Strona 1 z 1

Ostróda - Morąg

: 16 kwie 2011, 20:48
autor: bastard
Kolejne dwa plany. Tym razem z nieistniejącej już stacji Słonecznik.

Pierwszy to plan schematyczny. Wprawdzie wpis o dacie aktualizacji jest z 1992 r. jednak plan pokazuje układ dużo wcześniejszy. Czerwone „x” naniesione odręcznie na planie na torach nr 2 i 3 wskazują na ich likwidację przed 1992 r. Dobrze że nie wymazano z planu samych torów co dzisiaj zawsze się wykonuje podczas aktualizacji - również na matrycach planów.
Drugi plan to plan schematyczny urządzeń srk – pokazujący stan z 1971 r.

Z czasem zamieszczę jeszcze jeden plan, jednak z uwagi na jego wielkość nie mam jeszcze wykonanego skanu.

: 17 kwie 2011, 09:57
autor: Sebastian Marszał
Czy strzałki pomiędzy rozjazdem a wykolejnicą oznaczają, że klucz z 2 zamka rozjazdowego pasuje do wykolejnicy.

: 24 kwie 2011, 20:43
autor: bastard
Sebastiam Marszał napisał/a:
Czy strzałki pomiędzy rozjazdem a wykolejnicą oznaczają, że klucz z 2 zamka rozjazdowego pasuje do wykolejnicy.
Nie. Strzałki te oznaczają że wykolejnica jest zamykana na klucz i uzależniona kluczowo od zwrotnicy uzależnionej.
W praktyce oznacza to, że ze stacji opiekuńczej pobiera się klucz od wykolejnicy. Na gruncie po włożeniu klucza do zamka przy wykolejnicy otwiera się ją i dopiero wtedy można wyjąć drugi klucz ( jest na stałe w położeniu zamkniętym wykolejnicy ) którym otwiera się zamek przy rozjeździe. Dopiero wtedy można przełożyć rozjazd.

Zamieszczam jeszcze jeden plan urządzeń srk ze stacji Słonecznik. W układzie torowym nie różni się on od wyżej zamieszczonego, jednak są na nim zamieszczone jeszcze semafory i tarcze wjazdowe ( z obu stron ) oraz tablica zależności. Plan ten jest z 1946 r. i pokazuje stan w momencie otwarcia do eksploatacji stacji w 1946 na ok. 2 m-ce. Opisałem to w temacie Linia Morąg - Miłomłyn - Ostróda w dziale Kolej wczoraj

Tarda i Morąg Kudypy

: 06 cze 2011, 21:54
autor: bastard
Ponizej dwa plany schematyczne przystanków: Tarda i Morąg Kudypy.
Z planów tych wynika że nie były to tylko przystanki. Tarda pełniła rolę stacji, a Morąg Kudypy - mijanki. Najprawdopodobniej tory dodatkowe (oznaczone liniami przerywanymi) nie były używane po wojnie i możliwe że zaraz we wczesnych latach powojennych zostały rozebrane.

: 08 cze 2011, 15:40
autor: Janek
Kiedyś na ebay'u znalazłem takie zdjęcie. Podpis na nim to : Bahnhof Tharden am See.

Piławki

: 11 lip 2011, 22:47
autor: bastard
Poniżej plan schematyczny przystanku Piławki leżącego wkm 7,245. Jest na nim zaznaczony (przerywana linią) zlikwidowany tor nr 3 - co świadczy że wcześniej była to mijanka.

Miłomłyn

: 20 lis 2011, 20:29
autor: bastard
Poniżej kilka planów ze stacji Miłomłyn:
1. Plan sytuacyjny (na dwóch arkuszach) z 1960 r.
2. Plan schematyczny z 1997 r.
3. Plan schematyczny srk z 1995 r.
4. Plan bocznicy Tartaku Przemysłu Drzewnego w Miłomłynie z 1972 r.

Miłomłyn - srk

: 17 mar 2012, 21:41
autor: bastard
W uzupełnieniu poprzedniej wiadomości jeszcze jeden plan byłej stacji Miłomłyn.
Jest to plan sytuacyjny srk z tablicą zależności - dokładniejszy niż poprzednio. Sporządzony został w 1951r., widać na nim zmiany jakie zachodziły w następnych latach. Część danych nie została usunięta - pozostały np. semafory i tarcze wjazdowe.