Strona 1 z 1

Bartoszyce - łącznica (trójkąt obrotnicowy)

: 17 lip 2011, 22:43
autor: bastard
Poniżej plan sytuacyjny łącznicy (wg opisu na planie jest to trójkąt obrotnicowy) która znajdowała się koło stacji Bartoszyce. Plan sporządzony został w 1945 r. na bazie planów niemieckich (część opisów jest w tym języku).

: 18 lip 2011, 19:38
autor: Stacja Krzepielów
Powalające !
Nie ma już nastawni po nieznanym z nazwy posterunku na początku łącznicy, no i zastawiają te podwójne semafory

: 18 lip 2011, 19:43
autor: Stacja Krzepielów
Ciekawa jest też okolica wiaduktu linii 38 nad linią 255. tarcza ostrzegawcza do podg Karolków stoi daleko od osi toru-pamiątka po nieistniejącym drugim torze, ale najciekawsze jest , że widać ślad przebiegu prawdopodobnie by - passu tego wiaduktu z czasów jak był on zburzony np podczas I wojny światowej

: 21 lip 2011, 21:23
autor: bastard
Następny plan łącznicy. Tym razem plan urządzeń srk posterunku odgałęźnego Karolków z 1948 r.
Przy planie tym był dokument ( 2-stronicowy ) datowany na dzień 10 maja 1949 r. o organizacji ruchu pociągów po łącznicy w związku z odbudową wiaduktu w km 223,664 na odcinku Korsze – Bartoszyce. Skany poniżej.

: 22 lip 2011, 11:05
autor: Stacja Krzepielów
Czegoś tu jednak nie rozumiem. Wiadukt linii Białystok - Głomno przechodzi ponad torem linii Bartoszyce - Lidzbark Warmiński, jeśli więc był on zniszczony, to ruch pociągów w kierunku Wiatrowca raczej powinien odbywać się dołem poprzez właściwy podg Karolków (Carlshof), który jednak już na tym planie jest wykazywany jako nieczynny. Tymczasem jak wynika z planu i z rozkładu jazdy z tamtych czasów odbywał się on poprzez posterunek Karolków "górny" a właściwie posterunek Okopa (Erdmannshof), który nie wiadomo dlaczego nazwano Karolków!!! Wynikało by z tego, że była jakaś przeszkoda na oryginalnym torze wybiegającym z Bartoszyc w kierunku Lidzbarka. Czy to możliwe że to przeszkodą był tymczasowy nasyp (bypass) omijający zniszczony wiadukt, nasyp którym bez wiaduktu tymczasowego zasypano wykop linii do Lidzbarka? Na planie warto zauważyć błędne usytuowanie nastawni Kd, choć kilometr jej osi podano prawidłowy. Rozjazd odgałęziający łącznicę leży o 2 m bliżej Bartoszyc niż na poprzednim planie.

Karolków-1 i Karolków-2

: 30 lip 2011, 21:28
autor: bastard
Z odbudowywanym wiaduktem mogło być inaczej. W jego lokalizacji mogła być tymczasowa (prowizoryczna) konstrukcja mostowa po której prowadzono ruch pociągów - najprawdopodobniej z ograniczeniami prędkości i nacisków. A podjęte w 1949 roku roboty związane z odbudową wiaduktu – polegały na wykonaniu stałej (nowej) konstrukcji mostowej, możliwe że również z naprawą (lub przebudową) przyczółków.
Poniżej następne 2 plany schematyczne – posterunków odgałęźnych Karolków-1 i Karolków-2.