Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
A ja mam pytanie z czym ten pociąg pojedzie po 1 stycznia 2022 r? Bo zdaje się umowa na dzierżawę nurków kończy się z końcem roku. A przetargu na dzierżawę spalinowych lokomotyw liniowych w kolejnych latach PKP Intercity nie udało się rozstrzygnąć...
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Dlatego zdecydowałem się na podróż tym pociągiem już w grudniu 2021 - tak asekuracyjnie w razie co
Paweł
Paweł
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Okazuje się, że TLK Flisak "radzi" sobie całkiem nieźle:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pk ... 07052.html
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się cudów po tym pociągu. Ale z radością mogę powiedzieć, że się pomyliłem. Oby sukces był tak spektakularny, że powrócą kolejne połączenia dalekobieżne w węźle brodnickim. Najlepiej w innych kierunkach niż dotychczas
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pk ... 07052.html
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się cudów po tym pociągu. Ale z radością mogę powiedzieć, że się pomyliłem. Oby sukces był tak spektakularny, że powrócą kolejne połączenia dalekobieżne w węźle brodnickim. Najlepiej w innych kierunkach niż dotychczas
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Z cytowanego artykułu:
Oczywiście to zakłada, że zapewnienia dostarczane przez PKP IC są wiarygodne.Choć przewoźnik nie zdradza szczegółów dotyczących zapełnienia pociągów, zapewnia, że frekwencja na nowej trasie jest dobra
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Kłania się problem objęcia tajemnicą handlową danych dotyczących przewozów realizowanych w ramach służby publicznej, czyli de facto z pieniędzy podatnika. Rzeczywiście pozostaje mieć nadzieję, że informacja PKP Intercity S.A. w tym przypadku jest rzetelna, a nie "polityczna".
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Tymczasem pod osłoną nocy (dosłownie) po linii kolejowej nr 33 między Brodnicą a Sierpcem zaczął regularnie kursować kolejny przewoźnik pasażerski. Od początku lutego Arriva podsyła tędy szynobus z Grudziądza do obsługi połączeń Sierpc - Toruń. Sytuacja raczej tymczasowa, związana pewnie z zamknięciem do remontu linii kolejowej nr 207 na odcinku Chełmża - Toruń Wschodni.
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Cicho w temacie było... Flisak sobie kursował... aż tu nagle wracamy do tematu odbudowy SRK na odcinku Sierpc - Brodnica
https://kolejowyportal.pl/zrk-dom-w-poz ... cje-rypin/
Na wypadek gdyby link kiedyś zniknął - cytuję:
Zakres prac na odcinku Sierpc – Rypin oraz Rypin – Brodnica obejmuje budowę nowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku, uwzględniającej LPO Szczutowo oraz LPO Kretki. Realizacja zamówienia ma na celu umożliwienie sterowania stacją Rypin ze stacji Brodnica, zapewnienie obsługi ładowni szlakowych Kretki i Szczutowo w sposób nieograniczający ruchu pociągów na szlakach oraz odbudowę funkcji stacji Rypin, kategorii D, wyposażonej w: cztery tory główne; trzy tory boczne, tor wyciągowy umożliwiający podstawienie składu/grupy wagonów na tory boczne z minimalizacją manewrów przez tor główny zasadniczy nr 1.
W ramach projektu wykonawca zmodernizuje peron nr 1, który będzie miał 150 m długości, 3,2 m szerokości i 55 cm wysokości, a także zdemontuje peron nr 2 i wybuduje nowy dwukrawędziowy w nowej lokalizacji o długości 200 m (z możliwością wydłużenia do 300 m), szerokości od 3,3 do 5,4 m i wysokości 55 cm.
https://kolejowyportal.pl/zrk-dom-w-poz ... cje-rypin/
Na wypadek gdyby link kiedyś zniknął - cytuję:
Zakres prac na odcinku Sierpc – Rypin oraz Rypin – Brodnica obejmuje budowę nowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku, uwzględniającej LPO Szczutowo oraz LPO Kretki. Realizacja zamówienia ma na celu umożliwienie sterowania stacją Rypin ze stacji Brodnica, zapewnienie obsługi ładowni szlakowych Kretki i Szczutowo w sposób nieograniczający ruchu pociągów na szlakach oraz odbudowę funkcji stacji Rypin, kategorii D, wyposażonej w: cztery tory główne; trzy tory boczne, tor wyciągowy umożliwiający podstawienie składu/grupy wagonów na tory boczne z minimalizacją manewrów przez tor główny zasadniczy nr 1.
W ramach projektu wykonawca zmodernizuje peron nr 1, który będzie miał 150 m długości, 3,2 m szerokości i 55 cm wysokości, a także zdemontuje peron nr 2 i wybuduje nowy dwukrawędziowy w nowej lokalizacji o długości 200 m (z możliwością wydłużenia do 300 m), szerokości od 3,3 do 5,4 m i wysokości 55 cm.