Strona 1 z 2
eksponaty tematyczne zachowane
: 03 sty 2010, 22:53
autor: hoart
-na pierwszy ogień : skład pociągu korpusu transportu USA z IIWŚ , eksponat pierwszy- samojezdny kolejowy dżwig parowy, obecnie w Skansenie w Karsznicach,
http://i77.photobucket.com/albums/j49/H ... C_9154.jpg
-wytwórnia-?
- dane techniczne -?
-przydział i stacjonowanie na PKP ?
-obecny właściciel-?
dygresja-pamiętam (najprawdopodobniej) ten sam dżwig wraz z platformą czterosiową tego samego pochodzenia( USATC) jak stał wśród innych eksponatów w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (lata osiemdemdziesiąte), dzwig i platforma były w kolorze zielonym (wojskowym),
-....i platforma wyparowała gdzieś , a ów dżwig znalazł się w Karsznicach , pięknie mu tam i niech tam jest , ale fatalnie wygląda bez swej towarzyszki owej platformy , może jeszcze jest gdzieś jakimś kolejnym cudem ocalała platforma taka jak ta z PSMK Skierniewice Skansen , która to dałaby się oprzeć ramieniu tego pięknego eksponatu ?
-szukam y
-
: 05 sty 2010, 20:27
autor: hoart
: 05 sty 2010, 21:06
autor: hoart
-do tego składu koniecznie taki zabytek
-również dziś sfotografowany na terenie portu miejskiego, oprócz braku pary zderzaków w bardzo dobrej kondycji
: 05 sty 2010, 22:19
autor: hoart
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1
(tylko takie foto znalazłem w necie , może ktoś z Państwa ma fotkę całej tej cysterny ze skansenu w Kościerzynie?
: 05 sty 2010, 22:38
autor: Zbigniew Łęgowski
Ja mam tylko takie jedno cyfrowe.
: 05 sty 2010, 22:42
autor: hoart
to znalezisko przy okazji eksploracji dawnego ogromnego zasieku parowozowni Brochów, jak sądzę EW90 w krzakach ba ! w objęciach drzew
fot hoart 5.01.2010
*postskriptum -dzięki Panie Zbigniewie za fotkę owej cysterny
: 06 sty 2010, 09:39
autor: Bernard
Dwie platformy budowy amerykańskiej USATC znajdują się w Kościerzynie w skansenie.
: 06 sty 2010, 14:23
autor: hoart
znalazłem kilka zdjęc z remontu Tr203 (demontaż lewego bloku cylindrowego w warsztatach odolańskich) na stronie
www.fotohistoria.pl fragment bardzo podobnej konstrukcji dżwigu kolejowego (ostoja ,wózek łapa chwytak do szyny ) ,lecz ramię jakby krótsze niż w tym ze skansenu w Karsznicach.
-pytanie do Bernarda - czy mógłbyś przynajmniej określić typ owych dwóch platform ze skansenu w Kościerzynie?
-w zbiorach PSMK jest platforma czteroosiowa do przewozu ciezkiego sprzętu (czołgi nawet do przewozu samej lokomotywy typu S160)
i pytanie czy to właśnie taki typ platformy czy to taki jak wcześniej pokazałem na fotkach (platforma przerobiona na wagon gospodarczy)
,
a tak z ciekawości od kiedy te dwie platformy USATC znajdują się w kościerzyńskim skansenie?
postskriptum-jest może foto owych platform ze skansenu w Kościerzynie w zbiorach kogoś z Państwa ?
: 08 sty 2010, 07:34
autor: Bernard
Platformy wyglądają tak.
A jedna z nich należy zdaje się do PTMKŻ
a skąd się te platformy wzięły? Po kolorze niebieskim strzelam, że z pociągów ratunkowych.
: 09 sty 2010, 15:58
autor: hoart
Polska po odzyskaniu niepodległości zakupiła w USA wagony czteroosiowe na wózkach diamentowych blachowych w wersji platformy kłonicowej bez burtowej
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1 , platformy z niskimi burtami ( jak ten model)i typową węglarkę z wysokim burtami , ponadto (cały czas te wszystkie typy na takim samym rodzaju podwozia i wózkach blachowych) wagony kryte i jak się nie mylę to takie właśnie dwa znajdują się w kościerzyńskim skansenie
trzy fotki z Kościerzyny autor -Kolins
a ten wagon z ostatniej fotki to bardzo prawdopodobne , że to właśnie była platforma (lora) buda to póżniejsza przeróbka
: 09 sty 2010, 16:44
autor: hoart
autor fotki Krzysztoforek
tu jest problem , nie wiadomo czy ta węglarka istnieje, druga jest w Zajączkowie Tczewskim
foto Garinol
-czyli skład amerykańskich wagonów z IWŚ jest , brak niestety tylko Tr20(w końcówce lat siedemdziesiątych będąc pierwszy raz w Kościerzynie, pamiętam że stały dwa tendry od Tr20 jako ppoż, i też znikły , wiele lat póżniej zapytałem pracownika już skansenu co mogło się z nimi stać dostałem odpowiedż , że być może zostały sprzedane same kadzie na zbiorniki do szamb
: 14 sty 2010, 20:12
autor: hoart
-tabliczki firmowe i przydziału armijnego dżwigu amerykańskiego znajdującego się w Karsznicach " wyparowały", - dobrze że chociaż ktoś taki jest jak były kustosz skansenu w Karsznicach , który to posiada w swoich zapiskach nazwę wytwórni tego dżwigu , -to "Industrial Brownhoist Co. 1943"
: 16 lut 2010, 17:08
autor: hoart
- pytanie : - czy Ktoś z Państwa wie gdzie jeszcze mógł się ostać wagon węglarka W17 ? - czy może ma go na swoim stanie jakiś skansen?- albo jakaś instytucja przemysłowa?
dawno temu widziałem już jako wraki w Porcie Północnym w chaszczach bocznic
- ciekawe czy choć jeden się zachował gdzieś ?,
- to ważne dla składu tematycznego wożenia węgla ze Ślaska do portów zwłaszcza po magistrali węglowej
klasyczny zestaw to truman i skladzik z samych W17 ,- słynne zdjęcie z próby rekordowego uciągu Ty246 i na haku 3000 ton brutto w monografii magistrali
: 16 lut 2010, 20:06
autor: Bernard
bardzo długo stała w Gdyni Orłowie na terenie bazy EZSZ. Co się teraz z nią stało, to nie wiem.
szukanie W17
: 16 lut 2010, 22:10
autor: hoart
-forumowicz z forum Kozaka (Misiek) pokazał fotki z Żerania i na jednej z nich jest cała W17 , - forumowicz z tego samego forum (Fiki Miki) pokazał skreśloną W17 , ale nie podał adresu
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=2&t=493
a czy można sprawdzić ,-czy ta z Orłowa istnieje jeszcze Szanowny Bernardzie?
- kolejny zabytek