeniem. Niewiele osób zainteresuje się faktem, że „w piątek 13 grudnia przez Susz przejechała lokomotywa EU07-214”, ponieważ tego typu pojazdy pojawiają się tam każdego dnia. Pomyśl, zanim napiszesz.
4. W celu umieszczania na Forum kompletnych tekstów prasowych oraz innych materiałów medialnych otwiera się specjalny wątek lub dział (w zależności od decyzji Administratorów). Przytaczając tekst prasowy lub inny materiał medialny koniecznie podaj źródło jego pochodzenia oraz odpowiedni link. Zachęcamy do komentowania przytoczonych artykułów – może się to przyczynić do rozpoczęcia ciekawej dyskusji.
5. Pamiętaj, że pisząc na Forum sam tworzysz. W związku z tym nigdy nie zapomnij o podaniu źródeł – zatajając je lub nieodpowiednio eksponując popełniasz plagiat.

§6
Językowa jakość tekstu


1. Najpierw przemyśl, co chcesz napisać, a dopiero potem pisz. Przeczytaj wiadomość dwa razy przed jej ostatecznym wysłaniem, usuwając zauważone błędy.
2. Korzystaj z narzędzi sprawdzających poprawność ortograficzną wpisanego tekstu (przeglądarka internetowa Firefox, edytory tekstowe). Administratorzy i Moderatorzy nie są terapeutami i w związku z tym nie będzie do nich trafiał argument dysortografii, samo zaś pisanie wiadomości to nie dyktando – wszystko można legalnie skorygować.
3. Posty zawierające dużą ilość rażących błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych będą usuwane.

§7
Estetyczna jakość postów


1. Staranna i wyważona forma graficzna postów ułatwia przyswojenie treści. Dziel dłuższe wiadomości na akapity oraz stosuj kursywę lub pogrubienie dla ważniejszych informacji.
2. Nie używaj w jednej wiadomości zbyt dużej ilości różnych stylów.
3. Używaj lecz nie nadużywaj emotikon. Stosowane poprawnie dodają wypowiedzi walorów emocjonalnych, nadużywane – jedynie rozpraszają czytającego i świadczą o niedojrzałości piszącego.

§8
Fotografie


1. Fotografie nie są traktowane podrzędnie i podobnie jak tekst podlegają moderacji.
2. Staraj się, by prezentowane przez Ciebie na Forum zdjęcia były dobrze wykadrowane i czytelne. Unikaj wstawiania zdjęć z telefonów komórkowych, zwłaszcza, jeśli ich jakość jest niewystarczająca. Pamiętaj, że jedno dobrze przemyślane zdjęcie potrafi zastąpić kilka kiepskich.
3. Za ocenę jakościową zdjęć odpowiadają Administratorzy i Moderatorzy Forum.
4. Zdjęcia uznane za słabe będą usuwane, a w przypadku nagminnego publikowania zdjęć o niewystarczającej jakości artystycznej, graficznej czy merytorycznej ich autor otrzyma ostrzeżenie.

§9
Konsekwencje łamania Regulaminu


1. W przypadku łamania zapisów zawartych w Regulaminie Administracja Forum zastrzega sobie prawo do:
a)ostrzeżenia Użytkownika naruszającego Regulamin w formie:
publicznej (dopisek do postu lub oddzielny post),
prywatnej (wiadomość na PW lub e-mail);
b)usunięcia lub przesunięcia wiadomości naruszającej Regulamin w formie:
„głośnej” (z ostrzeżeniem i uzasadnieniem),
„cichej” (bez dodatkowych uzasadnień – w przypadku gdy zasadność takiego działania nie podlega żadnej dyskusji);
c)zawieszenia Użytkownika na czas nieokreślony (do wyjaśnienia sprawy):
z powiadomieniem (e-mail),
bez powiadomienia (wówczas inicjatywa w kwestii wyjaśnienia problemu leży po stronie Użytkownika);
d)usunięcia Użytkownika wraz z blokadą adresu IP, ograniczającą możliwość założenia nowego konta;
e)zamknięcia Forum w przypadku pojawienia się rażących naruszeń Regulaminu, a w szczególności przewinień wymienionych w §1;
2. Administracja Forum zastrzega sobie prawo do uruchomienia w dowolnym momencie funkcji automatycznych ostrzeżeń oraz utworzenia specjalnego działu, w którym gromadzone i publicznie dostępne będą wiadomości naruszające zasady Regulaminu.
3. Administracja Forum zastrzega sobie prawo do samodzielnego decydowania o systemie rang związanych z liczbą napisanych postów oraz o ewentualnym wyłączeniu naliczania wysłanych wiadomości.
4. Inne formy sankcji za naruszanie Regulaminu zostaną uprzednio skonsultowane ze społecznością Forum.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

