Głomno

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Głomno

Post autor: maciek »

Moja prośba dotyczy zdjęć (aktualnych lub dawnych) stacji w Głomnie. Tylko w miarę możliwości proszę o zdjęcia inne niż budynku dworcowego, bo tych jest więcej niż tego co naprawdę mnie interesuje. Z góry dzięki.
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

Sorry za dubel, ale teraz mi się przypomniało.
Mile widziany byłby, nawet uproszczony plan.
Szyszymek
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2009, 14:42

Post autor: Szyszymek »

maciek pisze: Mile widziany byłby, nawet uproszczony plan.
Bardzo uproszczony rysunek układu torów na stacji Głomno można znaleźć na stronie http://maps.geoportal.gov.pl
Po zlokalizowaniu miejscowości Głomno na mapie należy wybrać opcję "RASTER". Pojawi się wówczas mapa topograficzna.
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

Dzięki, przydało się. Interesuje mnie też czy i jakie semafory były (są) stacji oraz na bocznicy w lesie. Zastanawiam się również nad kwestią ewentualnych posterunków odgałęźnych przy owej bocznicy. Z góry dzięki :-)
Szyszymek
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2009, 14:42

Post autor: Szyszymek »

Czy chodzi o bocznicę przeładunkową Molwity-Lejdy pod wsią Głamstawki?
Niestety nie wiem jak wygląda stan tej bocznicy. Generalnie bocznice dla wojskowych rejonów przeładunkowych na granicy z ZSRR były budowane według jednego wzoru (dwie brukowane rampy i układ dwóch grup torów przeładunkowych - 1435 mm/1524 mm). Rejon przeładunkowy Bartoszyce miał charakter pomocniczego wobec Braniewa i Skandawy wiec mogli oszczędzać na infrastrukturze przez co ta stacja przeładunkowa w lesie mogła nie mieć mechanicznych urządzeń srk.
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Semafory

Post autor: maciek »

Dzięki za informacje. Nadal jednak interesuje mnie kwestia semaforów. Jakie były i czy jeszcze są. Z góry dzięki za informacje.
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale nie chcę zakładać nowego tematu.

Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia:
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... /lightbox/
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... 8516747319

Otóż bardzo uważnie przeanalizowałem plan zamieszczony przez kol. bastarda
oraz powyższe zdjęcia i dochodzę do wniosku, że jest on niewłaściwie sporządzony.
Wiem, że taki mały, zupełnie zielony człowieczek nie powinien wysnuwać takich tez, ale...
Proszę spojrzeć. Wg planu, tor szeroki przebiega od strony budynku i rozjazdem nr 2 daje początek torowi nr 3s. Ze zdjęć natomiast, można wywnioskować, że pociąg osobowy znajduje się właśnie na torze 3s! Zdjęcie przedstawiające sam parowóz ukazuje nam na drugim planie wykop, z którego wychodzi splot. Wg planu, tor szeroki wchodzi "po prostej" i zaraz za przejazdem rozchodzi na dwa. Albo ja źle patrzę, albo parowóz jest właśnie na jednym nich. Wątpliwości budzi fakt, że semafor na planie oznaczony jako "D" jest wygaszony... Sam już nie wiem co o tym myśleć.

W związku z powyższym proszę osobę rozeznaną w temacie st. Głomno, o rozwianie moich wątpliwości i ewentualnie wyprowadzenie mnie z błędu.

Pozdrawiam,
Maciek :wink:

PS. Bardzo miło zaskoczyło mnie odnalezienie tych fotek, ponieważ zdjęć stacji w Głomnie, nawet takich, które zmuszają do głębszego ich przemyślenia, jest bardzo niewiele.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Jako, że w Google Street View pojawiła się praktycznie cała Polska, można sobie pozwiedzać kolejowe zakątki. Pod poniższym linkiem znajduje się przejazd kolejowy w Głomnie:
http://maps.google.pl/?ll=54.325134,20. ... 0,3.2&z=12

pomimo wieloletniego już braku ruchu na tej linii przejazd kolejowy jest do dziś oznakowany. Zachowała się nawet ruina budki dróżnika. Na przejeździe są dwa tory - rozumiem, że jeden jest normalny a drugi szeroki?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

No to mnie Kolega miło zaskoczył. Teraz możemy dokładnie określić, który tor jest jakiej szerokości. Kiedy "jedziemy" w stronę wsi, najpierw mijamy drogę do stacji, która odbija od asfaltowej szosy w lewo. Pierwszy tor jest szeroki, a drugi normalny. Zrujnowany budyneczek jest opisany na planie zarzuconym przez Kolegę @bastarda symbolem "2".
Teraz dla porównania spójrzmy na fotkę z drugiego linku w mojej poprzedniej wiadomości. Jest to widok na przejazd od strony dworca, patrząc w kierunku Bartoszyc. Na zdjęciu widnieją semafory wyjazdowe, szlabany na przejeździe i budkę dróżnika (?). Widać różnicę, nie? :wink:
Pozostawiam moje wypowiedzi i dostępne materiały do wewnętrznej (jakże wielkie słowa :lol:) analizy.

Pozdrawiam,
Maciek :wink:
ODPOWIEDZ