Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Czy to możliwe że pociągi ze składami cystern jadą z Płocka do Rypina przez Sierpc - Toruń - Jabłonowo Pom. - Brodnicę? Przecież to nonsens.
Między Rypinem a Sierpcem jest tylko 29 km !?
Między Rypinem a Sierpcem jest tylko 29 km !?
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Możliwe, że te cysterny jadące od strony Brodnicy jadą z Gdańska, z Lotosu, a nie z Płocka.
- Marcin Przegiętka
- Pospieszny
- Posty: 155
- Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
- Lokalizacja: Warszawa / Toruń
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
A co konkretnie jechało? W latach 2007-2008 kilka razy widziałem pociągi zdawcze do Rypina, które składały się wyłącznie z cystern i ew. wagonów ochronnych. Dojeżdzały one do Rypina od strony Brodnicy co dwa dni, skład prowadziła zwykle SM42. Nie jeździły wtedy pociągi towarowe na całej trasie, tzn. Brodnica - Sierpc. Odcinek Rypin - Sierpc w zasadzie leżał odłogiem.
Nie wykluczne, że teraz jeżdzą już na całej trasie, właśnie pociągi z Gdańska.
Nie wykluczne, że teraz jeżdzą już na całej trasie, właśnie pociągi z Gdańska.
Pozdrawiam,
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Wczoraj około 23:16 powoli jechał z Rypina przez stację Brodnica w kierunku Jabłonowa, dwie lokomotywy i dwadzieścia kilka cystern. Przeważnie około północy lub koło 3 , 4. Widzę bo mieszkam niedaleko torowiska
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Zazwyczaj 3 te same dni w tygodniu(poniedziałek, środa, piątek) linia Brodnica-Rypin jest używana. Rano używa jej LOTOS Kolej(do godziny 9:00 ma czas na przyjazd do Jabłonowa Pomorskiego). Lotos używa u nas 060da, sm42 i rzadziej SM48. W godzinach 10:30, 11:45 można spotkać PKP Cargo (jeździ SM42, czasami SU45). Ruch pociągów osobowych zamknięty w 2001r. Jako jedyny prosto do Płocka może jechać ORLEN Koltrans (nikt nie używa odcinka Rypin-Sierpc, z tym wyjątkiem)
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
To by się zgadzało, regularności w godzinach nie ma ale to jest taka pora; do 9:00
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Jest szansa że na tej linii pojawi się po latach także ruch pasażerski:
https://rypin-cry.pl/artykul/do-rypina- ... gi/1015626
Już w tym roku założona była para pociągów TLK relacji Gdynia - Płock - Katowice - ale prawdopodobnie prędkość na odcinku Sierpc - Puszcza Rządowa odstraszyła IC.
Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
Paweł
https://rypin-cry.pl/artykul/do-rypina- ... gi/1015626
Już w tym roku założona była para pociągów TLK relacji Gdynia - Płock - Katowice - ale prawdopodobnie prędkość na odcinku Sierpc - Puszcza Rządowa odstraszyła IC.
Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
Paweł
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
No i faktycznie "na razie" pojedzie TLK "Chemik" w relacji Płock - Katowice - Płock. Kurs na dalszej trasie do Gdyni, to raz że trakcja spalinowa, dwa dwunastokilometrowe ograniczenie prędkości do 20 km/h między Sierpcem a Rypinem. Pewnie więc na dłuższy czas taki model przewozów pozostanie... Chociaż z drugiej strony to tylko 12 km. Przy obecnych możliwościach technicznych i sprzęcie to tylko kwestia złotówek. Czyli w zasadzie decyzji politycznej. Gdzieś ktoś ważny stwierdzi, że będzie miało być to będzie. A jak nie to nie. Jest bardzo dobra wymówka, żeby za Płock nie jeździć.Jest szansa że na tej linii pojawi się po latach także ruch pasażerski
Nie zgadzam się. To zupełnie inny kierunek. Opcja zawarta w nowej wersji planu transportowego, czyli kursy na trasie Warszawa - Nasielsk - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Szczecinek - Kołobrzeg to prędzej.Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Moim zdaniem w ogóle trudno tu mówić o jakiejś sprzeczności interesów, już prędzej szukałbym efektu synergii. Sieć kolejowa ma przecież pracować jak sieć. Silny ciąg Warszawa - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Kołobrzeg to jednocześnie możliwość stworzenia atrakcyjnych połączeń regionalnych na odcinku Działdowo - Brodnica, z dogodnymi przesiadkami na obu stacjach węzłowych. Przykładowo mieszkańcy Lidzbarka i okolic w podróżach dalekich mogliby korzystać nie tylko z oferty działdowskiej, ale również brodnickiej. To źle?kuba_mk pisze: ↑18 lis 2020, 18:36Nie zgadzam się. To zupełnie inny kierunek. Opcja zawarta w nowej wersji planu transportowego, czyli kursy na trasie Warszawa - Nasielsk - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Szczecinek - Kołobrzeg to prędzej.Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Problem sprzeczności interesów jest taki że jeszcze niedawno na tej mapce w planie transportowym:Adam Dąbrowski pisze: ↑19 lis 2020, 19:43 Moim zdaniem w ogóle trudno tu mówić o jakiejś sprzeczności interesów, już prędzej szukałbym efektu synergii.