W związku z brakiem uwag, zaprezentowany wyżej zarys Regulaminu Forum uznajemy za obowiązujący.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam,

w załączniku do niniejszej wiadomości znajduje się robocza wersja nowego "Regulaminu Forum Dyskusyjnego Warmińsko – Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie". Wszystkich chętnych użytkowników Forum proszę o lekturę projektu dokumentu i ewentualne komentarze lub uwagi (najlepiej w jakiś sposób wypunktowane, aby łatwiej było się do nich odnosić). W miarę możliwości proszę o wyrażanie ich w tym wątku (nie e-mailowo i na PW), aby również pozostali użytkownicy mogli odnosić się do zgłaszanych propozycji. Chodzi po prostu o wspólne konstruktywne przedyskutowanie sprawy. Oczywiście nie zapewniam też, że wszystkie zgłoszone propozycje zostaną uwzględnione.

Konsultacje w sprawie regulaminu trwają do 14 sierpnia 2013 r.
Załączniki
Regulamin Forum WMTMK.pdf
(63,16 KiB) Pobrany 992 razy
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Nie mam zastrzeżeń do projektu nowego regulaminu
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

Proponuję bezterminową możliwość edycji własnych postów. Reszta w porządku
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

fastcracker pisze:Proponuję bezterminową możliwość edycji własnych postów.
Nie ma takiej możliwości. Proponuję, aby potrzebę skorygowania treści wiadomości (o ile jest to absolutnie konieczne) zgłaszać administratorom lub moderatorom.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od jutra wchodzi w życie nowy regulamin Forum. Proszę o zapoznanie się z treścią.

Pozdrawiam,

Adam Dąbrowski


[center]Regulamin

Forum Dyskusyjnego Warmińsko–Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie[/center]


[center]§1
Postanowienia ogólne
[/center]
1) Korzystanie z Forum Dyskusyjnego Warmińsko – Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie, zwanego w dalszej części dokumentu Forum, jest bezpłatne.

2) Postanowienia Regulaminu Forum Dyskusyjnego Warmińsko – Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie, zwanego w dalszej części dokumentu Regulaminem, dotyczą wszystkich użytkowników Forum: zarówno zarejestrowanych, jak też nie zarejestrowanych (tzw. gości). Nieznajomość zapisów regulaminu nie zwalania z przestrzegania jego postanowień.

3) Każdy użytkownik Forum ponosi odpowiedzialność osobistą za publikowane na Forum wpisy i materiały. Pod pojęciem publikacji rozumie się zarówno wysyłanie publicznie dostępnych wiadomości, jak też umieszczanie określonych treści w publicznie dostępnym profilu użytkownika. Nie stanowi publikacji wysyłanie wiadomości prywatnych do wybranych użytkowników Forum.

4) Zabronione jest publikowanie na Forum, jak również przesyłanie w wiadomościach prywatnych treści i materiałów sprzecznych z polskim prawem, a w szczególności:

a) stanowiących groźbę karalną,
b) wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej,
c) propagujących przemoc,
d) powszechnie uznanych za moralnie naganne, społecznie niewłaściwe i naruszające zasady dobrego obyczaju,
e) naruszających prawa autorskie.


Osoby propagujące na Forum treści, o których mowa wyżej, mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

5) Zabronione jest publikowanie na Forum treści i materiałów, których charakter można określić jako wyłącznie polityczny.

6) Zabronione jest publikowanie na Forum, jak również przesyłanie w wiadomościach prywatnych materiałów, które stwarzają ryzyko zainfekowania sprzętu komputerowego użytkowników niebezpiecznym lub niepożądanym oprogramowaniem. Udostępniane materiały winny być sprawdzone wcześniej programem antywirusowym.

7) Bez uzgodnienia z administratorami zabronione jest publikowanie na Forum, jak również przesyłanie w wiadomościach prywatnych, treści i materiałów o charakterze reklamowym.

[center]§2
Zadania i sposób wyboru administracji
[/center]
1) Administratorem Forum jest użytkownik posiadający nieograniczone uprawnienia do wykonywania na Forum czynności technicznych, związanych z obsługą panelu sterowania, i czynności organizacyjnych, związanych z utrzymaniem na Forum określonego ładu i porządku.

2) Moderatorem Forum jest użytkownik posiadający nieograniczone lub w pewnym stopniu ograniczone uprawnienia do wykonywania na Forum wyłącznie czynności organizacyjnych.

3) Zespół wszystkich administratorów oraz moderatorów Forum składa się na administrację Forum.

4) Zgłoszenie kandydatury użytkownika do pełnienia na Forum funkcji moderatora odbywa się z inicjatywy administracji lub użytkownika.

5) O przyjęciu bądź odrzuceniu kandydatury użytkownika do pełnienia na Forum funkcji moderatora decyduje administracja Forum drogą głosowania większością 2/3 głosów.

6) Utrata przez użytkownika statusu moderatora możliwa jest w niżej wymienionych okolicznościach:

a) utraty przez daną osobę statusu użytkownika Forum,
b) rezygnacji użytkownika z wykonywania funkcji moderatora,
c) pozbawienia funkcji moderatora przez administrację Forum drogą głosowania większością 2/3 głosów.


7) Administratorem Forum może zostać osoba pełniąca wcześniej bez zastrzeżeń i przez co najmniej jeden rok funkcję moderatora.

8) O przyjęciu dotychczasowego moderatora do pełnienia na Forum funkcji administratora decydują wspólnie administratorzy.

9) Utrata przez użytkownika statusu administratora możliwa jest wyłącznie w przypadku własnej rezygnacji danego użytkownika z pełnienia funkcji administratora bądź uczestnictwa w Forum.

10) Administracja posiada nieograniczone prawo do zarządzania i organizowania Forum przy wykorzystaniu wszystkich narzędzi dostępnych w panelu sterowania, a także do czasowego wyłączenia lub likwidacji Forum.

11) Administracja czynności opisywanych w §2 ust. 5, 6c) nie ma obowiązku konsultować z użytkownikami Forum.

[center]§3
Profil użytkownika
[/center]
1) Profil na Forum użytkownik zakłada samodzielnie.

2) Każdy użytkownik Forum może posiadać jednocześnie tylko jeden profil. Odstępstwo od tej zasady możliwe jest tylko w przypadku administratorów i moderatorów, którzy mogą posiadać dodatkowe profile służące do wykonywania czynności administracyjnych.

3) Użytkownik Forum ma prawo do zachowania anonimowości.

4) Nie zezwala się na zmianę nazwy użytkownika Forum, chyba że:

a) do chwili zgłoszenia wniosku o zmianę nazwy użytkownik nie opublikował ani jednej wiadomości na Forum,
b) użytkownik chce zmienić nazwę anonimową na nazwę zawierającą jego własne imię oraz nazwisko.


5) Profil może usunąć jedynie administrator na wniosek użytkownika.

[center]§4
Pisanie na Forum
[/center]
1) Prawo pisania na Forum posiadają tylko zarejestrowani użytkownicy.

2) Językiem obowiązującym na Forum jest język polski.

3) Nie zezwala się na publikowanie wiadomości:

a) obraźliwych w stosunku do innych osób lub społeczności,
b) zawierających treści o charakterze prywatnym, wykraczającym poza ramy merytorycznej dyskusji, a także ujawniających dane personalne użytkowników posługujących się nazwą anonimową,
c) napisanych w sposób niezrozumiały lub zawierających znaczną liczbę błędów językowych,
d) prezentujących ewidentnie niski poziom merytoryczny,
e) źle sformatowanych, a w szczególności zawierających zbyt dużą liczbę stylów formatowania lub emotikon.


Administracja Forum ma pełne prawo do subiektywnej oceny każdej wiadomości w kontekście wyżej wymienionych kryteriów.