http://zm.org.pl/?a=udp_plan_transportowy-203&img=1
zaznaczona była linia Działdowo - Brodnica. A w 2020 roku nagle zmieniono zapisy i już jej nie ma, a w jej miejsce pojawił się odcinek Nasielsk - Sierpc - Rypin - Brodnica. I jakby na to nie spojrzeć jest to niestety korzystniejszy wariant gdyż odległość praktycznie ta sama, zmian czoła w obu przypadkach 0, a jednak wariant "sierpecki" zahacza o Płońsk, Sierpc, Rypin a "działdowski" tylko przez Lidzbark. Na podstawie tego dokumentu śmie twierdzić że prędzej TLK zobaczą w Rypinie niż Lidzbarku. Linia 208 została niestety wygryziona z walki o połączenia międzywodzkie przez konkurentów z Mazowsza.
Brak stosownego wątku o ruchu pasażerskim na tej linii ?Adam Dąbrowski pisze: ↑19 lis 2020, 19:43 A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich?
Paweł
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Pawle, a dlaczego "niestety"? Skoro do planu transportowego MI ma wejść wariant - jak sam zauważyłeś - obiektywnie lepszy, to raczej należy się z tego faktu cieszyć. Dodajmy jeszcze, że wariant płoński jest w stanie w znacznie większym stopniu odciążyć magistralę E-65, szczególnie jeśli zostanie zrealizowany planowany alternatywny wylot z węzła warszawskiego (obejście stacji Legionowo i Nowy Dwór Mazowiecki).Stoker pisze: ↑07 gru 2020, 15:14Problem sprzeczności interesów jest taki że jeszcze niedawno na tej mapce w planie transportowym:
http://zm.org.pl/?a=udp_plan_transportowy-203&img=1
zaznaczona była linia Działdowo - Brodnica. A w 2020 roku nagle zmieniono zapisy i już jej nie ma, a w jej miejsce pojawił się odcinek Nasielsk - Sierpc - Rypin - Brodnica. I jakby na to nie spojrzeć jest to niestety korzystniejszy wariant gdyż odległość praktycznie ta sama, zmian czoła w obu przypadkach 0, a jednak wariant "sierpecki" zahacza o Płońsk, Sierpc, Rypin a "działdowski" tylko przez Lidzbark. Na podstawie tego dokumentu śmie twierdzić że prędzej TLK zobaczą w Rypinie niż Lidzbarku. Linia 208 została niestety wygryziona z walki o połączenia międzywodzkie przez konkurentów z Mazowsza.
A panowie marszałkowie województw warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego niech się wreszcie ze sobą dogadają, to i miejsce dla przewozów pasażerskich na odcinku Działdowo - Brodnica w całej tej misternej układance z pewnością się znajdzie. Póki co trzeba obserwować, jakie będą dalsze losy projektu zgłoszonego przez Powiat Działdowski, zakwalifikowanego do etapu II programu "Kolej+".
No dobra, to zmienię trochę tytuł tematu.Stoker pisze: ↑07 gru 2020, 15:14Brak stosownego wątku o ruchu pasażerskim na tej linii ?Adam Dąbrowski pisze: ↑19 lis 2020, 19:43 A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Jak się jest fanem linii przez Lidzbark to jazda przez Rypin wywołuje tylko w myślach "niestety"Adam Dąbrowski pisze: ↑07 gru 2020, 18:42 Pawle, a dlaczego "niestety"? Skoro do planu transportowego MI ma wejść wariant - jak sam zauważyłeś - obiektywnie lepszy, to raczej należy się z tego faktu cieszyć.
Nie w tym życiuAdam Dąbrowski pisze: ↑07 gru 2020, 18:42 A panowie marszałkowie województw warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego niech się wreszcie ze sobą dogadają, to i miejsce dla przewozów pasażerskich na odcinku Działdowo - Brodnica w całej tej misternej układance z pewnością się znajdzie.
Paweł
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Czy ktoś z was może wie ile ile pociągów towarowych kursuje dziennie na LK33 i jakiej są relacji?Ponad dekade tą trasą i dalej LK208 poruszały się składy Lotosu oraz Orlenu.A jak jest teraz?
Tu stacja Grudziądz
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
W ostatnich dwóch latach wychodzi tygodniowo średnio 4-5 pociągów towarowych między Sierpcem a Rypinem oraz 15-16 pociągów towarowych między Rypinem a Brodnicą. Szczegółowych relacji niestety nie znam.PiotrSzóstek pisze: ↑11 gru 2020, 21:00 Czy ktoś z was może wie ile ile pociągów towarowych kursuje dziennie na LK33 i jakiej są relacji?Ponad dekade tą trasą i dalej LK208 poruszały się składy Lotosu oraz Orlenu.A jak jest teraz?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica
Dziękuję za informację Widać ,że linia ma potencjał.Zresztą UM MAZ planuje chyba elektryfikację Płock -Sierpc w ramach swojej strategii na najbliższą dekadę.
Tu stacja Grudziądz