4) Zabrania się publikowania dużej liczby bardzo krótkich wiadomości w krótkich odstępach czasowych (tzw. flooding).

5) Nie zezwala się na używanie w publikowanych wiadomościach koloru czerwonego. Kolor ten jest zarezerwowany do celów administracyjnych.

6) Załączniki do wiadomości powinny być czytelne.

7) Pod groźbą naruszenia §1 ust. 4e) przytaczając tekst prasowy lub inny materiał medialny należy dokładnie określić źródło jego pochodzenia, a jeśli pochodzi on z sieci internetowej – podać odpowiedni adres.

8) Wiadomości należy publikować w odpowiednich działach Forum.

9) Dozwolony zakres wtórnej edycji opublikowanych wiadomości przez użytkowników ustala administracja Forum.

[center]§5
Udostępnianie i pobieranie materiałów
[/center]
1) Użytkownicy mają prawo pobierać opublikowane na Forum materiały dla własnych, niekomercyjnych celów. W zależności od działu oraz rodzaju materiałów dostęp do nich mają wszyscy użytkownicy Forum lub tylko użytkownicy zarejestrowani.

2) Pod groźbą naruszenia §1 ust. 4e) zabronione jest osiąganie korzyści majątkowych na drodze powielania lub publikowania pobranych z Forum materiałów. Odstąpienie od tej zasady jest możliwe jedynie w przypadku uzyskania jednoczesnej zgody osoby umieszczającej określone materiały na Forum oraz administracji.

3) Wtórna publikacja niekomercyjna materiałów pochodzących z Forum, odbywająca się poza Forum, każdorazowo wymaga uzyskania zgody osoby udostępniającej określone materiały na Forum.

4) Osoba publikująca materiały na Forum ma pełne prawo narzucić własne zasady korzystania z materiałów, bardziej rygorystyczne niż wynikające z regulaminu. Informacja na temat obostrzeń powinna być wyraźnie zapisana w wiadomości, przy której materiał zostaje udostępniony, względnie w opisie właściwego działu Forum.

[center]§6
Konsekwencje łamania Regulaminu
[/center]
1) W przypadku naruszenia przez użytkownika Forum zasad regulaminu określonych w §1 ust. 4, 5, 6, 7 i §3 ust. 2 administracja ma prawo do natychmiastowego usunięcia konta użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji.

2) W przypadku popełnienia przez użytkownika Forum innych naruszeń Regulaminu, niż wskazane w §6 ust. 1, administracja ma prawo:

a) w przypadku dwóch pierwszych naruszeń – ostrzec użytkownika,
b) w przypadku trzeciego naruszenia – zawiesić konto użytkownika na okres trzech miesięcy,
c) w przypadku czwartego naruszenia – usunąć konto użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji.


3) W każdym przypadku nałożenia na użytkownika kary administracja ma obowiązek powiadomić go o tym poprzez wiadomość prywatną na Forum lub wiadomość e-mail, podając przyczynę nałożenia kary.

4) Prawo do udzielania ostrzeżeń posiadają:

a) administratorzy – bez ograniczeń,
b) moderatorzy – bez ograniczeń lub w określonych działach.


5) Prawo do zawieszania i usuwania konta użytkownika posiadają wyłącznie administratorzy.

6) W przypadku podważenia przez użytkownika zasadności nałożonej kary o jej podtrzymaniu lub cofnięciu decyduje administracja drogą głosowania zwykłą większością głosów.

[center]§7
Postanowienia końcowe
[/center]
1) Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2013 r.

2) W dniu wejścia w życie Regulaminu na Forum obowiązuje skład administracji ustawiony w panelu sterowania.

3) Użytkownicy zarejestrowani na Forum przed dniem wejścia w życie Regulaminu zobowiązani są - w razie braku akceptacji Regulaminu - do rezygnacji ze statusu użytkownika Forum. Brak rezygnacji oznacza domyślną akceptację nowego Regulaminu.

4) Użytkownicy rejestrujący się na Forum po wyjściu w życie nowego Regulaminu akceptują go w ramach procedury zakładania profilu.

5) Użytkownicy nie zarejestrowani na Forum, a korzystający z jego zasobów, domyślnie akceptują Regulamin.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